گیلانی ها در فراق سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سوگوارند


گیلانی ها در فراق سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سوگوارند

رشت - ایرنا - مردم در شهرستان های مختلف استان گیلان با قلبهایی دردمند ناباورانه شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی به سوگ نشسته اند.

به گزارش ایرنا، ترور سپهبد سردار شهید قاسم سلیمانی مردمان گیل و دیلم را خشمگین و سوگوار کرده، مردم این خطه از روز گذشته همگام با سایر مردم در مناطق مختلف کشور با حضور در راهپیمایی انزجار خود را از اقدام ددمنشانه آمریکا اعلام کردند و در سوگ این فرمانده شجاع و یادگار ارزشمند دوران دفاع مقدس و رهبر برجسته جبهه مقاومت یاد و خاطره او را بزرگ داشته اند.

سردرب حسینه ها، مساجد، مدارس، ادارات، فروشگاه‌ها در سوگ شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی همراهانش در شهرستان های مختلف گیلان سیاهپوش شده و بنرهایی با عکس سردار سلیمانی در جای جای استان نصب شده است.

پیاده راه فرهنگی رشت میدان شهدای ذهاب در مرکز استان گیلان نیز در فراق سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سراسر غم و اندوه است، برنامه های فرهنگی این مسیر جمع شده و بنرهایی حاوی عکس سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی با عناوین (شهادت هنر مردان بزرگ است) در این پیاده راه نصب شده است.

مدارس استان گیلان نیز حال و هوای غم گرفته، دانش آموزان در مدارس استان گیلان سوگوارند، امروز معلمان و مربیان پرورشی در بسیاری از واحدهای آموزشی قبل از شروع درس، برای دانش آموزان از رشادت ها و دلاورمردی های حاج قاسم سلیمانی گفتند.

با انتشار خبر آسمانی شدن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از روز گذشته، برگزاری تمامی برنامه های شاد فرهنگی و هنری و مراسم و جشن ها و جشنواره های مختلف در گیلان متوقف و تمامی سینماهای استان همزمان با سراسر کشور به مدت سه روز تعطیل شد.

فضاهای مجازی مملو از اطلاعیه های مختلفی است که از سوی مسئولان ، مقامات ، امامان جمعه و مردم عادی و شخصیت های شهرهای مختلف گیلان در محکومیت ترور سردار سلیمانی صادر شده است.

استاندار و نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز روز گذشته در پیامی هایی جداگانه ای شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند.

در پیام ارسلان زارع استاندار گیلان آمده است: شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی اندوهی عمیق و جانسوز پدید آورد و بی تردید شهادت، سعادت و حیات جاودان و پایداری است که خداوند متعال برای بندگان خاص خویش وعده فرموده است.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در پیام تسلیت خود عنوان کرد : به طور قطع جوانان آزاده دنیای اسلام در وقت مقتضی انتقام جنایت هولناک شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را از آمریکائیها و پیروان خیره سرشان خواهند گرفت.

محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس استان گیلان نیز با بیان این که شهادت اجر سردار سلیمانی بود و پایان عمر رژیم کودک کش صهیونیستی و استکبار جهانی نزدیک است، گفت: خبر شهادت سردار رشید سپاه اسلام و مجاهد فی سبیل الله پاسدار سرلشگر شهید قاسیم سلیمانی به قدری اندوهبار است که زبان برای تسلیت یاری نمی کند.

در پیام تسلیت میرشمس مومنی زاده فرماندار رشت هم آمده است: ایمان قلبی دارم به حول قوه الهی و به برکت خون این مجاهد نستوه، بر خلاف اهداف شوم استکبار جهانی شاهد وحدت بیشتر ملت ایران و تحکیم و تقویت جبهه مقاومت جهان اسلام خواهیم بود.

در پیام تسلیت ناصر حاج محمدی شهردار رشت عنوان شده است : به عنوان یک خادم کوچک شهروندان رشت همراه با دریای پرتلاطم ملت شریف ایران یکصدا و یکدل روزی را به نظاره می نشینیم که دست انتقام این ملت بزرگ تقاص خون آن عزیز بزرگوار و همراهان مبارزش را از استکبار جهانی بگیرد و خواب را بر چشمان دشمنان اسلام و مسلمین حرام کند.

نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در پیام خود تصریح کرد : شهادت سردار سلیمانی از فرماندهان بی نظیر جبهه مقاومت و از یادگاران دوران دفاع مقدس باعث تاثر و اندوه بسیار برای همه دلدادگان به انقلاب جهانی اسلام شد.

ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم عنوان کرد : سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که عمری با مجاهدت و ایثار، تمام دقایقش مصروف مبارزه با تجاوز، بی‌عدالتی و تروریسم شده بود ،خود به دست آلوده تروریست‌های بین‌المللی به شهادت رسید.

روابط عمومی دانشگاه گیلان و اوقاف و امور خیریه گیلان نیز شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام و سرباز ولایت و یاور امت، حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند.

فرمانداران، امامان جمعه و مسئولان در شهرستان های مختلف گیلان با صدور اطلاعیه های جداگانه ای این حادثه را محکوم و انزجار خود را از این اقدام شنیع و جنایتکارانه آمریکا اعلام کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی