3600 خانه‌ مسافر در مشهد ساماندهی شده‌اند


3600 خانه‌ مسافر در مشهد ساماندهی شده‌اند

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بیش از سه هزار و 600 خانه مسافر در کلانشهر مشهد شناسایی و با همگام کردن خود با آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها ساماندهی‌ شده‌اند.

محمد صادق براتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد خانه‌ مسافر گرچه تا پیش از این به صورت غیر مجاز فعالیت داشته‌اند اما با شناسایی و ساماندهی، خود را با آیین‌نامه‌ها تطبیق داده و بنا به ضرورت مجوز موقت برای فعالیت در زمینه اقامت برای مدت مشخص دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: نمی‌توان آمار مشخصی از شمار خانه‌های شخصی فعال در زمینه اقامت مسافر در مشهد ارائه داد اما ضرورت شناسایی و ساماندهی آنها قطعی است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از اولویت‌های مورد تاکید در ستاد تسهیلات خدمات سفر برخورد با واحدهای اقامتی غیر مجاز به دلیل حمایت از حقوق زائران است و در این راستا با افرادی که در این زمینه فعالیت غیر مجاز دارند به شدت برخورد می‌شود.

وی افزود: در جلسه آتی ستاد تسهیلات خدمات سفر استان خراسان رضوی در خصوص اقامت در کلانشهر مشهد و برنامه‌های مهم در این حوزه برای ایام نوروز مباحث کارشناسی و تخصصی مطرح می‌شود.

طی ۹ ماه گذشته ۳۴ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۷۳۵ نفر وارد مشهد شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۸ درصد افزایش داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...