هلال احمر اردبیل به بیش از پنج هزار نفر خدمات سلامت‌محور داد


هلال احمر اردبیل به بیش از پنج هزار نفر خدمات سلامت‌محور داد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: امسال به پنج هزار و 51 نفر توسط عوامل جمعیت هلال احمر استان خدمات سلامت‌محور رایگان ارائه شد.

رامین معبودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خدمات توسط ۱۸ کاروان سلامت به مردم مناطق محروم ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۷۱ چادر سلامت در استان برپا شده و به هشت هزار و ۱۵ نفر خدمات ارائه شده، تصریح‌کرد: طرح مشارکت ایرانیان (معرفی بیماران نیازمند به پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر) هم با مشارکت ۴۸ پزشک و مراکز درمانی به هزار و ۱۵ نفر بهره ور خدمات ارائه داده و در این مدت به ۱۷۷ نفر بیمار نیازمند خدمات حمایتی رایگان ارائه شده است.

معبودی با اشاره به اجرای فراخوان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در زمان حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزود: در این فراخوان‌ها برای مردم سیل‌زده شمال و جنوب کشور چهار میلیارد و ۸۹۸ میلیون ریال کمک نقدی و ۱۳ میلیارد و ۸۴۷ میلون ریال کمک غیرنقدی جمع‌آوری شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: امسال ۷۵ دوره آموزش‌های پایه داوطلبی و کمک‌های اولیه برگزار شده و یک هزار و ۹۹۶ نفر در این دوره‌ها حضور یافته‌اند و همچنین ۲۳ مورد تفاهم‌نامه با نهادهای مردم‌نهاد، دولتی و عمومی برای مشارکت اجتماعی بیشتر جمعیت هلال احمر استان منعقد شد.

او افزود: در این مدت ۷۳۵ سبد در قالب طرح فرشتگان رحمت و ۶۶۷ سبد در قالب طرح همای رحمت توزیع شد که به ترتیب ۲ هزار و ۶۸ نفر و ۲ هزار و ۳۲۱ نفر از آنها بهره‌مند شدند.

معبودی ادامه‌داد: ۲۰ مورد اجرای طرح نیابت (تکریم خانواده‌های شهدا، ایثارگران و سالمندان) از دیگر برنامه‌ها است که ۴۲۳ نفر مورد تکریم قرار گرفتند.

وی گفت: اجرای طرح حمایت ماندگار جهت اهدای خون و ۶۶۶ واحد خون اهدایی، دریافت حق عضویت از ۱۱۶ نفر و اجرای هشت پروژه آموزشی، حمایتی و معیشتی با بهره‌مندی ۲۰۰ نفر از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال جاری میباشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهارداشت: جذب یک هزار و ۲۲۱ نفر عضو داوطلب، تجلیل از خدمات داوطلبان در پنج شهرستان استان، اهدای بسته‌های فرهنگی، لوازمالتحریر و پوشاک به ۳۱۶ دانش‌آموز نیازمند، برپایی ۱۶ سفره مهربانی (افطاری)، راه‌اندازی بانک امانات و تجهیزات پزشکی در ۱۰ شهرستان استان، صدور کارت عضویت برای ۴۸۷ نفر، ثبت ۶ هزار ۸۹۶ نفر در سامانه ساجد برای شرکت در انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر و فعالیت ۴۷ خانه هلال و ۵۶ خانه داوطلبی از دیگر فعالیت‌های امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی