سردار سلیمانی امنیت را در جنوب و شرق کشور برقرار کرد


سردار سلیمانی امنیت را در جنوب و شرق کشور برقرار کرد

بیرجند - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خدمات زیادی برای مردم انجام داد از جمله امنیت را در جنوب و شرق کشور برقرار کرد.

سردار علی قاسمی روز یکشنبه در دیدار مدیران رسانه‌های خراسان جنوبی که به منظور گرامیداشت یاد سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در فرماندهی سپاه انصارالرضا (ع) برگزار شد افزود: زمانی اشرار منطقه جنوب را ناامن کرده بودند تا جایی که در جاده بیرجند - قاین چند نفر از مردم را گرفته بودند و در محور بیرجند به زاهدان هم شب کسی جرات تردد را نداشت اما سردار سلیمانی این محور را بعد از ۶ ماه امن کرد چون علاقه زیادی به مردم داشت.

وی گفت: آن موقع که مردم از اشرار می‌ترسیدند، او از مرز تایباد تا زابل و زاهدان به دیدن مردم رفت و به همه قول داد که امنیت را برقرار خواهد کرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: حضور سپهبد قاسم سلیمانی در جبهه‌های مختلف پررنگ بود و سپاه را در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان تشکیل داد.

وی افزود: این شهید بزرگوار در عملیات بزرگ بستان که اولین عملیات بعد از عملیات ثامن الائمه (ع) بود حضور داشت و در عملیات فتح المبین تیپ را تشکیل داد.

سردار قاسمی گفت: این سردار رشید اسلام چند بار به بیرجند آمد و سال ۷۸ در یکی از جلسات که قرار بود در کرمان برگزار شود از ما خواست به همراه خانواده در همایش حضور یابیم و با آنکه همان زمان فرزند او که نوزاد پسر بود، فوت کرده بود اما از همه خانواده‌های پاسداران به گرمی استقبال و از همه ما در منزل خود به گرمی پذیرایی کرد لذا فردی مهمان‌نواز بود.

وی افزود: منطقه غیرقابل عبور در شهداد کرمان (راه ارتباطی خراسان جنوبی و کرمان) وجود دارد که هیچ کس نمی‌توانست از آن عبور کند اما این منطقه مورد عبور اشرار و قاچاقچیان بود و سردار سلیمانی از نیروهای خراسان تقاضای پاکسازی منطقه را داشت که ما و بقیه دوستان آماده شدیم و خود را به شهداد رساندیم و روز بعد حاج قاسم هم خود را به منطقه رساند.

وی اظهار داشت: با آنکه از آن مسیر اشرار عبور می‌کردند اما سران اشرار نبودند بلکه کولبرانی محتاج نان شب بودند و آن منطقه بسیار گرم بود، سردار سلیمانی هنگامی که منطقه را رصد کرد و حال و روز اشرار را دید، این را فهمید که اگر با آنها امروز وارد مبارزه شویم تلفات زیادی می‌دهیم بنابراین دستور داد آن روز وارد حمله نشویم که تعدادی از نیروها موضع گرفتند که ما خود را برای شهادت آماده کرده‌ایم اما حاج قاسم در برابر این سخنان گفت من یک تار موی شما را با صد نفر از این قاچاقچیان عوض نمی‌کنم و عجله نکنید.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی متولد شهرستان رابُر در استان کرمان است که ابتدای جنگ تحمیلی با شماری از نیروهای کرمان، تیپ زرهی را تشکیل داد و سپس به لشکر ۴۱ ثارالله تبدیل شد. او از ابتدای تشکیل این لشکر تا انتصاب به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

سردار همیشه خودش در میدان بود

فرمانده سپاه انصاالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: حضور سپهبد سلیمانی در عملیات‌ها حال همه نیروها را خوب می‌کرد و قوت قلبی برای همه ما بود، او فرمانده‌ای بود که می‌توانست از دور بایستد و به نیروهای خود دستور دهد تا وارد عملیات شوند اما همیشه خودش در منطقه و میدان بود و این بهترین خاطرات را از او برایمان رقم می‌زند.

وی بیان کرد: یکی از خاطرات شیرین ما در کنار سردار سلیمانی در منطقه عملیاتی بین کویر بیرجند و کویر کرمان شکل گرفت و کوه‌های بلند کویر منطقه‌ای برای حضور اشرار و قاچاقچیان بود که من و سردار نظری به همراه چند نفر دیگر خود را به منطقه رساندیم اما قبل از ما حاج قاسم در منطقه حضور یافته و در گرمای کویر حواسش به نیروها حتی غذای آنان بود.

سردار قاسمی ادامه داد: سردار حاج قاسم سلیمانی تنها متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست بلکه متعلق به همه جهان است و همه ما از رفتن او داغدار شدیم.

وی گفت: در همه جای ایران و حتی خارج کشور این روزها شاهد مراسم عزاداری و نوحه سرایی در فراق سپهبد شهید سلیمانی هستیم و از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون انسان‌های بزرگی را از دست دادیم اما علم و پرچم بر زمین نمانده است.

وی اظهار داشت: هرچند این ضایعه بزرگی برای همه ما است و پر کردن جای انسان‌های بزرگ سخت است اما مسیر الهی، مسیر حق است و حق به پیروزی و قله می‌رسد که این وعده نصرت الهی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: یادواره شهدای سادات روز پنجشنبه ۱۹ دی در بیرجند برگزار می‌شود و یاد این سپهسالار که ۴۱ سال در بخش‌های مختلف نظام خدمت کرد را گرامی می‌داریم.

وی گفت: ای کاش این فرمانده بزرگ در صحنه مستقیم نبرد شهید می‌شد اما دشمن این جرات را نداشت تا او را در صحنه نبرد به شهادت برساند و سردار سلیمانی از اول تا پایان جنگ چندین بار مجروح شد و با شهادت هر بسیجی یا پاسدار به ملاقات خانواده آنها می‌رفت، در کردستان و سیستان و بلوچستان خانواده شهیدی نیست که حاج قاسم به دیدن آنها نرفته باشد و او اولین کنگره شهدا و اولین مانور زرهی را در کرمان برگزار کرد.

سردار قاسمی افزود: حاج قاسم با رفتن خود همه ما را داغدار کرد اما شما اهالی رسانه تا می‌توانید بنویسید و بیان کنید تا راه شهید پررنگ‌تر و قوی‌تر بماند و ادامه یابد.

وی گفت: توفیق داشتم مدتی را در رکاب این شهید بزرگوار خدمت کنم و آنچه برایم زیبا بود، میهمان نوازی عجیب او بود، سردار سلیمانی در قلب تک تک مردم ایران و دیگر نقاط منطقه جای دارد و کارها و خدمات زیادی در کشور به ویژه در استان کرمان انجام داد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله هوایی نیروهای آمریکایی به دستور ترامپ در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

پیکر سرداران رشید اسلام و همرزمان آنها دیروز (شنبه) در شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد، کاظمین، کربلا و نجف تشییع و بامداد امروز به ایران منتقل شد.

آیین تشییع پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش صبح امروز (یکشنبه) با حضور گسترده و کم‌نظیر مردم خوزستان در اهواز و عصر امروز در مشهد مقدس برگزار شد.

پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش فردا در تهران و قم تشییع و سپس به کرمان زادگاه او منتقل می‌شود.

سردار دل‌ها روز سه‌شنبه ۱۷ دی در گلزار شهدای شهر کرمان جایی که خودش وصیت کرده بود، به جمع یاران و دوستان شهیدش می‌پیوندد.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

خراسان جنوبی با ۶ استان کشور از جمله کرمان همجوار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس