شیخ نعیم قاسم: ملت‌های منطقه باید خونخواه حاج قاسم باشند


شیخ نعیم قاسم: ملت‌های منطقه باید خونخواه حاج قاسم باشند

شیخ نعیم قاسم، جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: از سال 1998 میلادی وقتی حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده قدس برگزیده شد با هم آشنا شدیم. از همان موقع روابط ما مستحکم تر هماهنگ تر شد. در طول 21 سال حاج قاسم در همه تحولات لبنان حضور داشته است.

به گزارش ایسنا، شیخ نعیم قاسم گفت: حضور میلیونی در تشییع حاج قاسم سلیمانی در تاریخ بی نظیر است. حضور میلیونی فقط در مراسم تشییع امام خمینی بود و آن هم فقط در ایران بود اما سردار سلیمانی برای همه ملت مسلمان عراقی، یمنی و لبنانی ها به قدری محبوب بود که به این شکل در مراسم وی حضور یافتند.
وی در برنامه تیتر امشب صدا و سیما افزود: دشمنان هم فهمیدند که چه حماقتی به خرج دادند که این شخص با این بستر مردمی را به شهادت رساندند. مردمی که در مراسم حضور یافتند با اراده خود آمدند. فرمانده سلیمانی به قدری در دل همگان نفوذ کرده بود که مردم فهمیدند با از دست دادن سردار سلیمانی چه ضرری کردند.
قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه درباره نقش حاج قاسم در شکست‌های آمریکا در منطقه گفت: نتیجه جهاد تغییر معادله است اما حاج قاسم به دلیل ولایتمدار بودن در نوک کارهای جهادی در منطقه بود . بنابراین شهید سلیمانی به دلیل اینکه در نوک حرم مقاومت بود توانست در این مدت شکست های پی در پی را به طرح های آمریکایی - اسرائیلی وارد کند و به دلیل حمایت نظامی و شجاعت وی بود که لبنان می توانست در 33 روز علیه اسرائیل پیروز شود. اثر انگشت سردار سلیمانی در نابودی داعش هم دیده می شود و به دلیل اینکه داعش به دنبال اسلام آمریکایی در منطقه بود حاج قاسم با اخلاص و با نفوذ در دل ملت ها توانست با کمک مردم بر این مزدوران غلبه کند.
وی افزود: دشمنان میزان تاثیر حاج قاسم را لمس کردند و دانستند تمام تحولات مقاومت و منطقه مدیون شجاعت و سر زنده بودن و حضور حاج قاسم در منطقه است به همین دلیل دست به ترور وی زدند.
شیخ نعیم قاسم در ادامه گفت: سید حسن نصرالله گفت که حاج قاسم برای کل منطقه است چراکه طرح حاج قاسم برای مقاومت در منطقه بوده است بنابراین حاج قاسم سلیمانی در این حرکت برای منافع ملت ها کار می کرد پس ملت ها نیز باید خونخواه حاج قاسم باشند و تبعات ترور وی را بپذیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها