حضور میلیونی مشهدی‌ها برای تشییع سرداران مقاومت/ پیکر شهید سلیمانی وارد فرودگاه مشهد شد+عکس و فیلم


حضور میلیونی مشهدی‌ها برای تشییع سرداران مقاومت/ پیکر شهید سلیمانی وارد فرودگاه مشهد شد+عکس و فیلم

پیکرهای مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و برادر مجاهدش ابومهدی المهندس، به فرودگاه اهواز انتقال یافتند تا راهی مشهد شوند.

به گزارش مشرق، پس از تشییع و وداع جانسوز میلیونی مردم انقلابی خوزستان، دقایقی قبل پیکرهای مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و برادر مجاهدش ابومهدی المهندس، به فرودگاه اهواز انتقال یافتند تا راهی طواف حرم حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) شوند.

می‌توانید تمام اخبار مربوط به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را از اینجا بخوانید

حضور میلیونی مشهدی‌ها برای تشییع سرداران مقاومت/ پیکر شهید سلیمانی وارد فرودگاه مشهد شد+عکس و فیلم

مردم مشهد چند ساعت مانده به استقبال از پیکر مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی در میدان پانزده خرداد حضور یافتند.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده جدید سپاه قدس، سخنران مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانشان در مشهد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

وداع میلیونی مردم اهواز با پیکر حاج قاسم/ خوزستان در یک کلام: انتقام-انتقام +عکس و فیلم

حضور میلیونی مشهدی‌ها برای تشییع سرداران مقاومت/ پیکر شهید سلیمانی وارد فرودگاه مشهد شد+عکس و فیلمحضور جمعیت کفن‌پوش در مشهد مقدس برای استقبال از پیکر مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی
حضور میلیونی مشهدی‌ها برای تشییع سرداران مقاومت/ پیکر شهید سلیمانی وارد فرودگاه مشهد شد+عکس و فیلمآماده سازی جایگاه مراسم وداع با پیکر خادم الرضا (ع) سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهدای جبهه مقاومت در حرم مطهر رضوی

** آغاز مراسم تشییع شهدای مقاومت در مشهد

دقایقی قبل مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی در مشهد با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید رسما آغاز شد.

مردم مشهد در این مراسم شعارهای «خون سلیمانی حیات بخشید ما را از فتنه‌ها نجات بخشید» و «فاتحه‌ای برای خود بخوانید منتظر پاسخ ما بمانید» به سر دادند.

مردم قدرشناس مشهد، اما از ساعات ابتدایی صبح امروز، از نقاط مختلف این کلانشهر خود را به میدان ۱۵ خرداد رساندند تا به استقبال سردار دل‌ها برسند، تا وداع کنند با مردی که فرزند خلف این انقلاب بود، هست و خواهد بود.

حضور میلیونی مشهدی‌ها برای تشییع سرداران مقاومت/ پیکر شهید سلیمانی وارد فرودگاه مشهد شد+عکس و فیلمهواپیما حامل شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

اگر چه طبق اعلام قبلی قرار بود، پیکر مطهر سردار سلیمانی ساعت ۱۲ به مشهد برسد اما مهر و عطوفت مردم خونگرم اهواز و مشایعت بی‌نظیر و وداع طولانی‌شان، باعث شد سردار هم بیشتر بین‌شان بماند و با تاخیر به مشهد بیاید.

حضور میلیونی مشهدی‌ها برای تشییع سرداران مقاومت/ پیکر شهید سلیمانی وارد فرودگاه مشهد شد+عکس و فیلمتصویری از لباس خادمی سپهبد حاج قاسم سلیمانی

پرچم ها و پلاکاردهایی با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لبیک یا حسین (ع) و تصاویری از مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی در دست این مردم عزادار، ترکیبی است که نشان می‌دهد این فقط یک شور و هیجان معمولی نیست؛ در کنار این همه شور، شعوری است مثال‌زدنی و این مردم حسین(ع) و یزید زمانشان را خوب شناخته‌اند.

حضور میلیونی مشهدی‌ها برای تشییع سرداران مقاومت/ پیکر شهید سلیمانی وارد فرودگاه مشهد شد+عکس و فیلم

** پیکر سردار شهید سلیمانی وارد فرودگاه مشهد شد

صدها نفر از مردم و مسؤولان لشکری و کشوری استان خراسان رضوی برای استقبال از پیکر شهدای مقاومت در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد حضور دارند.

حضور میلیونی مشهدی‌ها برای تشییع سرداران مقاومت/ پیکر شهید سلیمانی وارد فرودگاه مشهد شد+عکس و فیلماستقبال نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و مسئولین نظامی، انتظامی از پیکر شهید سرافراز میهمن حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش

امروز هوای مشهد اگر چه سرد است، اما تنور عاشقی و قدرشناسی‌ها داغ داغ است؛ لحظه به لحظه بر سیل این جمعیت افزوده می‌شود؛ حضور دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در این مراسم چشمگیر است.

بچه‌ها با آن دستان کوچکشان تصاویر سردار سلیمانی را حمل می‌کنند، جوری که انگار تکه الماسی در دست دارند، مبادا از دستشان به زمین بیفتد و از ته دل شعار مرگ بر آمریکا را فریاد می‌زنند.

قدرشناسی دیدنی مردم مشهد از سردار دلها

مادر شهیدی که تصویر پسر شهیدش را در کنار عکس سردار به دست دارد، طوری از ته دل «مرگ بر آمریکا» می‌گوید که نظرم را جلب می‌کند، سر صحبت را که باز می‌کنم می‌گوید: ترامپ می‌خواست با این کار کشور ایران را نابود کند اما آنقدر احمق بود که نفهمید این کار به وحدت و همدلی بیشتر این مردم و همراهی شان با نظام جمهوری اسلامی ختم می‌شود.

اشکهایش را پاک می‌کند و ادامه می‌دهد: شهادت سردار برای خودش سعادت است، اما برای ما خسارتی جبران‌ناپذیر است، مردم شاید از گرانی ها و شرایط اقتصادی ناراحت باشند، شاید یک زنی چادر بپوشد و یکی نپوشد، شاید جوان‌ها فکرشان با ما پیرزن‌ها فرق داشته باشد، اما سردار سلیمانی کسی بود که همه ما به او مدیونیم، شهادتش برای همه ما مصیبت و عزاست.

حضور میلیونی مشهدی‌ها برای تشییع سرداران مقاومت/ پیکر شهید سلیمانی وارد فرودگاه مشهد شد+عکس و فیلم

حمل پرچم کشور عراق توسط مردم مشهد شاید دردناکترین سیلی بر صورت ناپاک و کریه کسانی است که ۴۰ سال است کمر به اختلاف افکنی بین دو ملت ایران و عراق بسته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!