سردار سلیمانی با کدام پهپاد آمریکایی به شهادت رسید؟ +عکس


سردار سلیمانی با کدام پهپاد آمریکایی به شهادت رسید؟ +عکس

پایگاه دیلی میل در گزارشی مدعی شناسایی نوع موشک و پهپاد به کار رفته در عملیات تروریستی آمریکا علیه فرودگاه بغداد شد.

میزان» پایگاه «دیلی میل» با انتشار گزارشی به بررسی چگونگی ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اثر حمله ارتش تروریستی آمریکا به فرودگاه «بغداد»، عراق و نوع موشک و پهپاد به کار گرفته شده در این عملیات پرداخته است.

به گزارش دیلی میل، «سردار قاسم سلیمانی» بامداد جمعه، ۱۳ دی، در هنگام خروج از فرودگاه بغداد هدف چند موشک هدایت شونده لیزری و نقطه زنی قرار گرفت که توسط یک فروند پهپاد تقریبا رادار گریز مدل «MQ-۹» حمل می‌شدند.


سردار سلیمانی با کدام پهپاد آمریکایی به شهادت رسید؟ +عکس


براساس این گزارش، این پهپاد که در حال پرواز بر آسمان فرودگاه بغداد بود، در نهایت طی عملیاتی که به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و بدون اطلاع به همپیمانان غربی اش از جمله انگلیس و حتی دموکرات‌های ارشد آمریکایی انجام شد، کاروان شامل خودروی «سردار سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، معاون فرمانده «حشدالشعبی» را هدف قرار داد.

به ادعای دیلی میل، پهپاد تقریبا رادار گریز MQ-۹ به ارزش ۶۴ میلیون دلار از قطر برخاسته و توسط دو خدمه از صد‌ها مایل دورتر هدایت می‌شد. سرعت این پهپاد تا ۳۷۰ کیلومتر در ساعت بوده و توانایی انجام عملیات دقیق را دارد.

سردار سلیمانی با کدام پهپاد آمریکایی به شهادت رسید؟ +عکس

چهار موشکی که این پهپاد در عملیات ترور سردار سلیمانی استفاده کرده، موشک‌های ضد زره «هل فایر»، با کلاهک جنگی حدود ۳۸ ال‌بی (واحد جرم در آمریکا و انگلیس) معادل ۱۷ کیلوگرمی با قابلیت نابودی تانک بوده‎اند. ضمن اینکه این پهپاد به بمب‌های «پیووی» نیز مجهز بوده است.

کارشناسان حوزه هوایی می‌گویند پرواز این نوع پهپاد کاملا بی صدا بوده و قربانیان هشداری از جهت شنیدن صدای شیء پروازی دریافت نمی‌کنند.

یک روزنامه منطقه خلیج فارس نوشت: «این احتمال هم وجود دارد که موشک‌های استفاده شده در عملیات مذکور، نوع ارتقا یافته «هل فایر» باشند که با نام موشک‌های «نینجا» شناخته می‌شوند. موشک‌های «نینجا» دارای ۶ تیغه بزرگ در کلاهک‌های خود هستند.»

سردار سلیمانی با کدام پهپاد آمریکایی به شهادت رسید؟


این در حالی است که فیلم‌های دوربین مدار بسته فرودگاه، انفجاری بزرگ را نشان می‌دهد. در عین حال پنتاگون از ارائه جزئیات در مورد این حمله امتناع ورزیده است.

در بخش دیگری از این گزارش به استناد گزارش نیویورک تایمز آمده است، «پنتاگون برای انجام این عملیات از اطلاعات طبقه بندی شده حاصل از جاسوس‎ها، ردیابی‌های الکترونیکی، پهپاد‌ها و سایر تکنیک‌های جاسوسی استفاده کرد؛ چرا که این فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال‌ها تحت جاسوسی‌های مداوم نیرو‌های آمریکایی، سعودی و اسرائیلی قرار داشت.»

در پایان گزارش دیلی میل آمده است، دولت‌های پیشین آمریکا از بیم پیامد‌های بسیار بزرگ ترور سلیمانی از این اقدام خودداری کرده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟