آخرین تحولات میدانی عراق؛ جزئیات حملات خمپاره‌ای علیه پایگاه‌های آمریکایی + نقشه میدانی


گروه کتائب حزب الله عراق (تحت فرمان حشدالشعبی) خطاب به نیروهای امنیتی و ارتش عراق اعلام کرد که از صبح روز یک شنبه (پانزدهم دی ماه) حداقل یک کیلومتر از پایگاه های آمریکایی فاصله بگیرند.

سرویس جهان مشرق - پس از تشییع پیکر پاک شهید سپهبد « حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی مهندس» نایب رئیس حشدالشعبی و ۸ تن دیگر از شهدای جبهه مقاومت در شهرهای بغداد و کربلا، شمارش معکوس برای عملیات علیه نظامیان رژیم تروریستی آمریکا آغاز شده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، رزمندگان جبهه مقاومت در عراق آماده اند تا اولین گام را برای انتقام عملیات تروریستی بامداد روز جمعه (سیزدهم دی ماه) بردارند و نیروهای رژیم تروریستی آمریکا را هدف قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

«تردد امن» فرماندهان آمریکایی در منطقه برای همیشه تمام شد/ نظامیان کت و شلواری را این‌بار با تابوت تحویل بگیرید +عکس

ساعتی قبل گروه کتائب حزب الله عراق (تحت فرمان حشدالشعبی) خطاب به نیروهای امنیتی و ارتش عراق اعلام کرد که از صبح روز یک شنبه (پانزدهم دی ماه) حداقل یک کیلومتر از پایگاه های آمریکایی فاصله بگیرند.

همزمان، امشب دو راکت نیز به نزدیکی سفارت رژیم تروریستی آمریکا در منطقه سبز در مرکز بغداد اصابت کرد و تاکنون جزئیات بیشتری در خصوص کشته یا زخمی شدگان منتشر نشده است؛ آژیرهای سفارت رژیم آمریکا به صدا درآمده و تمام ورودی ‌های آن بسته شده است.

از جنوب استان صلاح الدین (حومه شمالی استان بغداد) خبر می رسد، پایگاه نظامی بلد که محل استقرار شماری از نیروهای تروریست آمریکایی است هدف حمله قرار گرفته و ۶ راکت به سمت این پایگاه شلیک شده است.

آخرین تحولات میدانی عراق؛ جزئیات حملات خمپاره‌ای علیه پایگاه‌های آمریکایی + نقشه میدانی برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

در حال حاضر، بالگردهای نیروی هوایی رژیم تروریستی آمریکا به صورت مستمر بر فراز پایگاه «بلد» در حال پرواز و رصد منطقه هستند؛ این پایگاه در ۶۴ کیلومتری شمال بغداد واقع شده است.

از سویی دیگر در تحرکی مشکوک، تعدادی خمپاره نیز از سوی گروه های ناشناس به میدان «احتفالات» و منطقه «الجادریه» در حومه غرب و جنوب منطقه سبز بغداد شلیک شده است جزء مناطق مسکونی و محل تردد مردم عادی هستند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: حشدالشعبی نقشی در این حمله نداشته و به نظر می رسد گروه های وابسته به رژیم آمریکا درصدد هستند پایتخت را ناامن نشان دهند و این مسئله را به حشدالشعبی نسبت دهند این در حالی است که فقط پایگاه های آمریکایی توسط ما هدف قرار خواهند گرفت.

از شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق خبرهایی منتشر شده مبنی بر این که مجموعه کاخ ها و قصرهای ریاست جمهوری که محل حضور شماری از نظامیان تروریست آمریکایی است هدف حملات خمپاره ای قرار گرفته که از سوی منابع میدانی تکذیب شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، پایگاه وابسته به گروه «کتائب امام علی (ع) » که تحت فرمان سازمان حشدالشعبی است در مناطق مرزی مشترک با سوریه (حومه شهر البوکمال) هدف حملات رژیم تروریستی آمریکا قرار گرفت.

یک منبع میدانی در گفت و گو با مشرق اعلام کرد: پایگاه نیروهای کتائب امام علی (ع) که امشب هدف حملات رژیم تروریستی آمریکا قرار گرفت از ۴۸ ساعت قبل تخلیه شده بودند و فقط تجهیزات ساختمانی در این پایگاه وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی