تواضع و کم‌توقع بودن لازمه طلبگی در دستگاه امام عصر(ع) است


تواضع و کم‌توقع بودن لازمه طلبگی در دستگاه امام عصر(ع) است

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان‌اینکه در مسیر معنویت و ولایت، انسان را امتحان می‌کنند، گفت: تواضع، خودشکستن و کم‌توقع بودن لازمه طلبگی در دستگاه امام عصر(ع) است، طینت‌های ولایی فرصت خدمت به امام زمان(عج) را پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان،، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در کلاس درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره)، گفت: همت شرط اول و امید متور حرکت زندگی و شوق لازمه حرکت در مسیر حق است.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) افزود: هر کس خداجو باشد و دنبال ولی خدا برود باید همه خطرات را قبول کند، در مسیر معنویت و ولایت انسان را امتحان می‌کنند اگر ببینند استقامت دارد او را می‌پذیرند. بنابراین انسان باید آمادگی خود را ارزیابی کند که به وادادگی نرسد.

حجت الاسلام صدیقی درباره حب و جاذبه، تصریح کرد: طینت انسان حرف اول را می‌زند کسانی که طینت خراب دارند مثل شیطان هستند حتی اگر در حوزه علمیه هم درس بخوانند به نفع دشمن کار خواهند کرد. اگر طینت انسان ولایی و پاک باشد رصد کرده و فرصت‌های خدمت به ولی و امام زمان(عج) خود را پیدا می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه تواضع، خودشکستن و کم توقع بودن لازمه طلبگی در دستگاه امام عصر(ع) است، اظهار کرد:‌ بزرگی انسان به بندگی الهی است که با تکبر و خودبزرگ بینی سازش ندارد.

وی ادامه داد: ما به ذات بنده هستیم و خداوند ارباب و پروردگار ما است، بنابراین باید مراقب باشیم دچار تکبر و رخوت نشویم، بنده حقیقی باید همیشه دنبال بندگی باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان کرد: امروز برخی که بندگی الهی را نداشتند و تابع ولی نبودند برای اینکه آبرویشان نرود کشور را می‌فروشند و سندهای بین‌المللی را امضا می‌کنند و عزت و استقلال را می‌بازند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه عارفان حقیقی خود را مقابل خداوند فقیر واقعی می‌دیدند، ابراز کرد: آنها با بندگی صرفا دنبال کسب رضایت الهی بودند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تصریح کرد: کسانی که به ولی فقیه، امام و پیامبر(ص) اشکال می‌گیرند شیطان بر آنها نفوذ دارد همانگونه که شیطان در مقابل سجده بر آدم خود را برتر دید.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اگر محبت ولی خداوند در قلب شما وارد شود همچون اصحاب امام حسین(ع) دوست دارید هر لحظه برای ولی خدا همه داشته‌ها و حتی جان خود را بدهید.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ طلبه حقیقی باید یک جذبه و محبتی نسبت به ولی خدا یافته باشد که در حوزه علمیه به تحصیل علم بپردازد در غیر این صورت طلبگی برای او خیر نخواهد داشت.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)