میدان سپاه بیرجند به‌نام سردار سلیمانی نام‌گذاری می‌شود


میدان سپاه بیرجند به‌نام سردار سلیمانی نام‌گذاری می‌شود

بیرجند- ایرنا-اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند در نشست روز دوشنبه انتخاب نام سردار سلیمانی برای یکی از میدان‌های این شهر را تصویب کردند که میدان سپاه به این نام مزین می‌شود. 

در این نشست شهردار بیرجند و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی حضور داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در این نشست با تاکید بر اینکه انتخاب مکان باید در خور و شأن جایگاه شهید سردار سلیمانی باشد گفت: برخی از مکان ها هنوز آماده افتتاح نیست و برخی از شهروندان نیز پیشنهاداتی در این خصوص داشتند که نیاز به بررسی دارد.

ابراهیم تقی زاده افزود: میدان سفیر امید تا خلیج فارس یا قسمتی از بلوار پیامبر اعظم، میدان اجتماعات شهری، میدان قدس، خیابان پاسداران، میدان طالقانی، میدان شهدا و خیابان شهدا از جمله مکان‌هایی بوده که برای این نام‌گذاری پیشنهاد شده است.

وی اظهار داشت: اما باید با دقت زیاد نسبت به انتخاب مکان اقدام کنیم که نامگذاری یا تغییر عنوان کمترین مخالفت را داشته باشد.

شهردار بیرجند نیز با بیان اینکه برای اولین بار این حجم پیام برای انتخاب یک مکان به نام شخص خاص داشته‌‍‌ام گفت: شهید سردار سلیمانی متعلق به همه ملت، همه تفکرات و همه اقشار است لذا باید تمام توان خود را به کار گیریم که مکانی در خور شأن این سردار بزرگ انتخاب شود.

محلی علی جاوید افزود: کمترین کاری که می‌توانیم برای این شهید انجام دهیم مزین شدن مکانی به نام سردار سلیمانی است که از این ظرفیت باید بهره ببریم.

وی با بیان اینکه بزرگترین میدان اجتماعات شهر بیرجند با ۱۱ هکتار وسعت ساخته می‌شود گفت: به نام اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی هنوز مکانی انتخاب نشده که امیدواریم این مهم نیز انجام شود.

شهردار بیرجند یادآور شد: همچنین به نام شهدای مقاومت و شهید ابومهدی المهندس نیز ظرفیت وجود دارد که مکانی را نام‌گذاری کنیم.

وی تاکید کرد: پس از انتخاب مکان در حداقل زمان آمادگی داریم که با اعتبار مناسب نسبت به نصب المان مناسب اقدام کنیم.

جاوید ادامه داد: با توجه به واکنش‌های جهانی در خصوص این حادثه نیاز است که همزمان با واکنش جهانی ابراز احساسات خود را انجام دهیم و در این زمینه هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری انجام شود.

وی در خصوص وضعیت نامناسب المان میدان شهدا نیز گفت: عملیات اجرایی میدان شهدا نیز به زودی آغاز می‌شود و امیدواریم نصب تندیس و عملیات اجرایی آن تا پایان سال انجام شود.

شهردار بیرجند افزود: همچنین با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم شهرهای مختلف درخواست برگزاری مراسم تشییع شهدا را داشتند و انجام آن امکان‌پذیر نبود، می‌توانیم در یکی از خیابان‌های شهر محلی در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند دل نوشته‌های خود نسبت به این شهید را در آنجا بنویسند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی نیز گفت: عظمت شهید سردار سلیمانی بر هیچکس پوشیده نیست و انتظار مردم نیز همین است که سریع‌تر مکانی به نام این شهید مزین شود.

حجت الاسلام تقی عزیزی افزود: اما سرعت نباید فدای دقت شود لذا باید در انتخاب مکان مناسب زمان بیشتری صرف کرد.

وی تاکید کرد: تعویض نام‌های موجود که برای امکان و خیابان ها گذاشته شده کار مناسبی نیست زیرا تمام نامگذاری‌ها بر اساس شخصیت‌های اثرگذار بوده که در جای خود اهمیت دارد.

گرچه در این نشست برخی از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند معتقد بودند که انتخاب مکان مناسب نیاز به کار کارشناسی و استفاده از نظرات مختلف صاحبنظران دارد اما خواسته شهروندان که تماس‌های مختلفی با متولیان در خصوص انتخاب مکان مناسب برای نامگذاری داشته اولویت قرار گرفته و در نهایت پس از ۲ سال بحث و بررسی میدان انتهایی بلوار پیامبر اعظم(ص) در جنوب شهر بیرجند که به سپاه پاسداران نیز ختم شده و معروف به میدان سپاه است برای مزین شدن به نام سردار شهید قاسم سلیمانی انتخاب شد.

همچنین مقرر شد در نشست دیگر برای سایر شهدای مقاومت، شهید بصیری‌پور و شهدای منا مکان مناسب انتخاب و نام‌گذاری انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا