تصاویر رهبری و سردار سلیمانی در دست مشهدی‌ها /صحن جامع رضوی منتظر حاج قاسم /شعار «علمدار خوش آمدی» طنین‌انداز شد


تصاویر رهبری و سردار سلیمانی در دست مشهدی‌ها /صحن جامع رضوی منتظر حاج قاسم /شعار «علمدار خوش آمدی» طنین‌انداز شد

فارس نوشت: مراسم استقبال مردم مشهد از پیکر مطهر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دوستان شهیدش، از لحظاتی قبل در مشهد آغاز شده است.

مردم قدرشناس مشهد، اما از ساعات ابتدایی صبح امروز، از نقاط مختلف این کلانشهر خود را به میدان ۱۵ خرداد رساندند تا به استقبال سردار دل‌ها برسند، تا وداع کنند با مردی که فرزند خلف این انقلاب بود، هست و خواهد بود.

اگر چه طبق اعلام قبلی قرار بود، پیکر مطهر سردار سلیمانی ساعت ۱۲ به مشهد برسد اما مهر و عطوفت مردم خونگرم اهواز و مشایعت بی‌نظیر و وداع طولانی‌شان، باعث شد سردار هم بیشتر بین‌شان بماند و با تاخیر به مشهد بیاید.

پرچم ها و پلاکاردهایی با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لبیک یا حسین (ع) و تصاویری از مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی در دست این مردم عزادار، ترکیبی است که نشان می‌دهد این فقط یک شور و هیجان معمولی نیست؛ در کنار این همه شور، شعوری است مثال‌زدنی و این مردم حسین(ع) و یزید زمانشان را خوب شناخته‌اند.

از فرودگاه هم خبر می‌رسد عده‌ای از مردم با در دست داشتن پلاکارهایی بی‌صبرانه منتظر ورود سردار سلیمانی به مشهد هستند.

امروز هوای مشهد اگر چه سرد است، اما تنور عاشقی و قدرشناسی‌ها داغ داغ است؛ لحظه به لحظه بر سیل این جمعیت افزوده می‌شود؛ حضور دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در این مراسم چشمگیر است.

بچه‌ها با آن دستان کوچکشان تصاویر سردار سلیمانی را حمل می‌کنند، جوری که انگار تکه الماسی در دست دارند، مبادا از دستشان به زمین بیفتد و از ته دل شعار مرگ بر آمریکا را فریاد می‌زنند.

خبر می‌رسد عده ای از مردم در صحن جامع رضوی هم منتظر ورود سردار هستند و ازدحام جمعیت به حدی است که راه رفتن را سخت کرده است.

نوحه‌خوانی میثم مطیعی در میدان 15 خرداد مشهد

بنا به گزارش تسنیم، میثم مطیعی، مداح اهل بیت(ع) در جمع میلیونی مردم مشهدمقدس در محل میدان 15 خرداد در حال نوحه‌سرایی است. ‌

جمعیت تشییع‌کنندگان غیرقابل شمارش است

حضور مردم مشهدمقدس در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای مقاومت فراتر از تصور و شمارش است. در حال حاضر جمعیت مردم در مراسم میلیونی شده است.

بسیاری از حاضران در این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم معتقد هستند چنین جمعیتی را تابه‌حال در مشهد ندیده‌اند و این حضور میلیونی بی‌سابقه است.

شعار «علمدار خوش آمدی در مشهد» طنین‌انداز شد

همزمان با ورود پیکر مطهر شهدای مقاومت به میدان 15 خرداد مشهدمقدس شعارهای استکبارستیزانه مردم مشهدمقدس طنین انداز شده است. شعارهایی همچون سلام عزیز پرپرم و یا علمدار خوش آمدی به مشهد و سلام مدافع حرم اینک در مشهد طنین‌انداز شده است.

پیکر پاک شهدای مقاومت روی دست مردم مشهد

پیکر شهدای مقاومت اینک روی دست مردم مشهد قرار گرفته و شور و حال عجیبی در میدان 15 خرداد مشهدمقدس حاکم شده است. در حال حاضر پیکر مطهر این شهدا روی دست مردم به سمت بارگاه منور رضوی در حال تشییع است. مردم مشهد امروز سنگ تمام گذاشته‌اند و حضوری میلیونی را به ثبت رسانده‌اند.

2727

کد خبر 1339127

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق