ریزش شاخص بورس از تب و تاب افتاد


ریزش شاخص بورس از تب و تاب افتاد
شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) یک هزار و ۵۱۸ واحد کاهش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۶۵ هزار و ۸۱۵ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۱۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۵۳۸ واحد کاهش به ۱۱۳ هزار و ۱۵۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۲ هزار و ۳۶۳ واحد افت به ۷۵ هزار و ۵۶۶ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با چهار هزار و ۸۹۱ واحد کاهش به رقم ۴۲۸ هزار و ۴۳۶ واحد رسید، شاخص بازار اول ۴۹۲ واحد و شاخص بازار دوم پنج هزار و ۸۳۶ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۶۸۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶۸۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۰۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۶۱ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۱۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل گروه مپنا (رمپنا) با ۴۲۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۸۴ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۵۸ واحد، ‌ بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۴۴ واحد و سایپا (خساپا) با ۱۲۰ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری سایپا، س. صنایع شیمیایی ایران، سایپا، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۰۷ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۵۴ واحد افت داشت و بر روی کانال چهار هزار ۷۴۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۸۴۲ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۷ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، ‌ بیمه پاسارگاد (بپاس) و قاسم ایران (قاسم) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، ‌ پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، ‌ صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، ‌ بیمه کوثر (کوثر)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، گروه صنایع کاغذ پارس(چکاپا) و فرابورس ایران (فرابورس) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

irna.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟