آیت الله خاتمی : خاورمیانه جدید در حال شکل گیری است


آیت الله خاتمی : خاورمیانه جدید در حال شکل گیری است

کرمان - ایرنا - نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا به دنبال خاورمیانه بزرگ بود که لبنان، عراق و سوریه را به دست بگیرد اما به فضل الهی و با همت حاج قاسم‌ها خاورمیانه جدید با محوریت 2 شعار 'مرگ بر آمریکا و اسرائیل' در حال شکل گیری است.

به گزارش ایرنا ، آیت‌الله احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در آیین سوگواری مردم کرمان برای سردار دل‌ها در مصلی امام علی(ع)شهر کرمان با بیان اینکه مسئولیت حاج قاسم در سپاه قدس کابوسی برای آمریکا بود اظهار داشت: او فرمانده مقاومت در منطقه و به معنای دقیق کلمه ولایت‌مدار بود و در جلسات وقتی به ایشان می‌گفتند سرلشکر، می‌گفت خواهش می‌کنم به من سرباز ولایت بگویید.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حاکمیت اسلام امروز مدیون ولایت است ، بیان داشت: جبهه مقاومت مدیون راهنمایی های ولایت است و این مطالب باید در تشییع جنازه و هم در مجالس اینچینی که یاد و ذکر خیر شهید سلیمانی است؛ بیان شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی بند بند وجودش نفرت از آمریکا و استکبار ستیز بود افزود: مذاکره منفورترین کلمه‌ای بود که به گوش حاج قاسم می‌خورد و اوج مذاکره با اجازه ولایت فقیه در قصه برجام صورت گرفت اما دنیا ناجوانمردی آمریکا را دید و این قصه نشان داد که مذاکره با گرگ‌ها معنا ندارد و جواب نمی‌دهد و فقط مقاومت و شعار جانانه مرگ بر آمریکا جواب می‌دهد و شهید حاج قاسم سلیمانی این را دانست عزت ایران در سایه صبر و استقامت است.

بعد از ارتحال امام خمینی (ره) این رستاخیزی که در کشور (در مراسم تشییع شهید سلیمانی و همرزمانش) دیدیم، دیده نشده بود و مردم اهواز، مشهد و جمعیت ۷ میلیونی تهران را دیدیم و لحظاتی قبل پیکر شهید سپهبد سلیمانی و همرانشان به مسجد جمکران رسید.

وی با بیان اینکه مردم کرمان افتخارات فراوانی داشتند که افتخاری دیگر بر افتخارات آنان افزوده شده است گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی بازوی ولایت و مالک اشتر ولایت در عصر ما بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کرمان استان کریمان است و با این شهادت کرامتی ویژه پیدا کرد ادامه داد: امیدواریم حضور پرشکوه مردم کرمان فردا در مراسم تشییع بار دیگر چشم جهانیان را خیره کرد.

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: بزرگی سردار سلیمانی قابل توجه است که حتی در آخرین لحظات عمرش به یاد هموطنانش بوده و اوج اخلاص را بار دیگر نشان داده که مرا در کنار همرزشان دفن کنید و روی قبر من اسم عنوان دار ننویسید.

وی با بیان اینکه اسلام و تشییع به تربیت یافته این چنینی افتخار می کند تصریح کرد: استان کرمان به خود می‌بالد که فرزندی این چنینی را در مکتب امام پرورانده و به جامعه تحویل داده است.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تشییع شهید در این ۲ روز به طور کامل هدفمند و معنادار بود و امروز در تشییع جنازه تهران هرکس می‌رسید می‌گفت انتقام، انتقام و معنایش این است آمده‌ایم تا بگوییم راه سپهبد شهید سلیمانی ادامه دارد و ما خواهان شدیدترین انتقام هستیم و امیدواریم مسئولان وعده داده‌اند به وقت انتقام خواهند گرفت اما به تعبیر زیبای رهبر مجاهد حزب‌الله 'ارزش سر ترامپ کمتر از کفش سلیمانی است.'

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه تشییع شهدا فردا در کرمان و در روزهای اخیر، مانور بیعت با نظام اسلامی است گفت: این مهم به این دلیل است که شهید سلیمانی عزیز تمام هستی‌اش را برای نظام اسلامی گذاشت و در حقیقت هشداری به دشمنان است که بدانند به این نظام اسلامی چپ نگاه کنند، محکم ضریه خواهند خورد.

وی تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری 'زمان به زن در رو تمام شده است' و به لطف الهی نه تنها ایران بلکه حزب الله جهان اسلام مصمم هستند تا انتقام این خون‌های پاک را بگیرند و دشمنان بدانند؛ انتقام خون حاج قاسم را خواهیم گرفت.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی فرمانده مقاومت بود بیان داشت:
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه کدوم جبهه است که حاج قاسم را در طول این ۷ سال نشناسد گفت: جنگ که تمام شد ناامنی در کرمان موج میزد و اشرار و قاچاقچیان جولان داشتند اما حاج قاسم با درخواست تحویل سلاح از اشرار و تحویل امان‌نامه به آن‌ها امنیت را در این منطقه ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه محبوبیت سپهبد شهید سلیمانی ریشه در اخلاص دارد و همان گونه که مقام معظم‌رهبری فرمودند؛ کسانی که خدایی هستند محبوب دل‌ها می شوند و همان گونه که برای شهید حججی گفته بود بیان داشت: این‌شهید بزرگوار ۶۳ ساله ۴۰ سال در جبهه بود و در این ۴۰ سال با انگیزه، اخلاص و کار برای خدا لحظه‌ای از او دور نمی‌شد و در مصاحبه‌هایی که با مردم شد؛ مردم از خدمات حاج قاسم سلیمانی در عرصه ایجاد امنیت یاد می‌کردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جنایتکاران آمریکا داعش را ساختند که ناامنی ایجاد کنند اما و شهید سلیمانی به قولش وفا کرد و کمتر از سه ماه داعش نابود کرد و اگر داعش بغداد را گرفته بود کل ایران ناامن می‌شد و این را مردم با تمام وجودشان لمس می کنند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه چندین میلیون جمعیت در تهران، مشهد و اهواز آمدند تا بگویند ما خدمت‌گذارنمان را دوست داریم و از یاد نمی‌رود ادامه داد: شهید حاج قاسم ۲۴ ساله بود که به عرصه جبهه وارد شد و حدود ۴۰ سال آرام نگرفت و وجودش سر تا پا خدمت بود و خونش نیز همین نقش را آفرید و مایه افتخار این ملت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل