عزاداری دانشجویان دانشگاه شریف


عزاداری دانشجویان دانشگاه شریف

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در محوطه این دانشگاه با تشکیل دسته عزاداری و سینه زنی، در سوگ شهادت سردار رشید سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی به عزاداری پرداختند.

عزاداری دانشجویان دانشگاه شریفبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این مراسم که پس از نماز ظهر و عصر برگزار شد، دانشجویان با تشکیل دسته عزاداری، از مسجد دانشگاه تا دانشکده کامپیوتر را طی کردند.
دانشجویان همچنین با حمل پرچم‌های یا حسین، و سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط ارتش تروریستی آمریکا را به شدت محکوم کردند.
ذکر مصیبت اهل بیت علیهم السلام و سینه زنی، آتش زدن پرچم‌های آمریکا و اسرائیل و ثبت نام برای عضویت افتخاری در سپاه قدس از دیگر برنامه‌های مراسم امروز بود که با دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شریف و حضور گسترده دانشجویان و اساتید دانشگاه انجام شد.
سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی فرمانده اسبق سپاه قدس در این مراسم در سخنانی، حاج قاسم سلیمانی را سالک مجذوب و عارف واصلی دانست که تن و بدنش از دست روحش در عذاب بود و لحظه‌ای آرامش نداشت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: سردار سلیمانی هرگز دست از جهاد نکشید و از پای ننشست و همواره به یاد مظلومین و مستضعفین و در مسیر مقاومت بود.
وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: خون او بسیار کار‌ها خواهد کرد و همان کاری که خون امثال شهید بهشتی و حججی با انقلاب و نظام کرد، خون پاک سردار سلیمانی هم همان نقش احیاگری را خواهد داشت.
وی افزود: خون پاک شهیدان، خونی تازه در رگ‌های انقلاب اسلامی دمید و حضور پرشور دانشجویان در این مراسم، شاهد آن است.
وحیدی افزود: البته آمریکا چاره‌ای جز ترور سردار سلیمانی نداشت چراکه او همه نقشه‌های آمریکا برای منطقه و از جمله در عراق و سوریه و لبنان را با کمک مردم منطقه نقش بر آب کرده بود و آن‌ها که امده بودند عراق را ببلعند دیدند که کنترل در دستشان نیست و همه را در چهره سردار سلیمانی می‌دیدند.
وی تصریح کرد: در سوریه هم هشت سال تمام با علم کردن گروه وحشی داعش تلاش کردند به منافع خود برسند، اما وحشتی که نام سردار دل‌ها در دل‌های داعشیان می‌انداخت، موجب شد نقشه آن‌ها هم نقش بر آب شوند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم حفظ وحدت داخلی گفت: آنچه نیاز فوری و اصلی این روز‌های جامعه ماست، حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه است چرا که خواست دشمن اختلاف و دو قطبی شدن جامعه است و یکی از برکات خون پاک سردار سلیمانی این بود که همه ایرانیان با هر گرایش فکری و عقیدتی را حول محور اسلام و انقلاب و نظام جمع کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...