حمایت مالی اداره ارشاد قم از تولید کتاب های جدید با محور شهید و شهادت


حمایت مالی اداره ارشاد قم از تولید کتاب های جدید با محور شهید و شهادت

رئیس بخش کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: با توجه به این که سال آینده کنگره شهدای استان قم را داریم اگر تولیداتی در این زمینه از سوی افراد صورت بگیرد حتما مورد حمایت و خرید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «روح الله کریمی» ظهر امروز(سه شنبه 10دی) در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم و سومین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان که در سالن نشست های شهید آوینی برگزار شد، در ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کتاب و نشر در استان قم اظهار داشت: در حال حاضر 1308 ناشر در این استان فعال هستند.

رئیس بخش کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: مجوزهای صادره از ابتدای امسال تا امروز 7879 مورد بوده و از ابتدای مهر امسال صدور مجوز کتاب به صدور صد در صد الکترونیکی انجام می‌شود و هیچگونه نیازی برای مراجعه حضوری نیست.

وی با اشاره به تسهیلاتی که برای ناشران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ناشران و نویسندگان محترم می‌توانند با کمترین هزینه و صرف وقت نسبت به ثبت و دریافت مجوز اقدام کنند.

کریمی در ارتباط با صادرات کتاب نیز خاطرنشان کرد: بیشترین صادرات برای کشور عراق بوده است و تا به امروز 588 هزار و 820 جلد کتاب به کشورهای عراق و لبنان و برخی کشور های اروپایی داشته ایم.

وی از برگزاری دومین گنگره شش هزار شهید استان قم در آبان ماه 99 خبرداد و گفت: با توجه به این که سال آینده کنگره شهدای استان قم داریم اگر تولیداتی در این زمینه از سوی افراد صورت بگیرد حتما مورد حمایت و خرید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد.

رئیس بخش کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این که در سال جاری تا به امروز 23 هزار و 471 جلد کتاب به مدارس و مراکز مختلف اهدا شده است، افزود: در زمینه خرید کتاب هم هرکتاب چاپ اول یک جلد برای طرح در جلسه خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این وزرات خانه ارسال می‌شود که استان قم نیز از مسأله مستثنا نیست.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد