جشنواره دانشجویی کویر در سمنان فراخوان داد


جشنواره دانشجویی کویر در سمنان فراخوان داد

سمنان- ایرنا- جشنواره دانشجویی کویر و نخستین مسابقه عکس ایستاگردی با موضوع کویر توسط جهاد دانشگاهی استان سمنان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران در سمنان گفت: جشنواره کویر با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی سمنان، مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در بخش های مختلف عکس و خاطره نویسی با برگزاری اردوهای کویرنوردی در استان سمنان برگزار می شود.

سید محمد علی شاهمیری افزود: جشنواره دانشجویی کویر شامل برنامه های مختلفی شامل مسابقه عکس کویر، مسابقه خاطره نویسی با محوریت کویر، برگزاری نشست های تخصصی نقش کویر در توسعه گردشگری استان سمنان، اردوی کویرنوردی، بازدید و مراکز بوم گردی مستقر در کویر است در اسفند ۹۸ در استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد : این مسابقه در قالب برنامه های جشنواره دانشجویی کویر در استان سمنان و به منظور شناساندن جاذبه‌های طبیعی و مناطق کویری و بیابانی ایران و با هدف ثبت زیبایی‌های مناظر طبیعی کشور برگزار می شود.

شاهمیری گفت: مسابقه عکس «ایستاگردی» با موضوع‌های مختلف گردشگری در کویر برگزار می شود و تمرکز آن بر مقاصد و رویدادهای گردشگری از دریچه دوربین مردم عادی و به‌ویژه دانشجویان نمایش داده می‌شود، از کلیه علاقه مندان و به ویژه دانشجویان دعوت می‌شود تا عکس‌های مناظر طبیعی و گردشگری ایران را که با گوشی یا دوربین‌های خود گرفته‌اند به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

وی اظهار کرد: استفاده از ابزار هنر در راستای کمک به شناخت و فرهنگ‌سازی برای حفظ میراث طبیعی و تاریخی کشور و نیز ثبت زیبایی‌های فصلی با ایجاد طیفی وسیع از رنگ‌ها به عنوان جلوه‌های بصری در استان های کشور از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه است.

وی اضافه کرد: این عکس‌ها می‌تواند در جریان سفرهای فردی یا گروهی علاقه‌مندان به مناطق کویری ایران گرفته شده باشد یا عکس‌هایی باشد که دانشجویان در سفرهای مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران ثبت کرده‌اند، ملاک انتخاب تصاویر برتر، تعداد شمارش بازدید عکس در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی و داوری کارشناسان و عکاسان حوزه‌های محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری است.

شاهمیری، مهلت ارسال عکس ها را تا ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ عنوان کرد و گفت: شرایط درج عکس در تلگرام به دین صورت است که هر شرکت‌کننده باید آیدی @istta و هشتک #ایستاگردی و #جشنواره_دانشجویی_کویررا در کپشن عکس درج و در گروه‌ها و کانال‌های تلگرام فوروارد کند، شرایط درج عکس در اینستاگرام نیز به همین صورت که هر شرکت‌کننده باید هشتک‌های #ایستاگردی، #جشنواره_دانشجویی_کویر، #مرکز گردشگری و #گردشگری را ذیل تصاویری که مربوط به جاذبه های گردشگری ایران است، درج کند، اطلاعات مربوط به نام عکس و مکان آن زیرنویس عکس باشد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان تأکید کرد: شرکت کنندگان باید عکس خود را با ملاحظه موارد فوق (فوروارد عکس در گروه و کانال های تلگرامی و ارسال به ادمین @istta۱) همراه با مشخصات شامل نام، نام خانوادگی و شماره تماس ارسال نمایند، محدودیتی در ارسال تصاویر نیست، تصاویر باید دارای ارزش هنری، واقعی و معرف مناطق کویری و بیابانی ایران باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403