کاهش مراجعه مردم به اورژانس اجتماعی بهزیستی آستارا


کاهش مراجعه مردم به اورژانس اجتماعی بهزیستی آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: خدمات‌ حضوری اورژانس اجتماعی در فصل پاییز نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 50 درصد کاهش یافته و علت کم شدن مراجعه مردم، برگزاری کارگاه‌های آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد است.

فریبرز خورشیدی روز یکشنبه اظهار کرد: در فصل پاییز امسال ۱۰۸ بار از طریق سامانه ۱۲۳ با اورژانس اجتماعی تماس گرفته شده است و شهروندان از خدمات مددکاری، روانشناسی، و آموزشی این مرکز بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی بهزیستی آستارا از سال ۹۵ با ۹ نیرو شامل ۲ راننده، ۶ روانشناس و یک مددکار به صورت شبانه روزی با مداخله در بحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی فعالیت می کند.

وی افزود: خودکشی، همسرآزاری، کودک آزاری و اختلافات خانوادگی از آسیب های رسیدگی شده توسط اورژانس اجتماعی آستاراست و به دلیل نبود فضای مناسب نگهداری، آسیب دیدگان به اورژانس اجتماعی تالش منتقل می شوند.

خورشیدی بیان کرد: افراد در معرض آسیب های اجتماعی، ۲۵ تا ۲۹ ساله هستند و توسعه خدمات اورژانس اجتماعی، در کاهش آمار خودکشی موثر است و شهروندان، مصادیق خودکشی، همسرآزاری و کودک آزاری را با تلفن ۱۲۳ گزارش کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است و در امور اجتماعی و توانبخشی بهزیستی آن، حدود ۷۰۰ خانوار مستمری بگیر تحت پوشش هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا