لپ‌ تاپ گیمینگ باریک و سبک لنوو Legion Y740S معرفی شد


لپ‌ تاپ گیمینگ باریک و سبک لنوو Legion Y740S معرفی شد

لنوو در CES 2020 لپ‌تاپ گیمینگ سبک خود را رونمایی کرد که البته برای بازی‌های حرفه‌ای به کارت گرافیک اکسترنال نیاز دارد.

لنوو در نمایشگاه CES امسال نسخه‌ی جدید لپ‌تاپ‌های این خانواده موسوم به Y740S را رونمایی کرد که طراحی‌شان به اولترابوک شباهت دارد. با نگاهی به وزن ۱/۹ کیلوگرمی و ضخامت ۱۴/۹ میلی‌متری محصول جدید این شرکت چینی، حتما از خود می‌پرسید کارت گرافیک این دستگاه چیست. در پاسخ باید بدانید لپ‌تاپ ۱،۱۰۰ دلاری لنوو از کارت گرافیک اختصاصی بهره نمی‌برد.

لپ‌تاپ Y740S از پردازنده‌ی نسل دهم Core i9 سری H اینتل استفاده می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی داخلی این CPU توانایی اجرای بازی‌های ساده و سبک را دارد و البته می‌توان برخی کارایی‌های گرافیکی جدیدتر را نیز درمقایسه‌با پردازنده‌های گرافیکی قبلی اینتل از آن انتظار داشت. ناگفته نماند کاربرانی که به‌دنبال تجربه‌ی حرفه‌ای‌تر بازی با لپ‌تاپ لنوو هستند، باید هزینه‌ای اضافی برای یک دستگاه خارجی همراه‌با Y740S بپردازند.

لنوو در اقدامی جالب‌، جعبه‌ی مخصوص پردازنده‌ی گرافیکی را برای Y740S طراحی کرده است که با اتصال تاندربولت ۳ به لپ‌تاپ متصل می‌شود. جعبه‌ی مذکور به‌نام Legion BoostStation در نمایشگاه لاس‌وگاس معرفی شده است. همه‌ی تولیدکننده‌های لپ‌تاپ گیمینگ پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال (eGPU) را همراه‌با محصول خود تولید نمی‌کنند. سیاست لنوو در ارائه‌ی کارت گرافیکی در خارج از دستگاه، امکان طراحی باریک‌تر لپ‌تاپ Y740S را فراهم کرده است.

لپ‌ تاپ گیمینگ باریک و سبک لنوو Legion Y740S معرفی شد

طراحی جعبه‌ی کارت گرافیک خارجی BosstStation شبیه به Razer Core X است. درواقع، طراحی سیستم تهویه، بدنه‌ی آلومینیمی، بخش‌های اترنت و پورت‌های USB آن شباهت زیادی به محصول ریزر دارد؛ البته جعبه‌ی لنوو ظاهرا قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کمتری دارد. بوست‌استیشن برخلاف محصول ریزر به‌جای سه اسلات برای قرارگیری کارت گرافیک، تنها دو اسلات دارد. به‌هرحال* می‌توان از اسلات‌های ذخیره‌سازی خارجی لنوو هم استفاده کرد که برای هارد دیسک یا SSD یا دو ماژول PCIe SSD طراحی شده است. همچنین، منبع تغذیه‌ی ۵۰۰ واتی برای تأمین نیروی تجهیزات اکسترنال در آن وجود دارد.

لپ‌ تاپ گیمینگ باریک و سبک لنوو Legion Y740S معرفی شد

لنوو نسخه‌های آماده‌ای از بوست‌استیشن را با کارت‌های گرافیکی GeForce RTX 2060 یا 2070 یا 2080 Super یا GTX 1660Ti ارائه می‌کند. علاقه‌مندان به کارت‌های گرافیک AMD نیز می‌توانند نسخه‌ای مجهز به Radeon RX 5700 XT بخرند. به‌هرحال مشتری امکان انتخاب کارت‌های گرافیکی دیگر را هم برای بوست‌استیشن دارد. قیمت پایه‌ای این جعبه ۲۵۰ دلار عنوان می‌شود که شاید برای جعبه‌ی خالی عجیب به‌نظر برسد. بوست‌استیشن ماه مه امسال به‌همراه لپ‌تاپ Y740S به بازار عرضه می‌شود؛ البته زمان عرضه‌ی لپ‌تاپ مذکور به موفقیت اینتل در ارائه‌ی پردازنده‌های مدنظر بستگی دارد که همه‌ی شرکت‌ها امیدوار هستند اتفاقات سال گذشته در زنجیره‌ی تأمین امسال رخ ندهد.

لپ‌ تاپ گیمینگ باریک و سبک لنوو Legion Y740S معرفی شد

از بزرگ‌ترین مشکلات لپ‌تاپ گیمینگ می‌توان به نبود امکان ارتقای کارت گرافیک اشاره کرد. شاید ترکیب جدید لنوو تا حد زیادی این مشکل را حل کند. ازطرفی Y740S بدون پردازنده‌های گرافیکی نمی‌تواند خود را در دسته‌ی گیمینگ جای دهد. به‌هرحال شرکت چینی در محصول جدید از کیبورد پیشرفته‌تر با بازخوردهای حسی استفاده کرده است. نمایشگر Y740S در دسته‌ی ۶۰ هرتز قرار می‌‌گیرد؛ درحالی‌که بسیاری از رقبا از نمونه‌های ۱‍۲۰ هرتزی یا حتی سریع‌تر در لپ‌تاپ‌های گیمینگ استفاده می‌کنند. درنهایت، Y740S را می‌توان لپ‌تاپ ۱۵ اینچی باریک و سبک با طراحی عالی و قابلیت‌های محدود بازی دانست که برای بهره‌برداری از همه‌ی آن‌ها، به پرداخت هزینه‌ای اضافی برای جعبه‌ی eGPU نیاز دارید.

لپ‌ تاپ گیمینگ باریک و سبک لنوو Legion Y740S معرفی شد


برای مشاهده کلیه اخبار و مقالات و تماشای ویدیوهای مرتبط با نمایشگاه به صفحه اختصاصی CES 2020 مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا