سرداری که عشق شهادت در دل ها تاباند


سرداری که عشق شهادت در دل ها تاباند

کرج - ایرنا - شهادت مظلومانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی این روزها شور و حال خاصی در گوشه گوشه ایران و جهان به وجود آورده است، اسطوره ای که کودکان را از جمله در شهرستان فردیس استان البرز به شوق پرواز در آسمان ها واداشته است.

این هفته کودکان و دانش آموزان این سرزمین پهناور مشق عشق و شهادت می نگارند و در فراغش دلنوشته ها تدوین و منشتر می کنند، شعر می سرایند، قصه ها می نویسند و هر چه در توش و توان دارند روانه بهشت می کنند، سردار عجب شور و حالی به پا کرده ، تا زمانی در حیات بود آرامش به مردم هدیه داد و اکنون که راهی بهشت شده و دل ها را بی تاب کرده است.

امروز کودکان و دانش آموزان شهرستان ۶۰۰ هزار نفری فردیس، همزمان با تشییع پیکر پاک سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با دلنوشته های خود ، سردار را بدرقه بهشت کردند. از آرزوهایشان نوشتند ، شوق شهادت ، شوق دیدار حق و شوق رسیدن به همه خوبی ها که سردار در این سال ها خاموش و بی صدا برای مردم به یادگار گذاشت.

با این اوصاف خواندن برخی از این دلنوشته ها خالی از لطف نیست ، دلنوشته هایی که از دل و فطرت پاک برآمده که لاجرم بردل می نشیند.

رضا علی کرمی دانش آموز کلاس سوم ابتدایی شهرستان فردیس از جمله کودکانی است که خطاب به سردار دلها نوشته است: با عرض سلام و احترام خدمت شهدای اسلام به ویژه سردار دلها حاجی قاسم سلیمانی اینجانب رضا علی کرمی امروز تولدم است ولی به احترام شما به پدرم گفتم تولد نمی گیرم ولی از شما یک خواهش دارم برایم دعا کنید که شهید باشم. چون خود فرموده ای که برای شهید شدن باید شهید باشیم من می خواهم پلیس بشوم و راه شما را ادامه دهم .

سرباز کوچک شما علی کرمی.

دانش آموز خاطره رضایی دوم ابتدایی نیز نوشته است: سلام سردار

سلام بر بزرگترین مرد تاریخ و سلام بر بزرگترین ترس دشمن شهادت مبارک سردار عزیز من افتخارمی کنم که دختر این سرزمین هستم افتخار می کنم سرداری مانند شما داشتیم سردار عزیزما را برای همیشه عزادار کردی سردار عشق و ولایت آسمانی شدنت مبارک ما دیگرشادی نمی کنیم به پارک و سینما نمی رویم.تا وقتی که انتقام شما را از دشمنانت نگیرند روحت شاد فرمانده ایران زمین آر ام آرام قاصدک ها رسیدند از سفری دور همراه نسیمی مهربان به دشت آلاله ها می رسیدند قاصدک ما خسته است کمی آن طرف ترخستگانی که به پهنای دل آسمان تابوت بر دوش دارند آری مختار ما به میهن می آید امروز سبز و آباد باد آرامگاه پیکر پاک سردارمان شد و خوش به حال آسمانی که سایه بان آن خاک شد شهادت سردار عزیزمان را بر رهبر امت و امام زمان (عج)تسلیت عرض می کنم

محمد امین دانش آموز ۹ ساله نیز در دلنوشته آورده است : من سردار حاج قاسم سلیمانی را دوست دارم ولی حیف که دیگر در بین ما نیست وقتی که خبر شهید شدن سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را شنیدم اشک توی چشمم حلقه زد .

سردار سلیمانی آدمی مهربان،مطیع رهبر بود این شهید کسی بود که دوست داشت هیچ جا جنگ نباشد او رفت در بغداد با فرماندهی خود مردم عراق را نجات دهد و دشمنان را نابود کند که در آنجا به شهادت رسید.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپاد آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
شهرستان فردیس حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه