غیرتمندان حماسه‌آفرین سردار آسمانی را تا حرم رضوی مشایعت کردند


غیرتمندان حماسه‌آفرین سردار آسمانی را تا حرم رضوی مشایعت کردند

مشهد- ایرنا- جمعیت خروشان میلیونی مردم خراسان هرچند با اشک و اندوه اما در فضایی سرشار از غیرت و حماسه پیکر پاک سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش را امروز در مشهد تا حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا(ع) همراهی کرد.

این جمعیت خروشان و خودجوش از همه قشرهای مردمی، آیین تشییع پیکر سردار شهید جبهه مقاومت اسلامی را به بزرگترین اجتماعی مبدل کرد که ظرف سالهای اخیر در مشهد برپا شده است.
حضور پرشکوه مردم سوگوار در حدفاصل مسیر چند کیلومتری میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد آنچنان انبوه و فشرده است که جمعیت یکپارچه را به مشتی واحد و خالی از هر خللی مبدل کرده است.
شهروندان مشهدی با عکسی از حاج قاسم بر سینه در حالی اشک‌ریزان و برافروخته به طرف حرم مطهر در حال حرکتند که در میانشان فراوانند مادرانی که کودکانشان را در آغوش فشرده و این جمعیت عظیم را همراهی می‌کنند.
یکی از جوانان مشهدی در این اجتماع به خبرنگار ایرنا گفت: چنین شکوه و عظمتی بسیار فراتر از تصوری است که بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی می‌کردند.
محمد عظیم‌زاده افزود: مردم با این حضور گسترده، پیش از هر اقدام نظامی صحنه‌ای حماسی از موج انتقامی کوبنده را به نمایش گذشته‌اند که خانه پوشالی دشمنان و ایادی آنها بر سرشان آوار خواهد کرد.
وی ادامه داد: دشمنان به هیچ عنوان تصور نمی کردند که با این جمعیت میلیونی از سراسر کشور در تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی و یارانش مواجه شوند.
این جوان غیور مشهدی گفت: با همین منوال و با شناختی که از سردار رشید اسلام داریم قطعا شهادت ایشان زنگ خطری برای آمریکا در منطقه است.
یکی دیگر از حاضران در جمعیت میلیونی تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی که از بیرجند به مشهد آمده نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دشمنان با به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی پایه‌های لرزان رژیم غاصب صهیونیستی را بیش از پیش سست کردند زیرا حاج قاسم برنامه محو اساییل را از صحنه جغرافیا به امری جهانی میدل کرده است.
محمدسعید مودی افزود: دشمنان با شهادت فردی از جنس رشادت در روزهای آینده آنچنان متزلزل خواهند شد که هر روز افسوس بخورند که چرا این حرکت جنایتکارانه مرتکب شدند.
وی ابراز امیدواری کرد که همراهان و همرزمان این شهید بزرگوار انتقام این جنایت فجیع که قلب همه ملت ایران را دردناک کرد بگیرند.
یکی از شهروندان بجنوردی شرکت کننده در این آیین تشییع پیکر سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش گفت: ما از سردار سلیمانی انسانیت و شجاعت را یاد گرفته ایم زیرا این شهید بزرگوار بدون ترس و دلهره در تمامی صحنه هایی که نظام به او نیاز داشت حضور فعال یافت و از جان خود گذشت.
وی گفت: شهادت سردار سلیمانی فوران آتش مقاومت را در تمام خاورمیانه گسترش داده است و این آتش دامن رژیم صهیونیستی و آمریکا را خواهد گرفت.
او حضور خود را در این آیین تنها بخشی از وظیفه خود دانست و گفت: ما همه وظیفه داریم تا آخرین قطره خون خود، راهی که سردار سلیمانی رفته است را ادامه دهیم.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!