87 میلی‌متر باران در «تمندان» خاش بارید


87 میلی‌متر باران در «تمندان» خاش بارید

زاهدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی قوی که از روز شنبه در نیمه شمالی این استان فعال شده، تا صبح امروز دوشنبه 87 میلی‌متر باران برای ایستگاه تمندان خاش به همراه داشته است.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هسته بارش‌های این سامانه در محدوده شهرستان‌های خاش و زاهدان قرار داشته به طوریکه علاوهبر تمندان از ایستگاههای«نرون» در خاش ۸۵.۵، «کوشه» و «سنیب» در خاش ۷۹، «ترشاب» خاش ۶۸، «خیرآباد بالای» زاهدان ۵۹.۵، «دجنگ» خاش ۵۹، «اسلام آباد حصارویه» زاهدان ۵۵ و «میرآباد» زاهدان ۴۹.۵ میلی‌متر باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در شهر خاش نیز بارش‌های قابل توجهی با میزان ۴۸.۱ میلی‌متر ثبت شده است، افزود: در شهرهای دلگان و زاهدان نیز به ترتیب ۲۰ و ۱۳.۱ میلی‌متر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تا صبح امروز از حدود ۹۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان بارندگی گزارش شده که بارش‌های ۱۹ ایستگاه بیش‌از ۳۰ میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه بارش‌های شب گذشته در اکثر نواحی سیستان و بلوچستاناز نوع «باران» بوده است، گفت: بهترین حالت بارندگی، بارش باران است که سهم زیادی در تقویت سفره‌های آب زیرزمینی دارد.

حیدری افزود: در بارش‌های رگباری حجم زیادی بارندگی در مدت‌زمان کوتاه می‌بارد که مقدار کمی از آن جذب سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

وی در بخش دیگری به وضعیت جوی پیش روی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان تا بعدازظهر امروز شرایط برای وقوع بارش‌های رگباری در نیمه شمالی استان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ