قرص آنتوم و بایدها و نبایدهای مصرف آن


قرص آنتوم که برخی آن را به اسم قرص شوید می شناسند از یک سری ترکیبات گیاهی  به خصوص شوید تشکیل شده است که به شکل قرص های 650 میلی گرمی در بسته بندی های 100 گرمی موجود می باشد که در جهت کاهش چربی خون مورد استفاده قرار می گیرد، از این رو در ادامه مطلب بیشتر با این داروی گیاهی و کاربرد های آن آشنا می شوید. قرص آنتوم چیست و چه کاربرد هایی...

قرص آنتوم که برخی آن را به اسم قرص شوید می شناسند از یک سری ترکیبات گیاهی به خصوص شوید تشکیل شده است که به شکل قرص های ۶۵۰ میلی گرمی در بسته بندی های ۱۰۰ گرمی موجود می باشد که در جهت کاهش چربی خون مورد استفاده قرار می گیرد، از این رو در ادامه مطلب بیشتر با این داروی گیاهی و کاربرد های آن آشنا می شوید.

قرص آنتوم و بایدها و نبایدهای مصرف آن

قرص آنتوم چیست و چه کاربرد هایی دارد

همانگونه که گفتیم بیشترین استفاده از این دارو را در جهت کاهش و درمان چربی خون برای افرادی که چربی خون بالایی دارند استفاده می شود، به علاوه برای افرادی که دچار کولیک های صفرایی هم هستند مورد استفاده می شود، آنتوم در واقع تشکیل شده از عصاره برگ و دانه شوید به میزان ۶۸ درصد، سرشاخه های گلدار شاه تره به میزان ۵ درصد، لیموعمانی به میزان ۴ درصد، ریشه کاسنی به میزان ۵ درصد می باشد که با ترکیب عصاره های آن تبدیل به یک داروی گیاهی به اسم آنتوم در آمده است.

تاکنون مکانیسم اثر داروی گیاهی آنتوم تشخیص داده نشده است، و فقط آزمایشات بالینی که بر روی این دارو صورت گرفته نشان داده است که اثرات آن بر روی کاهش چربی خون می باشد، در واقع به دلیل ترکیباتی که در این داروی گیاهی وجود دارد باعث می شود تا میزان ترشح صفرا زیاد شود و از تشکیل سنگ های صفرا جلوگیری کند، علاوه بر این وجود دو ماده به نام های بریاکورستین و لاکتوکوپیکرین اثرات مهار کنندگی آنزیم های لیپوژناز را نشان می دهد.

مصارف درمانی آنتوم:

درمان کولیک و سنگ های صفراوی کاهش میزان کلسترول و تری گلیسیریدها پیشگیری از بروز انواع سکته‌های قلبی و مغزی پیشگیری و درمان آترواسکلروز

قرص آنتوم و بایدها و نبایدهای مصرف آن

اشکال دارویی آنتوم:

این دارو به ۲ شکل دارویی وجود دارد که شامل :

قرص ۶۵۰ میلی گرمی بسته های گرانول ۱۰۰ گرمی

نحوه مصرف آنتوم:

شکل دارویی آنتوم: روزانه ۳ مرتبه که در هر مرتبه باید ۲ عدد قرص را همراه با آبمیوه طبیعی و یا ۱ لیوان آب استفاده کرد.

شکل دارویی گرانول: استفاده روزانه ۲ الی ۳ مرتبه که هر بار باید ۱ قاشق چای خوری از آن را در ۱ لیوان آب جوش بریزید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه میل کنید.

استفاده از آنتوم در دوران بارداری و شیردهی مجاز می باشد؟ در مورد مصرف این دارو در دوران بارداری تحقیقاتی صورت نگرفته است اما در هر صورت باید عوارض آن را جلوتر از فواید آن ببینید زیرا می تواند منجر به ایجاد حساسیت شود.

تداخلات دارویی آنتوم:

استفاده همزمان آنتوم با دیگر دارو های پایین آورده چربی خون می تواند اثرات آن را تشدید کند. استفاده همزمان آنتوم با متوکسی پسورالن که یک دارو برای درمان مشکلات پوستی می باشد می تواند منجر به ایجاد حساسیت شود در نتیجه استفاده همزمان این دو دارو با یکدیگر ممنوع است. استفاده همزمان آنتوم با ویتامین آ به دلیل سرشار بودن شوید از بتاکاروتن باید با احتیاط بسیار کاملی استفاده شود. استفاده همزمان آنتوم با سری دارو های مدر نگه دارنده پتاسیم به دلیل سرشار بودن شوید از پتاسیم حتما باید زیر نظر پزشک استفاده شود.

ترکیبات موثر آنتوم :

کارون لیمونن گلیکوزید تلخ لاکتوکوپیکرین آلکالویید پروتوپین هیسپریدین کورستین

قرص آنتوم و بایدها و نبایدهای مصرف آن

نکات مهم در مورد مصرف آنتوم:

از استفاده طولانی مدت از این قرص به دلیل داشتن بتاکاروتن خودداری کنید. در هنگام استفاده از این دارو از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری نمایید زیرا می تواند منجر به ایجاد حساسیت های پوستی و تغییر رنگ پوست شود.

فواید استفاده از آنتوم

مقوی قلب کاهنده چربی خون کاهنده فشار خون درمان کننده بیماری های قلبی درمان کننده تصلب شرائین

شما می توانید برای آشنایی با داروی های مختلف بر روی لینک اطلاعات دارویی کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس