برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی در ابرکوه


برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی در ابرکوه

یزد - ایرنا - مراسم بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ، امام جمعه، فرماندار و تعدادی از مسوولان محلی و اقشار مختلف مردم در مصلی شهدای محراب ابرکوه برگزار شد.

در این مراسم یکی از استادان حوزه علمیه شهرستان لارستان از توابع استان فارس یکشنبه شب با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان از شهید سلیمانی گفت: یکی از واژه هایی که در ذهن انسان در مورد نام شهید سلیمانی تداعی می کند واژه عزت ، مردانگی و سروری است.

حجت الاسلام زینل توحیدی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و با اشاره به آیاتی از قرآن ، افزود: خداوند متعال به سه چیز لقب عزت می دهد که یکی ذات اقدس ، پیامبر (ص) و امامان (ع)و مومنان است.

وی با اشاره به این سه ویژگی ، ادامه داد: خداوند متعال ، این لقب ها را در شهید والامقام سردار سلیمانی به عنوان انسانی وارسته ، مومن و متقی به عینه داده است.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی در ابرکوه

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی با عمل صالحش به شهادت رسید و با ریختن خون پاکش زمینه های بقای این عزت فراهم شد، لذا مسوولان می توانند با عمل صالح ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان و استکبار جهانی در به شهادت رساندن این سرباز فداکار اسلام اضافه کرد:آمریکا ، اسراییل و کشور های غربی دیگر در منطقه امنیت نخواهند داشت .

توحیدی با تاکید بر اینکه در شهادت باز است ، تاکید کرد: خون سردار سپهبد شهید سلیمانی اثر آن از حیاتش بیشتر است .

این استاد حوزه علمیه لارستان با اشاره به اینکه دشمن ستیزی و مطیع ولایت از ویژگی های شهید سلیمانی بود بیان کرد:شاخصه های ادامه راه این شهید بزرگوار اطاعت از پیامبر عظیم الشان (ص) ، امامان معصوم (ع) و پیروی از مقام ولایت است.

توحیدی با اشاره به اینکه عربستان سعودی خود را مدعی اسلام خواهی می داند، افزود: این دشمنی و مبارزه با اسلام است که رژیم سعودی مدعی آن است.

این استاد حوزه علمیه لارستان با بیان اینکه اگر امروز عزت و اقتدار در جهان داریم ، تاکید کرد: این هنر امام خمینی (ره) بود که اسلام ناب محمدی (ص) را جایگزین اسلام آمریکایی کرد.

همچنین آیین های بزرگداشت سپهبد سلیمانی در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) و مساجد جامع ، امام حسین (ع) محله « دربقلعه» با شکوهی خاصی با حضور امامان جمعه ابرکوه و مهردشت ، رییس تبلیغات اسلامی و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

بامداد جمعه هفته گذشته سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه ابومهدی مهندس جانشین فرمانده الحشد الشعبی عراق و جمعی از همراهانشان، در عملیات تروریستی از سوی نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس