مزاحم اینستاگرامی در دام پلیس هرمزگان


مزاحم اینستاگرامی در دام پلیس هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- رییس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیر مجاز به اکانت اینستاگرام خبر داد.

سرهنگ علی اصغر افتخاری روز شنبه اظهار داشت:با مراجعه خانمی و طرح شکایتی با موضوع دسترسی غیر مجاز و مزاحمت از طریق اینستاگرام، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی متهم و جمع آوری ادله دیجیتال اقدام به ردگیری و تحلیل ارتباطات مجازی و ابزارهای جرم کردند که سرانجام در مکاتبات قضایی و صدور مجوزهای مربوطه، متهم پرونده شناسایی و تجهیزات هوشمند وی توقیف شد.

به گفته رییس پلیس فتا استان هرمزگان، متهم با مشاهده ادله دیجیتال، به جرم مربوطه اعتراف و ابراز پشیمانی کرد.

افتخاری ادامه داد: یکی از ترفندهای شایع مجرمان، نصب برنامه شبکه اجتماعی مجازی یا فعال سازی فرآیند بازیابی رمز اصلی بر اساس شماره موبایل و نام کاربری اکانت دیگران است و سپس با فریب قربانیان مانند تماس تلفنی و ادعای ارسال اشتباهی پیامک، موفق به دریافت لینک یا کدهای مربوطه و دسترسی به اکانت شبکه اجتماعی افراد می شوند.

وی افزود: به همین سادگی شرایط برای اخاذی،مزاحمت و هتک حیثیت مهیا می‌شود که لطمات زیادی به زندگی فریب خوردگان وارد می سازد.

این مسوول در حوزه قضایی توصیه کرد: کاربران اینترنتی از فاش نمودن کدهای دریافتی پرهیز و اقدام به فعال‌سازی رمز ۲ مرحله ای برای اکانت شبکه اجتماعی خود کنند.

افتخاری ادامه داد: اگر کاربران در شبکه های اجتماعی مجازی پیام هایی از آشنایان مبنی بر واریز پول دریافت کردند، به واسطه تماس تلفنی از صحت موضوع مطمئن شوند.

وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، یادآور شد: شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم فضای مجازی به وب سایت ‎www.cyberpolice .ir مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!