مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 ؛ دوربین 108 مگاپیکسلی شوخی نیست!


مطلب مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 ؛ دوربین 108 مگاپیکسلی شوخی نیست! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ شیائومی در ساخت گوشی‌ های خوب و اقتصادی تبحر دارد و این مهارت خود را ثابت هم کرده است. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 پرداخته‌ایم....

شیائومی در ساخت گوشی‌ های خوب و اقتصادی تبحر دارد و این مهارت خود را ثابت هم کرده است. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 پرداخته‌ایم.

شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) به طور تئوری مشخصات خوبی دارد. بررسی نزدیک این گوشی هوشمند نشان می‌دهد که سازنده پرجنب و جوش چینی در ساخت این محصولش کمی محافظه کارانه رفتار کرده است تا آن را زودتر وارد بازار کند، ولی باید به این نکته اشاره کرد که ویژگی‌های برجسته این اسمارت‌فون آنقدر زیاد هستند که تاثیر این محافظه کاری‌ها را کمرنگ کنند. در ادامه به بررسی مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

ورود اعضای خانواده گوشی های سری می نوت شیائومی به بازار در سال 2017 به دست می نوت 3 رقم خورد و جدیدترین نیروی تازه نفس این خانواده هم شیائومی می نوت 10 نام دارد که اواخر سال میلادی گذشته معرفی شد. می‌توان گفت که این گوشی هوشمند هم وظیفه نشان دادن میزان بهینه سازی‌های جدید گوشی های شیائومی و هم وظیفه رقابت با گلکسی نوت 10 سامسونگ را بر عهده دارد.

مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 ؛ دوربین 108 مگاپیکسلی و اسنپدراگون 730G

مانند سایر گوشی های شیائومی ما فقط با یک اسمارت فون اقتصادی طرف نیستم، بلکه مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 از یک پیشرو تازه نفس با ویژگی‌های باورنکردنی حکایت دارد که ساخته شده تا نکته مثبت تازه‌ای را به کارنامه سازنده چینی اضافه کند. در واقع می‌توان گفت که این محصول شیائومی تلاشی است که وان پلاس در قالب وان پلاس 7 پرو از خود نشان داد، محصولی که به عنوان جدیدترین گوشی وان پلاس ارائه شد تا به کارنامه عملکرد این گوشی ساز عملگرا جان تازه‌ای ببخشد.

می نوت 10 شیائومی با نمایشگر منحنی شکل زیبا و دوربین اصلی پنج سنسوری اصلیش (که برجسته‌ترین مزیتش محسوب می‌شود و به یک سنسور 108 مگاپیکسلی هم مجهر است) به راحتی از وان پلاس 7 پرو، هواوی پی 30 پرو و اوپو رنو 10x زوم سبقت گرفته است. این چهار گوشی هوشمند جزء رده اسمارت فون هایی هستند که با مشخصات پیشرفته ولی قیمت‌های اقتصادی وارد بازار شده‌اند تا بتوانند بهترین جایگزین های ممکن برای گوشی های رنج متوسط برندهای استخوان داری مانند اپل و سامسونگ باشند.

مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 ؛ قیمت و عرضه

مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 ؛ دوربین 108 مگاپیکسلی شوخی نیست!

به شما توصیه می‌کنیم که خودتان ادامه بررسی مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 را بخوانید و حدس بزنید که می نوت 10 شیائومی چقدر قیمت دارد. آیا فکر می‌کنید که این محصول براساس ویژگی‌هایش مانند گلکسی ها و آیفون های پیشرفته در حدود 1200 دلار قیمت دارد، یا این که شیائومی قیمت رقابتی‌تری را برای آن تعیین کرده است؟

خب حدس شما درست بوده است زیرا سازنده مشهور چینی یک برچسب قیمت 610 دلاری را روی این محصول چسبانده و با توجه به این قیمت می‌توانیم بگوییم که شیائومی می نوت 10 به هیچ وجه به گرانی اسمارت فون های پرچمدار غول‌های گوشی سازی کره جنوبی و آمریکا نیست.

درباره تاریخ عرضه این گوشی هوشمند در سطح جهان هنوز مطلبی منتشر نشده اگرچه که شیائومی آن را هم اکنون با نام‌های متفاوتی در چین عرضه کرده است. البته با توجه به این که تنها چند ماه زمان طول کشید تا می 9 معرفی و وارد بازار شود، می‌توان گفت که نیازی نیست مدت زمان زیادی را صبر کنید تا دستتان به این محصول برسد.

مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 ؛ طراحی و نمایشگر

مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 ؛ دوربین 108 مگاپیکسلی شوخی نیست!

می نوت 10 ویژگی‌هایی بیشتر از ظاهری شبیه به هواوی پی 30 پرو در خود دارد. در یک نگاه کلی و به طور خلاصه درباره طراحی این محصول می‌توان گفت که دوربین اصلی شیائومی می نوت 10 در گوشه بالای سمت چپ آن گذاشته شده است و در جلو این محصول هم یک نمایشگر بزرگ با حاشیه‌های منحنی شکل قرار گرفته که یک ناچ کوچک هم در بالایش ایجاد شده است.

این اسمارت فون پرچمدار اقتصادی 157.8 میلیمتر طول، 74.2 میلیمتر عرض، 9.67 میلیمتر ضخامت و 208 گرم وزن دارد، به همین دلیل چندان بزرگ نیست ولی خودش را کمی ضخیم و سنگین نشان می‌دهد که احتمالا به دلیل باتری قرار گرفته در آن است. شیائومی می نوت 10 در دست بزرگ حس می‌شود و ضخامت آن کاملا ملموس است، با این حال می‌توانید با یک دست خود تقریبا به راحتی با آن کار کنید (مگر که دست کوچکی داشته باشید).

غلتک صدا و دکمه پاور این گوشی هوشمند هر دو در سمت راست آن قرار گرفته‌اند و در پایین این گوشی هوشمند پرچمدار هم یک پورت یو اس بی نوع سی و جک 3.5 میلیمتری هدفون گذاشته شده است؛ بیشتر گوش‌های پیشرفته امروزی جک 3.5 میلیمتری هدفون ندارند، از این رو وجود این ویژگی در می نوت 10 کاربران استفاده کننده از هدفون‌های سیمی را خوشحال می‌کند.

شیائومی می نوت 10 از یک نمایشگر 6.47 اینچی AMOLED بهره می‌برد و همانطور که می‌دانید قابلیت نشان دادن عکس‌های بسیار واضح، رنگ‌های بسیار زنده، کنتراست عالی و جزئیات دقیق از ویژگی‌های اصلی این نمایشگر هستند. لبه‌های این صفحه نمایش مانند لبه‌های هواوی پی 30 پرو و سامسونگ گلکسی اس 10 منحنی شکل هستند و یکی از ویژگی‌هایی است که بر باکیفیت و خوب بودن می نوت 10 دلالت دارد. البته این سطح منحنی شکل مساحت چندان زیادی ندارد و بیشتر فضای آن توسط یک حاشیه نسبتا قابل توجه در دور نمایشگر گرفته شده است که نگه داشتن گوشی را در دست راحتتر می‌کند.

مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 ؛ دوربین

مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 ؛ دوربین 108 مگاپیکسلی شوخی نیست!

اگر یک مشخصه وجود داشته باشد که بخواهیم درباره آن حرف بزنیم، آن دوربین شیائومی می نوت 10 است، زیرا این اسمارت فون اولین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که به یک سنسور 108 مگاپیکسلی مجهز شده است، سنسوری که در بعضی از شرایط 9 برابر رزولوشن دوربین نصب شده روی آیفون 11 را ارائه می‌کند.

این سنسور 108 مگاپیکسلی (که دوباره در ادامه این نوشتار به سراغش می‌رویم) یکی از پنج سنسور دوربین اصلی می نوت 10 است و باید به این نکته هم اشاره کرد که هر یک از این سنسورها برخلاف سنسورهای به کار رفته در دوربین نوکیا 9 پیور ویوو کار خاصی را انجام می‌دهند.

بهترین گوشی های هوشمند 2020 : فراتر از یک گوشی همراه

می نوت 10 به یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنزهای تله فوتو هم مجهز شده است که علی رغم داشتن قابلیت زوم نوری 2x بیشتر برای گرفتن عکس‌های پرتره به کار می‌رود. عکس‌هایی که با این سنسور گرفته می‌شوند کیفیت بسیار بالا و پس زمینه محو شده منحصربفردی دارند و هدف عکاسی را با دقت بالایی نشان می‌دهند، با این حال برای تعیین میزان دقیق کارایی این سنسور باید در حالت‌های مختلف و مخصوصا در حالت استفاده از زوم آن را تست کنیم.

شیائومی فکر کرده که یک سنسور تله فوتو کم است و به همین دلیل می نوت 10 را به یک سنسور تله فوتو ثانویه هم مجهز کرده است؛ این سنسور با یک سنسور 5 مگاپیکسلی جفت شده و 5 ایکس زوم نوری، 10 ایکس زوم ترکیبی و 50 ایکس زوم دیجیتالی را در اختیار شما می‌گذارد.

در بررسی کوتاهی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که قابلیت بزرگنمایی نوری این گوشی هوشمند کارایی نسبتا خوبی دارد، ولی عکس‌های آن کمی دانه دانه‌ای می‌شوند. اگر از حداکثر قدرت زوم این محصول استفاده کنید، عکس‌هایی که در این حالت می‌گیرید به میزان زیادی دانه دانه‌ای می‌شوند که البته در چنین حالتی طبیعی است.

چهارمین سنسور دوربین اصلی می نوت 10 یک سنسور اولترا واید 20 مگاپیکسلی است. این سنسور رزولوشن بسیار بالایی دارد و عکس‌هایش کیفیت خوبی را ارائه می‌کنند. سنسور پنجم هم یک سنسور 2 مگاپیکسلی مایکرو است که وظیفه گرفتن عکس‌های کلوزآپ را برعهده دارد. برای تست کردن این سنسور با مشکلات و سختی‌هایی مواجه شدیم زیرا گرفتن عکس از فاصله دو سانتیمتری از یک هدف بدون مسدود کردن راه تابش نور چندان ساده نیست.

در مجموع این سنسور هم توانست کارایی نسبتا خوبی را از خود نشان دهد، اگرچه که گاهی اوقات نتوانست همه جزئیات یک هدف عکاسی را نشان دهد که احتمالا به دلیل کوچک بودن آن است.

شیائومی می نوت 10 یک سنسور دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی را هم در اختیار دارد. این سنسور واقعا نمی‌تواند عکس‌های 32 مگاپیکسلی بگیرد، با این حال فناوری 4 در 1 سوپر پیکسل شیائومی آن را قادر می‌سازد تا تصاویر 8 مگاپیکسلی سلفی بسیار خوبی را ثبت کند.

در واقع حتی عبارت “بسیار خوب” هم برای توصیف عکس‌های ثبت شده با دوربین سلفی شیائومی می نوت 10 کم است، زیرا عکس‌های سلفی ثبت شده با دوربین این گوشی هوشمند از بهترین عکس‌های سلفی هستند که دوربین سلفی یک گوشی همراه می‌تواند بگیرند. پس زمینه محو شده زیبا، نور خوب و فوکوس نکردن روی جزئیات مربوط به سالخوردگی فرد تنها بعضی از ویژگی‌های مثبت عکس‌های سلفی شیائومی می نوت 10 هستند.

مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 ؛ دوربین 108 مگاپیکسلی شوخی نیست!

دوباره به سراغ سنسور 108 مگاپیکسلی گوشی پرچمدار جدید شیائومی آمدیم. این سنسور کارایی خوبی دارد، در حالت پیش فرض با رزولوشن 27 مگاپیکسلی ایفای نقش می‌کند و به راحتی این امکان را به شما می‌دهد که با رزولوشن 108 مگاپیکسلی هم عکاسی و فیلم برداری کنید. بدون شک روی نمایشگر می نوت 10 نمی‌توانید همه زیبایی عکس‌های 108 مگاپیکسلی دوربین این اسمارت فون را ببینید، ولی مزیت این سنسور این است که نور بسیار زیادی را جذب می‌کند و از این طریق عکس‌های روشن و زنده‌تری را با جزئیات بیشتر ارائه می‌کند.

قدرت بالای می نوت 10 هزینه‌هایی را هم برای این گوشی هوشمند داشته است، به این نحو که پردازشگر این گوشی هوشمند به خوبی نمی‌تواند عکس‌های 108 مگاپیکسلی دوربین این محصول را پردازش کند و بدتر این که رابط کاربری دوربین گاهی اوقات در هنگام گرفتن عکس با این رزولوشن هنگ می‌کند.

زمانی که می‌خواهید با می نوت 10 عکس 108 مگاپیکسلی بگیرید (در شب یا هر شرایطی که به قدرت پردازشی زیادی برای بهبود عکس نیاز است)، می نوت 10 تا هنگام تمام شدن پروسه پردازش عکس (که کمی زمانبر هم است) به شما اجازه نمی‌دهد که حالت عکاسی را عوض کنید یا عکس دیگری بگیرید و علت اصلی این محدودیت هم پردازشگر نه چندان قدرتمندی است که قدرت این گوشی را تامین می‌کند.

منهای این موضوع نرم افزار دوربین در سایر زمینه‌ها عملکرد خوبی را ارائه می‌کند به این نحو که فوکوس خودکار سریعی دارد، عملکرد سریعی را در زمینه بهینه سازی صحنه با فناوری هوش مصنوعی ارائه می‌کند و روند گرفتن عکس باکیفیت را برای کاربرش ساده می‌سازد.

این رابط کاربری ترکیب عجیبی از حالت‌ها و آپشن‌های دوربین را هم در خود دارد. برای مثال نام یکی از این حالت‌ها Vlog است که شما را قادر می‌سازد تا با ضبط تکه تکه‌های جداگانه فیلم فاقد نیاز به ویرایش سازی، به راحتی برای بلاگ خود فیلم بگیرید. البته این حالت فقط با دوربین‌های پشتی می نوت 10 کار می‌کند.

یکی دیگر از حالت‌های خاص رابط کابری دوربین می نوت 10 حالتی به نام movie mode است که امکان عکس برداری در حالت پرتره با نسبت تصویر 21 به 9 را برای شما فراهم می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که شیائومی می نوت 10 کارایی خوبی در زمینه عکاسی و فیلم برداری دارد، ولی این کارایی خوب را از طریق یک رابط کاربری خسته کننده ارائه م‌کند. برای درک بهتر حس استفاده از می نوت 10 و عملکرد دوربین آن در شرایط مختلف باید مدت زمان بیشتری را به بررسی این اسمارت فون اقتصادی اختصاص دهیم.

نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های شیائومی می نوت 10

مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 ؛ عملکرد باتری

مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 ؛ دوربین 108 مگاپیکسلی شوخی نیست!

شیائومی گوشی جدیدش را به یک باتری 5260 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده است که حتی برای یک گوشی پیشرفته هم باتری بسیار بزرگی محسوب می‌شود، زیرا محصولاتی مانند گلکسی نوت 10 پلاس و آیفون 11 پرو مکس به ترتیب با باتری‌های 4300 و 3969 میلی آمپرساعتی وارد بازار شده‌اند و کارایی بسیار خوبی هم از نظر مدت زمان عملکرد باتری دارند.

ما نتوانستیم مدت زمان عملکرد این باتری را تست کنیم، با این حال شیائومی ادعا کرده است که این باتری با یک بار شارژ کامل می‌ نوت 10 را به مدت 2 روز روشن نگه می‌دارد.

باتری شیائومی می 10 پرو 35 دقیقه‌ای کامل شارژ می‌شود

می نوت 10 به فناوری شارژ سریع 30 واتی و یک شارژر 30 واتی استاندارد هم مجهز شده است تا تغذیه باتری داخلیش را برای کاربرش ساده‌تر کند. با توجه به این که بیشتر گوشی ها با شارژرهای 15 واتی یا 22.5 واتی ارائه شده‌اند، می‌توان ادعا کرد که این شارژر یکی از سریعترین شارژرهای معرفی شده در دنیای گوشی های هوشمند محسوب می‌شود.

از آنجایی که امکان بررسی سرعت شارژ کردن این آداپتور محیا نبود، حدس می‌زنیم که می نوت 10 به کمک آن در همان مدت زمانی شارژ می‌شود که هر گوشی پرچمدار دیگری به کمک شارژرش شارژ می‌شود.

مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 ؛ از سخت‌افزارها چه خبر؟

مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 ؛ دوربین 108 مگاپیکسلی شوخی نیست!

اگر تا این قسمت از این بررسی را خوانده‌اید و با خود فکر می‌کنید که “می نوت 10 یک گوشی عالیه، پس نقطه ضعفش چیه؟”، در این قسمت با نقطه ضعف اصلی آن آشنا می‌شوید؛ پردازشگر این گوشی هوشمند نسبت به تراشه‌ای که باید در آن باشد، بسیار ضعیف است و تاثیر ضعفش را روی همه عملکردهای گوشی می‌گذارد.

شیائومی در ساخت می نوت 10 برخلاف مدل می 9 از پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 855 که می‌توانست آن را واقعا به یک قاتل اندروید تبدیل کند، استفاده نکرده و جای این تراشه را به یک پردازشگر رده متوسط کوالکام اسنپدراگون 730G داده است که تنها در زمینه اجرای بازی عملکرد خوبی دارد و در سایر زمینه‌ها عملکردش چندان چنگی به دل نمی‌زند.

بنابراین اگرچه در هنگام اجرای بازی با شیائومی می نوت 10 هیچ تفاوتی را از نظر عملکرد نسبت به سایر گوشی های پرچمدار حس نمی‌کنید، وقتی که در حال تماشای فیلم، عکاسی یا انجام سایر کارهای پردازشی سنگین هستید به راحتی متوجه عملکرد ضعیف آن نسبت به سایر گوشی های پرچمدار می‌شوید.

پردازشگر به کار رفته در می نوت 10 کارهایش را به کمک یک رم 6 گیگابایتی انجام می‌دهد که یک نقطه ضعف دیگر برای این اسمارت فون جدید است، زیرا با توجه به مشخصات دیگرش انتظار داشتیم که سازنده مشهور چینی آن را حداقل با یک رم 8 گیگابایتی یا حتی 12 گیگابایتی ارائه کند.

می نوت 10 سیستم عامل اندروید 9 را بر روی خود دارد و به زودی بروزرسانی اندروید 10 را هم دریافت می‌کند. این گوشی هوشمند رابط کاربری MIUI را هم در اختیار شما می‌گذارد. این رابط کابری چندین نرم افزار سنگین اضافی (3 بازی و چند برنامه دیگر) را بر روی خود دارد، به همین دلیل شاید مجبور باشید که قبل از نصب نرم افزارهای مورد نظرتان ابتدا این برنامه‌ها را پاک کنید.

حرف آخر

مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 ؛ دوربین 108 مگاپیکسلی شوخی نیست!

در میان مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 چند ویژگی منحصربه‌فرد دارد، ولی در مقابل هر نقطه قوتش یک نقطه ضعف را هم از خود نشان می‌دهد. طراحی زیبا در مقابل ناچ، دوربین عالی در مقابل قابلیت‌های پردازشی ضعیف و باتری قدرتمند در مقابل ضخامت نسبتا زیاد برجسته‌ترین دوگانگی‌های این گوشی هوشمند هستند.

با این حال این محصول با قیمتی اقتصادی عرضه می‌شود و به همین دلیل شما را قادر می‌سازد تا بعضی از نقطه ضعف‌هایش را فراموش کنید. از بین مشخصات فنی شیائومی می نوت 10 برگ برنده اصلی سنسور 108 مگاپیکسلی آن است که اگر به خوبی ادعای سازنده گوشی باشد، راحت باعث می‌شود که ضعف رابط کاربری دوربین را فراموش کنید.

نقاط قوت:

ویژگی های زیاد دوربین باتری قدرتمند دوربین سلفی عالی

نقاط ضعف:

پردازشگر ضعیف حالت های غیرمنطقی دوربین شباهت زیاد به هوای پی 30 پرو

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی در سال 2019 ؛ با برترین موبایل های شیائومی آشنا شوید مشخصات فنی و قیمت آیفون 12 : بررسی شایعات آیفون 2020 پیش از رونمایی نمایشگاه CES 2020 : از بزرگترین رویداد تکنولوژی جهان چه انتظاری داریم؟

.

منبع: techradar

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا