سه اثر هنری و فرهنگی بانه در فهرست آثار ناملموس ثبت شد


سه اثر هنری و فرهنگی بانه در فهرست آثار ناملموس ثبت شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه گفت: هنر و فن شالبافی، گلازنی درختان جنگلی و پستک دوزی این شهرستان در فهرست آثار ناملموس ملی ثبت شد.

سعدالله رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق دستورالعمل وزارتخانهمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بحث آموزش، ترویج، حفظ و توسعه میراث ناملوس تفاهمنامه‌ای با آموزش پرورش منعقد شده که با همکاری و همفکری مربیان و مدیران مدارس برنامه‌های در راستای حفظ میراث ناملوس فرهنگی برگزار شود.

وی اضافه کرد: میراث ناملوس شامل نمودهای شفاهی، افسانه ها، آوازها، آداب رسوم، ادبیات شفاهی، ادبیات داستانی، هنرهای دستی، دانش‌ها و مهارت‌ها، هنرهای نمایشی و آداب اجتماعی است که در راستای حفظ و ثبت میراث ناملوس کارگاه های آموزشی برای انجمن های مردمی، معتمدین، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برگزار شده است.

رحیمی خواه با بیان اینکه ثبت میراث ناملوس باید با فیلم برداری و تصویر برداری انجام شود اضافه کرد: آثار ارسال شده به نام فرد در فهرست آثار ناملوس کشور ثبت ملی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه اظهار داشت: در راستای حفظ و ثبت میراث ناملوس شهرستان بانه در اسفند ماه امسال جشنواره ای فرهنگی شهرستانی با همکاری اموزش و پرورش شهرستان بانه برگزار می شود.

۲۰۶ اثر تاریخی و فرهنگی تاکنون در شهرستان بانه شناسایی شده است.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس