ب‌ام‌و i3 با کارکرد بیش از 270 هزار کیلومتر و ترمز دست‌نخورده!


ب‌ام‌و i3 با کارکرد بیش از 270 هزار کیلومتر و ترمز دست‌نخورده!

خودروهای الکتریکی مدت زیادی نیست که در بازار حضور دارند. نسل اول نیسان لیفت حدود 10 سال پیش عرضه شده و زمان معرفی و تولید تسلا مدل S به سال 2012 بازمی‌گردد. بررسی‌های بلندمدت چنین خودروهایی نیز به تازگی صورت می‌پذیرد. جدای از بررسی باتری‌ها و پیشرانه‌های الکتریکی، باید قطعات زیاد دیگری هم بررسی شود … The post ب‌ام‌و i3 با کارکرد بیش از 270 هزار...

خودروهای الکتریکی مدت زیادی نیست که در بازار حضور دارند. نسل اول نیسان لیفت حدود 10 سال پیش عرضه شده و زمان معرفی و تولید تسلا مدل S به سال 2012 بازمی‌گردد. بررسی‌های بلندمدت چنین خودروهایی نیز به تازگی صورت می‌پذیرد. جدای از بررسی باتری‌ها و پیشرانه‌های الکتریکی، باید قطعات زیاد دیگری هم بررسی شود که ترمزها نیز جزو آن‌ها هستند؛ اما ترمز خودروهای الکتریکی هر چند وقت یک‌بار باید تعویض شود؟ آیا استهلاک ترمز خودروهای الکتریکی مشابه خودروهای درون‌سوز است؟

ب‌ام‌و i3 با کارکرد بیش از 270 هزار کیلومتر و ترمز دست‌نخورده!

خب اخیراً BMW بلاگ با یکی از مالکان ب‌ام‌و i3 مصاحبه کرده، فردی که خودروی خود را بیش از 270 هزار کیلومتر با ترمزهای اولیه رانده است!

ب‌ام‌و i3 با کارکرد بیش از 270 هزار کیلومتر و ترمز دست‌نخورده!

او هرگز لنت ترمزها یا روتورها را از زمان خرید خودرو در سال 2014 تعویض نکرده است. معمولاً لنت‌های ترمز را باید هر 80 هزار کیلومتر تعویض کرد. مالک آلمانی این خودرو از i3 هر روزه استفاده کرده است اما یک ویژگی مخصوص که باعث شده ترمزها طول عمر زیادی داشته باشند و همچنان هم کار بکنند سیستم ترمز احیا شونده است. ظاهراً این ترمزهای احیا شونده به حدی قوی بوده‌اند که خودرو اکثر اوقات تنها با یک پدال استفاده می‌شده است. مالک گفته است:

جدای از لذت رانندگی آنی، ب‌ام‌و i3 خودروی اقتصادی فوق‌العاده‌ای است. این موضوع هم درباره مصرف پیشرانه و هم درباره هزینه‌های نگهداری صدق می‌کند.

البته مالک یک قطعه مهم از خودرو یعنی باتری را تعویض کرده است. به لطف برنامه‌ی ویژه‌ی ب‌ام‌و، مالک خودرو توانسته باتری اصلی و قدیمی 60 آمپرساعتی را با نمونه‌ی قوی‌تر 94 آمپرساعتی تعویض کند.

باتری‌های جدید نه تنها برد بیشتری ایجاد کرده‌اند بلکه سفرهای طولانی‌تر با راحتی و لذت بیشتری انجام شده است. خودروسازان هنوز هم روی بهبود خودروهای الکتریکی کار می‌کنند و قطعاً در آینده محصولاتی با شعاع حرکتی بیشتر و راحتی بهتر ساخته خواهند شد.

ب‌ام‌و i3 با کارکرد بیش از 270 هزار کیلومتر و ترمز دست‌نخورده!

عدم تعویض ترمزها به همراه عدم نیاز به تعویض روغن و دیگر هزینه‌های مشابه خودروهای درون‌سوز باعث شده مالکان خودروهای الکتریکی در بلندمدت چند هزار دلار صرفه‌جویی داشته باشند.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...