ساخت پنجره‌های سرداب غیبت امام زمان(عج) در استان مرکزی آغاز شد


ساخت پنجره‌های سرداب غیبت امام زمان(عج) در استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از آغاز عملیات ساخت پنجره‌های سرداب غیبت امام زمان(عج) در این استان خبر داد و گفت: هزینه ساخت این پنجره‌ها به صورت 2 نیم ضریح خواهد بود و براساس برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده در طول 18 ماه ساخته و برای نصب به شهر سامرا ارسال می‌شوند.

«خلیل نجفی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ کارگاه در شهرهای اراک و زرندیه برای ساخت این ۲ ضریح مطهر تجهیز و هزینه ساخت آنها حدود ۴۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اظهار داشت: بدنه اصلی ۲ نیم ضریح پنجره‌های سرداب غیبت امام زمان(عج) در شهر سامرا از چوب ساج است که از کشور برمه وارد و استقامت آن بیش از ۴۰۰ سال می‌باشد

نجفی بیان کرد: روکش هر یک از ضریح‌های مطهر نیز ۳۰۰ گرم آب‌کاری طلا، ۲۰۰ کیلوگرم نقره پوشیده و با هنرهای مختلف قلم‌کاری و خاتم‌کاری منقش می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم استان مرکزی ۱۶ میلیارد ریال کمک نقدی در سال جاری برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند که شهرستان‌های زندیه، اراک و خمین و به ترتیب بیشترین کمک نقدی و غیر نقدی را برای بازسازی عتبات عالیات در سال جاری داشتند.

ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال ۱۳۸۴ و ۲ سال پس از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، کار خود را آغاز کرد.

استان مرکزی در بیش از ۲۰۰ طرح باسازی عتبات عالیات، مشارکت فعالانه داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان