تاکید استاندار بر بهسازی جاده ورودی بازارچه مرزی ماهیرود


تاکید استاندار بر بهسازی جاده ورودی بازارچه مرزی ماهیرود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی ماهیرود سربیشه بازدید و برای بهسازی جاده ورودی این بازارچه دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران کل استان از قسمت‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی ماهیرود بازدید و روند فعالیت این دو منطقه مهم اقتصادی استان را بررسی کرد.

وی در این بازدید، نوع فعالیت و نحوه کنترل ورود و خروج بار توسط پرسنل انتظامی و مرزبانی را در بازارچه جویا شد.

معتمدیان به درخواست مدیران منطقه ویژه، دستور تعریض درب ورودی مرزی منطقه ماهیرود و سه بانده کردن آن به طول یک کیلومتر را صادر کرد.

وی ضمن بازدید از انبارهای منطقه ویژه اقتصادی و نیز مجموعه ترانشیپ سوخت، از روند فعالیت‌ها در این دو مجموعه مطلع شد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی سپس استراحتگاه کارگران، برجک‌های نگهبانی، سوله شرکت سهند تبریز، جایگاه سیلندر پرکنی مربوط به سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌های استان و سایر بخش‌های بازارچه را نیز مورد بازدید قرار داد.

معتمدیان به منظور ارتقای سطح امنیت منطقه ویژه و بازارچه مرزی و همچنین تسریع در تکمیل اماکن در دست ساخت و ساماندهی خرده فروشی در بازاراچه، دستورات لازم را صادر کرد.

همچنین نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی با حضور فعالان اقتصادی، مدیران منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی میل ۷۸ و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به ریاست استاندار خراسان جنوبی در این منطقه مرزی برگزار شد.

محمدصادق معتمدیان در این نشست گفت: مصوبات نشست امروز شورای ساماندهی مبادلات مرزی و تکالیف دستگاه‌های اجرایی باید در موعد مقرر و زمان‌بندی شده اجرایی و عملیاتی شود و نشست بعدی شورای مذکور را در آینده نزدیک برای دریافت گزارش عملکرد دستگاه‌ها تشکیل خواهیم داد.

وی بیان کرد: بخش دُرح یکی از بخش‌های محروم استان و حتی در سطح کشور است، اما این بخش در منطقه مرزی قرار دارند که به طورمعمول نباید محروم باشد که شاید دلیل آن استفاده نکردن مطلوب مردم این منطقه از مواهب مرز و بازارچه است.

معتمدیان ادامه داد: به همین دلیل ما نگاه ویژه‌ای در اشتغال مردم بخش درح در بازارچه مرزی و منطقه ویژه ماهیرود داریم و این وظیفه انسانی ما است.

وی با بیان اینکه بحث ساماندهی کارگران برای ما بسیار مهم است، اضافه کرد: امروز هم بازدید میدانی از بازارچه انجام دادیم و سیاست ما در ساماندهی کارگران در این منطقه مرزی به این صورت است که ۵۰ درصد نیروی کار از افغانستان و ۵۰ درصد از نیروی کار ایرانی با اولویت نیروی بومی منطقه درح باشد.

تکمیل و افتتاح پروژه آبرسانی بازارچه مرزی ماهیرود توسط امور آب منطقه‌ای تا دهه فجر، برق‌رسانی بازارچه مرزی ماهیرود به طول ۵۶ کیلومتر با اعتبار ۶ میلیارد و گازرسانی به بازارچه و منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود تا سال ۹۹ از مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی است

معتمدیان آذرماه سال گذشته نخستین بار برای بازدید از ظرفیت‌های مرز ماهیرود به سربیشه سفر کرد و ۲۴ مرداد امسال به همراه وزیر نیرو برای افتتاح چند طرح برق‌رسانی و نهم شهریور ماه جاری با وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان مرزی در ۶۶ کیلومتری بیرجند رفت.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی