سوز دل اردبیل در سوگ سردار/ قاسم سلیمانی یک جریان فکری برای جهان بود


سوز دل اردبیل در سوگ سردار/ قاسم سلیمانی یک جریان فکری برای جهان بود

در حالی که چهار روز از شهادت ناجوانمردانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست جنایتکار قرن آمریکا می‌گذرد اما سوز دل مردم اردبیل در سوگ سردار خاموشی نمی‌گیرد. تا چشم کار می‌کند زن و مرد و پیر و جوان است که دسته دسته خود را به حسینیه ثارالله و زینبیه سپاه می‌رسانند تا در رثای سردار دل‌ها مرثیه عاشقی سر دهند.

عشق و ارادت به حاج قاسم سلیمانی که سال‌ها بود رعب و وحشت را در اردوگاه کفر و ایادی شیطان انداخته بود گرما و سرما نمی‌شناسد، برف بیاید یا باران، آفتاب سوزان باشد یا باد و طوفان فرقی نمی‌کند مهم طوفان دل این مردمی است که آمدند به صلابت ایران مهر تائید بزنند.

مادرانی که با سوز دل و با نواهای محلی در غم از دست دادن سردار بزرگ ایران گریان هستند و چشم از عکس حاج قاسم برنمی‌دارند گوئی که به کوهی سترگ تکیه کرده‌اند.

می‌پرسم مادر از کی اینجایی؟ با گوشه چارقدش اشکش را پاک می‌کند و می‌گوید: صبح به پسرم گفتم مرا به مجلس عزای حاج قاسم ببر می‌خواهم دل سیر گریه کنم.

می‌گویم مادر سردار را می‌شناختی؟ نگاهم می‌کند همان نگاه‌هایی که هزار جواب می‌توان از آن برداشت کرد. ادامه می‌دهد: مگر می‌شود او را که ایران را نجات داده نشناخت. سردار شر داعش را از سر کشور کم کرد و ما همیشه آسوده خاطر بودیم که هیچ آسیبی ما را تهدید نمی‌کند اما حالا که ایران این سردار دلیر را از دست داد باید چه کرد؟

با خودم فکر می‌کنم چطور می‌شود که چنین در دل مردم میهنت آشیانه کنی و این چنین احساس امنیت خاطر را در دل‌های مردمانت بیدار نگهداری.

پیرزن را با نوای اوخشامای محلی‌اش که با خود نجوا می‌کند تنها می‌گذارم و از پشت به حرف‌هایش گوش می‌دهم که زیر لب می‌سراید: داغلار داغمدر منیم/غم اویناغمدر منیم/دیندیرمه قان آغلارام/ یامان چاغمدر منیم. (کوه‌ها بر دل من غمی بزرگ نهاده است و غم ما را به بازیچه گرفته/ ما را به حال خود بگذارید و هیچ حرفی نزنید که روزگار سختی را داریم)

سیره شهید سلیمانی مکتب عملی برای انسان‌های آزادی‌خواه است

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی امروز در گوشه گوشه حسینیه ثارالله دیده می‌شوند با پلاکاردهای در دست با نوشته‌های یا حسین و یا عباس(ع)/ مطیع امر رهبریم/ تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم.

علی اسماعیلی یکی از این دانشجویان به خبرنگار ایسنا، می‌گوید: باید منش رفتاری چنین سردارات بزرگی الگوی عملی ما جوانان باشد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی راه و رسمی بی‌نظیر را در مبارزه با کفر و استبداد ترسیم کرده است، اظهار کرد: هنوز هم دشمن از شنیدن نام سردار بر خود می‌لرزد و با این اقدام شنیع رذالت و پستی خود را بیش از پیش در جهان به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه سیره شهید سلیمانی مکتب عملی برای انسان‌های آزادی‌خواه است، افزود: دشمن بداند شهادت سردار سلیمانی ابهت ایران را در جهان چندین برابر کرده است و از این پس تفکر و سیره عملی سردار سلیمانی مکتب عملی برای تمام انسان‌هایی خواهد بود که از استبداد به ستوه آمده و دنبال روزنه‌ای برای نیل به سمت آزادی هستند.

قاسم سلیمانی یک جریان فکری برای جهان بود

حجت‌الاسلام حسین نوری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل نیز شهادت سردار سلیمانی را توطئه‌ای از پیش تعیین شده از سوی استکبار جهانی اعلام کرد و گفت: آمریکا از جریان فکری سردار سلیمانی وحشت داشت و همواره در اندیشه ترور این شخصیت بزرگ ایرانی بود.

وی با اشاره به اینکه قاسم سلیمانی یک جریان فکری برای جهان بود، تصریح کرد: شهید سردار قاسم سلیمانی محبوب‌ترین و در عین حال متبحرترینچهره‌ انقلاب اسلامی بود که با دریافت نشان ذوالفقار از دست مقام معظم رهبری به نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی تبدیل شده بود و دشمن تاب تحمل چنین اندیشه بزرگی را نداشت.

نوری سیره و الگوی رفتاری قاسم سلیمانی را یادآور شد و بیان کرد: آنچه که ما از سردار سراغ داشتیم تواضع و مهربانی در عین صلابت و قدرت بود و ایشان نمود بارزی از اشداء علی الکفار رحماءبینهم بودند که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد.

وی با یادآوری اینکه سرداران ایران اسلامی و تفکرات سلطه‌ستیز آنها با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری برای استکبار به ویژه آمریکا در 40 سال اخیر بسیار گران تمام شده است، تصریح کرد: ما همواره در برابر افکار سلطه‌جویانه آمریکا و متجاوزان منطقه‌ای ایستاده‌ایم همانطوری که سردار سلیمانی نیز همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته شده بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل به تاثیرات این ترور ناجوانمردانه و نقض آشکار قوانین بین‌المللی اشاره کرد و گفت: از این پس ما شاهد گرایش بسیاری از ملت‌های جهان به استراتژی مقاومت خواهیم بود و با این اقدام نادرست در واقع آمریکا مهره‌های شطرنج در خاورمیانه را بر ضد منافع خود می‌چیند.

نوری ادامه داد: تفکرات 40 ساله ایران اسلامی بعد از پروزی انقلاب اسلامی بر جهانیان آشکار است اما در این میان آمریکا با خیره‌سری‌های خود جنگ‌افروزی‌های فراوانی را در منطقه مرتکب شده و جهانیان را به شدت از خود منزجر کرده است.

وی به وجود مبارزان و سرداران متعددی در ایران با اندیشه‌های خاص و ویژه اشاره کرد و افزود: قاسم سلیمانی به تنهایی یک مبارز و مجاهد دارای استراتژی و تفکر مستقل و متفاوت بود و همین تفاوت اندیشه بود که او را به سرداری دلیر و زبانزد جهانیان تبدیل کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل همچنین گفت: سردار سلیمانی از درون یک انقلاب بزرگ جهانی برخاسته و اندیشه‌های انقلابی نیز داشت و با این تفکر بزرگ در مرزهای متعدد توانست تاثیرات فوق‌العاده‌ای از خود به جای بگذارد که نمونه اخیر این اتفاق اضمحلال داعش بود که امروز در سراسر جهان دیگر اندیشه‌ای به نام داعش و داعشی نمی‌تواند جلوه‌گر شود.

جامعه دانشگاهیان باید بعد فکری و جهادی سردار سلیمانی را برجسته‌سازی کند

استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم قرآنی اردبیل نیز با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به تنهایی خود یک لشکر مبارز در مقابل کفر و ظلم بود، بیان کرد: این اندیشه سردار باید تا قرن‌های متمادی در مدارس و دانشگاه‌های ما تدریس شود و استراتژی عملیاتی قاسم سلیمانی را جوانان ما با عمق وجود درک کنند.

انوری با یادآوری اینکه برجسته‌سازی خصوصیات رفتاری و جهادی چنین شخصیت‌هایی باید در راس کار مراجع علمی و دانشگاهی قرار گیرد، تصریح کرد: جامعه دانشگاهیان باید بعد فکری و جهادی سردار سلیمانی را برجسته‌سازی کند.

وی خاطرنشان کرد: ترور پایان کار و زندگی شهید سردار سلیمانی نیست و به نظر بنده شهادت قاسم سلیمانی چهره او را بیشتر از گذشته در جهان معرفی کرد و مصداق بارز این گفته بنده حضور میلیونی مردم در مراسمات تشییع این شهید بزرگ در اقصی نقاط کشور و حتی خارج از مرزهای ایران است.

این استاد علوم قرآنی شهادت سردار سلیمانی را عامل مهمی در وحدت بین ملت‌ها اعلام کرد و گفت: شهادت سردار دل‌ها علاوه بر ایجاد وحدت داخلی بین نیروهای ایرانی سبب می‌شود تا عناصر مقاومت نیز در سراسر جهان یکصدا بر علیه آمریکای جنایتکار به پا خیزند و بنده معتقدم آمریکا دیگر بعد از این با بحران‌های بسیار دست و پنجه نرم خواهد کرد.

انوری ادامه داد: آنچه که سردار سلیمانی را به یک چهره ملی و مردمی تبدیل کرده بود فروتنی مثال‌زدنی ایشان بود که حتی در مقابل یک کودک خردسال نیز زانو بر زمین می‌زد و بارها دیده شد که خم شده و بر دست و پای مادران و پدران شهید بوسه می‌زد.

به گزارش ایسنا، اما آنچه که امروز ملت ما در جای جای کشور به نمایش گذاشتند، صحنه‌هایی از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با تمام توان فریاد می‌زنند: علم بر زمین نمی‌ماند و چه زیبا فرمودند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران « این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزی ‌است. بریزید خون‌ها را، زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود. ما ازمرگ نمی‌ترسیم و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهی ش متفکران ما را می‌کشید. برای اینکه منطق ندارید. اگر منطق داشتید که صحبت می‌کردید، مباحثه می‌کردید. لکن منطق ندارید، منطق شما ترور است ! منطق اسلام ترور را باطل می‌داند. اسلام منطق دارد، لکن با ترور شخصیت‌های بزرگ ما، شخص‌های بزرگ ما، اسلام ما تایید می‌شود".

گزارش: عادله جوادزاده

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت