بازتاب تشییع بی نظیر سردار سلیمانی در روزنامه های عرب زبان


بازتاب تشییع بی نظیر سردار سلیمانی در روزنامه های عرب زبان

تهران- ایرنا- تشییع گسترده و بی نظیر پیکرهای مطهر شهدای مقاومت به ویژه سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس در چند روز گذشته در عراق و ایران بازتاب وسیع و گسترده ای در روزنامه های عرب زبان کشورهای منطقه داشت.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

** تشییع بی نظیر پیکر یک فرمانده نظامی در ایران
روزنامه الرای اردن روز دوشنبه در همین ارتباط نوشت: هزاران نفر از مردم مشهد روز گذشته پیکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را که روز جمعه در فرودگاه بغداد توسط آمریکایی ها ترور شد، تشییع کردند.
این روزنامه افزود : مردم مشهد در استقبالی بی نظیر پیکر ۶ نفر از افرادی را که بر اثر حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بغداد کشته شدند، تشییع کردند.
الرای در ادامه به تشییع پیکر این شهدا در شهر اهواز در جنوب ایران اشاره کرد و افزود: چنین مراسمی صبح روز گذشته (یکشنبه) در شهر اهواز مرکز استان خوزستان که بیشتر جمعیت آن را عرب های ایرانی تشکیل می دهند، برگزار شد و هزاران نفر از مردم این استان پیکر قاسم سلیمانی را تشییع کردند.
این روزنامه به ابراز احساسات مردم در مراسم تشییع این شهدا اشاره کرد و افزود: مراسم سوگواری برای قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه و همراهان شهیدش از سه روز قبل در ایران آغاز شده است.

بازتاب تشییع بی نظیر سردار سلیمانی در روزنامه های عرب زبان

** عزای عمومی برای سلیمانی در عراق

روزنامه الوطن عمان نیز در مطلبی با عنوان " کشته شدن سلیمانی، عزای عمومی در عراق ..." با انتشار گزارشی از رویدادهای سیاسی منطقه پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی نوشت: پیکر ابو مهدی المهندس معاون حشد الشعبی عراق نیز همراه با پیکر سلیمانی در ایران تشییع می شود.
این روزنامه در ادامه به بیانیه حشد الشعبی درباره انتقال پیکر ابو مهدی المهندس به ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به متلاشی شدن اجساد بر اثر انفجار و شباهت برخی از اعضای پیکرها با یکدیگر، پیکر المهندس همراه با سایر شهدای حشد الشعبی به ایران منتقل شد تا در تهران با آزمایش های دی ان ای به طور دقیق شناسایی شود.
به نوشته این روزنامه پیکر ابو مهدی پس از بازگشت به عراق براساس وصیتش در آرامستان وادی السلام نجف خاکسپاری می شود.

**پایان وجود امریکایی ها در غرب آسیا

روزنامه البعث سوریه نیز در گزارشی با عنوان " ترامپ تروریسم، پایان وجود آمریکایی ها در غرب آسیا " به برگزاری با شکوه تشییع پیکر شهید سلیمانی در عراق و ایران اشاره کرد و افزود: در رویدادی بی سابقه میلیون ها نفر در شهر اهواز پیکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس و دوستانش را که از نجف اشرف به ایران منتقل شده بود، تشییع کردند.
جمعیت شرکت کننده در این مراسم با سردادن شعارهایی بر ضد آمریکا، جنایت این کشور را محکوم کردند و احساس حزن و اندوه خود را برای از دست دادن قاسم سلیمانی ابراز داشتند.
البعث ادامه داد : تشییع کنندگان پیکر قاسم سلیمانی تاکید کردند که او شخصیتی استثنایی بود که همه مردم ایران او را دوست داشتند و این فرمانده نظامی نقش مهمی در تامین امنیت کشور داشته است.

بازتاب تشییع بی نظیر سردار سلیمانی در روزنامه های عرب زبان

** اعتراض در مقابل کنسولگری امریکا در کراچی

روزنامه الرای کویت نیز به واکنش گسترده مردم برخی از کشورها منطقه پس از شهادت سپهبد سلیمانی اشاره کرد و افزود: روز گذشته بسیاری از مردم کراچی پاکستان برای برگزاری مراسم سوگواری قاسم سلیمانی به خیابان ها آمدند و هزاران نفر با حضور در مقابل کنسولگری آمریکا در کراچی نسبت به کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس اعتراض کردند.
این روزنامه کویتی با اشاره به درگیری پلیس با تظاهرکنندگان مقابل کنسولگری آمریکا در کراچی افزود : در بین تظاهرکنندگان سوگوار زنان و کودکان خردسال حضور و در حالی که عکسی از آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران در دست داشتند، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سردادند.
به نوشته این روزنامه در سایر نقاط پاکستان از جمله اسلام آباد نیز چنین اعتراض هایی که با آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل همراه بوده، اتفاق افتاده است.

** اجتماع عظیم مردم اهواز در تشییع سردار

روزنامه الوطن قطر هم با اشاره به مراسم باشکوه روز گذشته تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در اهواز نوشت: این مراسم روز گذشته پیش از برگزاری برنامه های مشابه در شهرهای مشهد و قم در اهواز برگزار شد و خیابان های این شهر شاهد سیل جمعیتی بود که برای تشییع قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس آمده بودند.
این روزنامه افزود : پیکر قاسم سلیمانی بامداد روز گذشته وارد فرودگاه این شهر (اهواز) شد که بیشتر ساکنان آن را عرب ها تشکیل می دهند و تلویزیون ایران قبل از ساعت ۸ صبح به صورت مستقیم تصاویری از این مراسم را نشان داد که در آن، شهر اهواز سیاهپوش شده بود.
در یکی از این تصاویر که از میدان مولوی اهواز پخش شد، مردم پرچم های سه رنگ سبز، سفید و قرمز و تصاویر قاسم سلیمانی را در دست داشتند.
الوطن ادامه داد: در برخی از تصاویر، مردان و زنان گریه می کردند و تصاویر دیگری اجتماع عظیمی را نشان می داد که به سوی محل برگزاری مراسم در حرکت بودند.
این روزنامه قطری به برگزاری مراسم تشییع پیکر این شهدا در عراق نیز اشاره کرد و نوشت: پیش از این نیز هزاران نفر از عراقی ها در تشییع پیکر سلیمانی و ابو مهدی المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در بغداد شرکت کرده بودند.
پایگاه اطلاع رسانی الجزیره قطر نیز در گزارش مشابهی، حضور میلیونی مردم ایران در تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی و همرزمان شهیدش که بامداد جمعه در اقدام تروریستی نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد دعوت حق را لبیک گفتند، بازتاب داد.

** ترس بسیاری از نقاط دنیا را فراگرفته / اجتماع بی نظیر ضد امریکایی

روزنامه الخلیج بحرین نیز در مطلبی با انعکاس تصویری از حضور میلیونی مردم اهواز در تشییع پیکر شهید سلیمانی نوشت: بالا گرفتن تنش ها در پی شهادت قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، مجلس عراق روز گذشته خواستار پایان حضور نیروهای آمریکایی در این کشور شد.
این روزنامه از قاسم سلیمانی به عنوان طراح برنامه های راهبردی ایران در خاورمیانه یاد کرد و ادامه داد: از روز جمعه که وی و ابو مهدی المهندس معاون حشد الشعبی توسط آمریکایی ها ترور شدند، ترس بسیاری از نقاط دنیا را فراگرفته و اوضاع را به هم ریخته است.
الخلیج اضافه کرد، شهید شدن سلیمانی و ابو مهدی المهندس اجماع بی نظیری را ضد آمریکا در عراق بوجود آورده است، شهری که تا چند ماه پیش شاهد تظاهرات ضد دولتی بود در روزهای گذشته شاهد اجتماع بی نظیر برای تشییع شهداست.
این روزنامه بحرینی افزود: روز گذشته جمعیت بزرگی در شهرهای اهواز (جنوب غرب ایران) و مشهد (شمال شرق ایران) از پیکر قاسم سلیمانی استقبال و حاضران پیکر او را با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا تشییع کردند.

بازتاب تشییع بی نظیر سردار سلیمانی در روزنامه های عرب زبان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت افغانی افغانستان به تومان، امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403