اجرای چهارپروژه عمرانی به مناسبت سالروز سفر رهبری به ابرکوه آغاز شد


اجرای چهارپروژه عمرانی به مناسبت سالروز سفر رهبری به ابرکوه آغاز شد

یزد - ایرنا- همزمان با 15 دیماه به مناسبت دوازدهمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به ابرکوه و به یاد شهید قاسم سلیمانی عصر یکشنبه با حضور معاون استانداری یزد ، عملیات اجرایی چهار پروژه عمرانی در شهرهای ابرکوه و مهردشت با اعتباری افزون بر 280 میلیارد ریال آغاز شد.

در مراسمی با حضور محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ، امام جمعه ، فرماندار، شهردار و جمعی از مسوولان محلی عملیات ساخت پروژه باند دوم بزرگراه کنار گذر ابرکوه – سورمق فارس که به نام بزرگراه شهید سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری شد، به طول ۱۳ کیلومتر از سوی شرکت ساخت توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور آغاز شد.

همچنین عملیات ساخت پروژه تقاطع غیر هم‌سطح ۱۵دی ابرکوه از سوی شهرداری و شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور شروع شد و این پروژه با ۶ خط عبور به طول یک کیلومتر و ۳۵۰ متر، یک میدان برای انتقال ترافیک مناسب ورودی و خروجی شهر به طول ۸۵۰ متر، چهار رمپ ورودی و خروجی میدان به طول تقریبی ۲ هزار و ۵۰۰

متر و تقاطع غیر هم‌ سطح در ۲ سمت میدان شامل چهار دهانه پل با طول دهانه ۱۲ متر ساخته می شود.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در این آیین با بیان اینکه باند دوم کنار گذر ابرکوه تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد ، خاطر نشان کرد: تقاطع‌ غیر هم‌ سطح ۱۵دی یکی از بزرگترین تقاطع‌های غیر هم‌ سطح استان است .

همچنین به همین مناسبت با حضور معاون عمرانی استانداری یزد ، عملیات ساخت بوستان ۱۸ هکتاری غدیر شهرداری ابرکوه آغاز شد .

ساخت این پروژه با ۱۰میلیارد ریال بودجه اولیه توسط شهرداری برای رفاه حال مردم شهرستان و شهرهای همجوار در سه فاز ساخته می شود.

همچنین با حضور صادقیان و مسوولان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد عملیات ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر مهردشت بخش بهمن ابرکوه آغاز شد .

برای ساخت این پروژه که در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع که زمین آن از سوی افراد خیر اهدا شد در شهر مهردشت با زیربنای هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته می شود که ۴۰ میلیارد ریال بودجه آن تامین شده است.

صادقیان در سفر به ابرکوه از روند بازسازی و مرمت مجموعه دهکده تاریخی و گردشگری تیرجرد ابرکوه ، سالن هزار و ۲۰۰ نفری اداره ورزش و جوانان ، یک کار خانه کاشی و سرامیک در حال ساخت و همچنین مرمت و احیای خانه بیرونی آقازاده در بافت تاریخی دروازه میدان بازدید و مسایل ومشکلات این پروژه ها را بررسی کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی