بیوگرافی پوریا فیاضی؛ والیبالیست موفق تیم ملی


بیوگرافی پوریا فیاضی؛ والیبالیست موفق تیم ملی

پوریا فیاضی با نام شناسنامه‌ای بابک فیاضی، بازیکن تیم ملی والیبال ایران در پست دریافت کننده قدرتی است. وی 22 دی ماه 1371 در تهران به دنیا آمد.

بیوگرافی پوریا فیاضی؛ والیبالیست موفق تیم ملی
ستاره | سرویس چهره‌ها - پوریا فیاضی بازیکن تیم ملی والیبال ایران، بازیکنی کم حاشیه و بی سر و صداست. او کم بازی می‌کند، ولی هربار که به زمین می‌آید با تمام توان و قدرتش بازی می‌کند. پوریا در مسابقات جوانان جهان ایتالیا به همراه امیر غفور، فرهاد سال افزون و سعید شیرود بهترین‌های تیم ملی جوانان ایران بودند. در ادامه با بیوگرافی پوریا فیاضی آشنا خواهید شد.

بیوگرافی پوریا فیاضی

پوریا فیاضی با نام شناسنامه‌ای بابک فیاضی متولد ۲۲ دی ماه ۱۳۷۱ در تهران، بازیکن تیم ملی والیبال ایران با قد یک متر و نود و چهار سانتی متر در پست دریافت کننده قدرتی است. بد نیست بدانید خانواده پدری پوریا فیاضی اهل هشترود ارومیه هستند.

ازدواج و خانواده

پوریا در سال ۱۳۹۰ با خانم مهتا محمدی (متولد فروردین ۱۳۶۹) از بازیکنان تیم ملی والیبال بانوان ازدواج می‌کند. حاصل ازدواج این زوج ورزشکار دختری به نام جانان است که در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ متولد شد. مهتا محمدی با قد یک متر و هفتاد و سه سانتی متر در پست قدرتی تیم ملی والیبال بانوان مشغول به فعالیت بوده است. او والیبال حرفه‌ای خود را با تیم گاز تهران شروع کرد و سپس به تیم ملی والیبال دعوت شد.
بیوگرافی پوریا فیاضی؛ والیبالیست موفق تیم ملی

شروع والیبال

پوریا از وقتی پنجم دبستان بود در مدرسه شهید رابعی در شهرک شریعتی جنوب تهران والیبال را شروع کرد. پس از شرکت در مسابقات مدارس، عضو تیم مسابقات کشوری تهران شد. پس از یک سال او را به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت کردند و در دور انتخابی تیم ملی انتخاب و پس از بازی در این تیم به عنوان امتیاز آورترین بازیکن مسابقات والیبال نوجوانان آسیا شناخته شد.

بازگشت به ارومیه

پوریا فیاضی چندین فصل در سایپا حضور پیدا کرد. ولی پس از چند فصل بازی به خاطر محبت و عرق به زادگاه و همشریان خود در سال ۱۳۹۲ به ارومیه بازگشت و در تیم شهرداری ارومیه مشغول به بازی شد. او پس از آن در سال ۱۳۹۵ به باشگاه پارسه تهران می‌پیوندد و اکنون از بازیکنان تیم ملی والیبال ایران نیز هست.
بیوگرافی پوریا فیاضی؛ والیبالیست موفق تیم ملی

واکنش فیاضی به کوبیاک!

درگیری پوریا با میخال کوبیاک، ستاره والیبال لهستان در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا نقطه شروع جنجال‌هایی بود که با محوریت کوبیاک بوجود آمد و رابطه والیبالی ایران و لهستان را تیره کرد. پس از آن پوریا طی یک مصاحبه گفت:"ما خیلی احساساتی هستیم و بعضی وقت‌ها صحنه‌هایی از این دست اتفاق می‌افتد. ولی ماجرایی که بین ما پیش آمد در گرماگرم مسابقه بود و هیچ ربطی به دشمنی و خصومت شخصی نداشت. آن بازی دیگر تمام شده و من همه حرف‌هایی که کوبیاک زده را فراموش کرده ام. من برای کوبیاک احترام قائلم، چون او از نظر ورزشی والیبالیست بزرگی است. او یکی از بهترین بازیکنان دنیا است.
کوبیاک سبک خاص خود را دارد و من نمی‌خواهم درباره او صحبت کنم. چون ما همه انسان هستیم و انسان جایز‌الخطا است. من حرف‌های کوبیاک را فراموش کرده‌ام. ما بیرون از زمین بازی همه با هم رفیق هستیم، ولی درون زمین از همدیگر عصبانی می‌شویم. من شخصا با والیبالیست‌های زیادی از کشور‌های مختلف رابطه خوبی دارم. شک ندارم که در شیکاگو اگر با کوبیاک روبرو شوم با او دست خواهم داد".


ماجرای تصادف پوریا

پوریا فیاضی پس از بازگشت از مراسم عروسی شهرام محمودی همراه با همسرش مهتا محمدی دچار سانحه رانندگی می‌شود. این زوج ورزشکار به بیمارستان منتقل می‌شوند. پوریا خوشبختانه آسیب دیدگی جدی نداشته، ولی همسرش با صلاح دید پزشک در بیمارستان بستری می‌شود.

افتخارات

حضور در مسابقات جوانان جهان ایتالیا به عنوان بهترین‌های تیم ملی پوریا کاپیتان تیم والیبال نوجوانان ایران بود و در مسابقات ارتش‌های جهان به قهرمانی رسید پوریا در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۳ عضو تیم ملی والیبال زیر ۲۳ سال بود در قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ به عنوان بهترین دریافت کننده قدرتی انتخاب شد در بازی مقابل لهستان پوریا به عنوان بهترین بازیکن معرفی شد وی در سال ۲۰۱۹ همراه با تیم شهرداری ورامین در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا پس از غلبه بر تیم پاناسونیک ژاپن به مقام قهرمانی رسید

بیوگرافی پوریا فیاضی؛ والیبالیست موفق تیم ملی
مصاحبه‌ای کوتاه با پوریا فیاضی

در پایان برای آشنایی بیشتر با آقای فیاضی می‌توانید مصاحبه‌ای کوتاه با ایشان را بخوانید.

چگونه با خانم محمدی آشنا شدید؟
اولین‌بار که مهتا را دیدم در سلف غذاخوری خانه والیبال بود. ۲۰ ساله بودم که او را دیدم. همانجا از مهتا خوشم آمد و آشنایی‌مان شکل گرفت. آن موقع‌ها اردو‌های همزمان تیم والیبال بانوان و آقایان بود و همین باعث شد که آشنایی ما شکل بگیرد. بعد از هشت ماه رفتم برای خواستگاری و خیلی سریع هم همه چیز جور شد و ازدواج کردیم. قبل از مسابقات جهانی ۲۰۱۱ ژاپن بود که ازدواج کردیم و سال‌های خیلی خوب والیبال من و کل کشور بود. از آنجا بود که استارت غول‌کشی شروع شد و در استارت این کار به نظرم سهم خوبی داشتم. بعد از آن با حضور آقای ولاسکو تیم ملی بهتر شد و بازیکنان جدیدی را به تیم ملی معرفی کردند. فکر می‌کنم ازدواج نیز به من کمک کرد و تمرکزم بیشتر شد.

فکر می‌کردی خیلی زود در ترکیب تیم ملی والیبال فیکس شوی؟
نمی‌دانم. فکر می‌کردم فیکس شوم، اما نه به این زودی. من در هفته اول و دوم لیگ ملت‌ها همه تلاشم را برای موفقیت تیم کردم. خدا را شکر که نتیجه هم داد.

اشتباه بزرگ زندگی تان چی بوده؟
اشتباه نباشد تجربه به دست نمی‌آید، ولی من فکر می‌کنم خیلی جا‌ها می‌توانستم بهتر از این چیزی که هستم، باشم، چون استعداد و جایگاهش را داشتم. قدر لحظه‌ها را ندانستم. حداقل باید در تیم ملی شش سال فیکس بازی می‌کردم منتها کمی حواسم پرت شد. حواسم به رقبای پشت سرم نبود تا نگذارم جایم را در تیم ملی بگیرند و خیال می‌کردم مربی جدید با همان ترکیب کار خود را ادامه می‌دهد.

آمدن جانان به زندگی...
درست است که جانان خیلی شیطنت می‌کند و همه جا را بهم می‌ریزد، اما شیرینی خاصی به زندگی ما داده است. کارمان سخت‌تر شده، ولی لازم بود که خانواده ما سه نفری شود.


از ازدواج‌های ورزشکاری بگویید
در ازدواج‌های ورزشکاری، درک متقابل بسیار مهم است و درک متقابل مانع به وجود آمدن مشکلات می‌شود. به علت اینکه حضور در اردو‌های تیم ملی، دوری از خانواده را به همراه دارد و از طرفی هر چقدر که دو طرف از لحاظ شغل ورزشی شناخت داشته باشد باز هم بعضی وقت‌ها مشکلاتی وجود دارد که یک طرف مجبور به ترک شغل ورزشی خود می‌شود در این میان همسرم به خاطر حضور فرزندمان (جانان) با وجود دعوت شدن به تیم ملی از والیبال کناره گیری کرد.

بیوگرافی پوریا فیاضی؛ والیبالیست موفق تیم ملی
سخن آخر

در این مقاله با بیوگرافی بازیکن خوب والیبال، پوریا فیاضی آشنا شدید. نظر شما در مورد بازی آقای فیاضی چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان ستاره در میان بگذارید. همچنین می‌توانید بیوگرافی سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال را نیز در ستاره مطالعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید