آمریکا با ترور سردار سلیمانی اشتباه استراتژیک انجام داد


آمریکا با ترور سردار سلیمانی اشتباه استراتژیک انجام داد

قزوین - ایرنا - فرمانده انتظامی استان قزوین سپهبد شهید قاسم سلیمانی را بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سردار دوران تاریخ ایران دانست و گفت: آمریکای جنایتکار با این حرکت مذبوحانه اشتباه بزرگ استراتژیکی انجام داد تا جایی که این عمل علاوه بر تخطی از قوانین بین‌المللی ناقض اصول حقوق بشر دوستانه نیز بود.

سردار مهدی حاجیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به گفته آن شهید والامقام تاریخ، اقدامات و پیروزی‌های ایران را در راه مبارزه با ظلم و استکبار جهانی از یک‌سو و توحش و وحشی‌گری تکفیری‌ها را که قصد جان مسلمانان جهان کرده بودند را بازگو خواهد کرد.

وی، تبعیت محض از ولایت فقیه را از ویژگی‌های بارز سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی دانست و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم یک سرباز در حکومت اسلامی همین مساله است تا جایی که آن شهید فرامین و تدابیر مقام معظم رهبری را در سطوح بین‌المللی اجرا و اهداف انقلاب اسلامی را در سطح بین‌الملل پیگیری می‌کردند.

سردار حاجیان با اشاره به اینکه تاریخ جهان حتی در زمان بربرها و حمله مغول نیز شاهد چنین خشونت‌هایی نبود، تصریح کرد: داعشی‌ها ۲۲۰۰ دانشجوی دانشکده اسپایکر عراق را دست بسته سربریدند و هزاران زن عراقی را به حراج گذاشتند و نوزادان آنها را سوزاندند و قرار بر این بود چنین ایده و تفکراتی را در تمام جوامع اسلامی اجرا کنند.

به گفته وی، سردار شهید قاسم سلیمانی چنین لشگری را سرنگون و جهان را از یک فتنه بزرگ نجات داد و امروز مردم بسیاری از کشورهای اسلامی بابت این ایثارگری خود را مدیون و وامدار آن سردار رشید می‌دانند.

وی اضافه کرد: حرکت احمقانه و وحشیانه اخیر آمریکا علاوه بر جریحه‌دار کردن احساسات تمام مسلمانان جهان، بدون شک از این پس باعث اتحاد، همبستگی و همدلی بیش از پیش مسلمانان خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین از سردار شهید سلیمانی علاوه بر یک فرمانده نظامی به عنوان یک دیپلمات حرفه‌ای و اینکه توانست بر قلب‌ بسیاری از مردم جهان نفوذ کند یاد کرد و گفت: قدرت امروز جمهوری اسلامی به عنوان قدرتی مافوق و برتر منطقه خارج از قدرت نظامی و سیاسی، بهره‌مند از قدرت مردمی دنیا بوده و آمریکا به طور حتم از این اقدام خود در آینده بسیار نزدیک سخت پشیمان خواهد شد.

سردار حاجیان افزود: سربازان نظام مقدس اسلامی همانند سردار شهید قاسم سلیمانی با تبعیت از فرامین ولی امر مسلمین جهان همگی تفکر آن شهید والامقام را در سر داشته و با این اندیشه ادامه دهنده راه شهدا، به خصوص آن سردار شهید سرافزار اسلام خواهند بود.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان جبهبه مقاومت حشدالشعبی پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط