پویش هنر و محیط‌زیست در سطح کشور راه‌اندازی شود


پویش هنر و محیط‌زیست در سطح کشور راه‌اندازی شود

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به راه‌اندازی پویش هنر و محیط‌زیست در کشور، گفت: مناسب است با جریان‌سازی هنر و محیط‌زیست، هنرمندان کشور در زمینه‌های مختلف به خلق آثار محیط‌زیستی بپردازند و این‌گونه در ارتقاء دانش و آگاهی و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی در حوزه محیط زیست ایفای نقش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد مدادی در بازدید از غار موزه وزیری افزود: مرحوم استاد وزیری پیشکسوت و هنرمند محیط زیستی تمام عمر خود را صرف خلق آثار ماندگار حجمی در حوزه محیط زیست از جمله حیات وحش و پسماند کرد. وی از هنرمندانی است که بی ادعا و شاید به دور از شهرتی که سزاوار آن بود کار کرد و آثار ماندگاری از خود بر جای گذاشت که نه تنها در کشور بلکه در سطح بین‌المللی شناخته شده هستند.
وی اظهارداشت: دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه خود می‌داند که از نام و آثار این هنرمند بزرگ حفاظت و حراست کند تا به بوته فراموشی سپرده نشود.
مدادی با تأکید بر نقش هنر به ویژه هنرهای تجسمی در ارائه و انتقال مفاهیم زیست محیطی گفت: ادبیات مکتوب ما از دیر باز مملو از مفاهیم و نمادهای زیست محیطی و حتی تنوع زیستی بوده اما در حوزه هنرهای تجسمی افرادی چون استاد وزیری انگشت شمارند.
غار موزه وزیری در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در لواسان ساخته شد و از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد. این موزه اولین غار موزه خصوصی در ایران است و تمامی مخارج و الگوها و خلاقیتی که در این موزه دیده می‌شود، حاصل هنر استاد وزیری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید