3 نوع ماسک موز و عسل برای پوست‌های مختلف


3 نوع ماسک موز و عسل برای پوست‌های مختلف

با تهیه انواع ماسک موز و عسل در منزل می‌توانید برای جوانسازی، رطوبت رسانی، رفع خشکی و جلوگیری از چین و چروک‌های پوست خود اقدام کنید و تاثیر قدرتمند آن را ببینید.

3 نوع ماسک موز و عسل برای پوست‌های مختلف

ستاره | سرویس آرایش و زیبایی - موز حاوی ویتامین‌های A ،B و E بوده و دارای خاصیت لایه‌برداری پوست‌های مرده است. شما به راحتی می‌توانید از ترکیب موز با موادی متناسب، پوست خود را جوانسازی کرده و به آن آبرسانی انجام دهید. به طور کلی باید موز را سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، فیتوشیمیایی‌ها و پتانسیل آبرسانی بدانیم. عسل نیز با داشتن ویتامین‌های K ،A ،C ،D و ویتامین E، یکی از بهترین گزینه‌ها برای جوانسازی پوست و تامین رطوبت مورد نیاز آن است. به علاوه عسل به عنوان یک لایه بردار قوی عمل می‌کند و آسیبی به پوست نمی‌رساند. پس چه ترکیبی بهتر از ماسک موز و عسل برای پوست؟

طرز تهیه ۳ نوع ماسک موز و عسل

۱) ماسک موز و عسل پایه

یک موز رسیده را به قطعات کوچک خرد کرده و آن‌ها را در یک کاسه به کمک قاشق یا چنگال به شکلی له کنید که توده‌ای صاف ایجاد شود. سپس به اندازه ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری آبلیمو را به ظرف موز اضافه نمایید. تمام مواد را هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. پیش از به کار بردن ماسک، مطمئن شوید که صورت شما تمیز و عاری از هر گونه آرایش باشد و در صورت لزوم صورت خود را با آب و صابون بشویید. سپس ماسک را روی صورت خود بمالید و کمی ماساژ دهید. این ماسک باید بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت شما باقی بماند. بعد از آن صورت خود را بدون به کار بردن صابون و با آب خالی بشویید.

3 نوع ماسک موز و عسل برای پوست‌های مختلف

موز ماده‌ای مغذی برای پوست بوده و عسل رطوبت مورد نیاز را تامین می‌کند. همین طور آبلیمو به عنوان یک قابض و دفع‌کننده طبیعی پوست عمل می‌کند.

نکته اول: دقت داشته باشید که در صورت ریخته شدن این ماسک صورت روی لباس، احتمال لک شدگی وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما از یک پیشبند استفاده کرده و یا لباسی به تن کنید که لک شدن آن، ایرادی نداشته باشد.
نکته دوم: امکان نگهداری ماسک موز و عسل برای مدت یک هفته در یخچال وجود دارد، اما توصیه می‌کنیم که برای استفاده مجدد از این ماسک، دوباره نمونه تازه تهیه نمایید.

3 نوع ماسک موز و عسل برای پوست‌های مختلف

پیشنهاد مطالعه: روش‌های درمان پوست خشک صورت

۲) ماسک موز و عسل مناسب پوست‌های خشک

نصف موز رسیده را با نیم فنجان جو دو سر پخته شده و ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱ عدد زرده تخم مرغ، در یک کاسه کوچک مخلوط نمایید. این ماسک را به کمک انگشتان دست خود و یا یک چنگال ترکیب کرده و تا رسیدن به قوام لازم، هم بزنید. از این ماسک روی صورت خود زده و بگذارید تا ۱۵ دقیقه در جای خود بماند. بعد از آن ماسک را با آب ولرم شسته و صورت خود را به کمک حوله خشک نمایید.

3 نوع ماسک موز و عسل برای پوست‌های مختلف

نکته: در صورت داشتن حساسیت نسبت به تخم مرغ، بهتر است از استفاده این ماسک صرف نظر نمایید.

همین طور بخوانید: طرز تهیه ماسک ماست و عسل

۳) ماسک موز و عسل مناسب پوست‌های چرب

برای تهیه ماسک موز و عسل مخصوص پوست‌های چرب، ۱ عدد موز له شده را با ۱ قاشق چایخوری آبلیمو و ۱ قاشق چایخوری عسل ترکیب نمایید. سپس این ماسک را به خوبی ترکیب کرده و هم بزنید تا یکدست شود. از این مخلوط روی پوست صورت خود قرار داده و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه باقی بماند. سپس به کمک آب ولرم شستشو داده و پوست خود را خشک نمایید.

3 نوع ماسک موز و عسل برای پوست‌های مختلف

این ماسک خاصیت لایه برداری داشته و در ضمن باعث درخشش پوست شما می‌شود.

مزایای موز برای پوست

موز دارای پتاسیم، ویتامین B، ویتامین A، زینک، ویتامین C، ویتامین E، لکتین و آمینو اسید است که هر یک به نوعی برای پوست مفید هستند.

پتاسیم: پتاسیم به آبرسانی و مرطوب سازی پوست کمک می‌کند. ویتامین B: ویتامین‌های گروه B، پوست را در مقابل صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد حفاظت کرده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند. ویتامین A: ویتامین A به بهبود خشکی و پژمردگی پوست کمک کرده و جای زخم و آثار آکنه را برطرف می‌سازد. زینک: با میکروب‌های ناشی از آکنه، مبارزه می‌کند. ویتامین C: ویتامین C به عنوان ویتامین پایه لازم برای ساخت کلاژن شناخته شده و با رادیکال‌های آزاد نیز مبارزه می‌کند. همین طور ویتامین C، میزان چربی پوست را نیز تنظیم می‌نماید. ویتامین E: ویتامین E، پوست را از آسیب‌های اشعه UV محافظت کرده و روند پیری را کند می‌سازد. به علاوه با آسیب‌های پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. لکتین: لکتین باکتری‌هایی که باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شوند را از بین می‌برد. آمینو اسید: پوست را تغذیه کرده و بافت آن را تقویت می‌سازد. همین طور به حفظ خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست کمک می‌کند.

3 نوع ماسک موز و عسل برای پوست‌های مختلف

فواید عسل برای پوست

عسل دارای خواص بسیار مفیدی برای پوست است. ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین K، ویتامین C و غیره از جمله ویتامین‌ها و خواص عسل به حساب می‌آیند.

ویتامین A و E: هیدروکسی‌ موجود در عسل باعث مرطوب‌سازی پوست شده و رطوبت را به لایه‌های زیرین و عمقی‌تر آن، می‌فرستد. آنزیم‌ها و ویتامین K: آنزیم‌های عسل به پاکسازی منافذ پوست کمک کرده و ظاهری شفاف برجای می‌گذارند. ویتامین C: آنتی اکسیدان‌های موجود در عسل، باعث تقویت پوست شده و در مقابل رادیکال‌های آزاد، نقش حفاظتی دارند. ویتامین D: این ویتامین از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و به استحکام و خاصیت ارتجاعی آن کمک می‌کند.

بیشتر بدانید: نقش ویتامین ها در جلوگیری از پیری پوست

3 نوع ماسک موز و عسل برای پوست‌های مختلف

سخن پایانی

انواع ماسک موز و عسل از بهترین گزینه‌ها برای آبرسانی به پوست و جلوگیری از پیری زودرس هستند. شما چه نوع ماسک‌های دیگری را برای تقویت و جوانسازی پوست می‌شناسید؟ آیا می‌دانید چگونه به کمک ماسک جلبک دریایی جوان شوید؟ تجربیات، نظرات و پرسش های خود را با ما و سایر خوانندگان ستاره در میان بگذارید.

منابع: bellatory ، blog.radiantlifecatalog ، wikihow

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...