حمله اسلام‌هراسان به مسجد برنو


حمله اسلام‌هراسان به مسجد برنو

افراد ناشناس به مسجد «برنو» در جنوب شرق چک حمله کرده و عبارات ضد اسلامی روی دیوارهای آن نوشتند. مسجد برنو، تنها مسجدی در این شهر است که بارها مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «هسبریس»، افراد ناشناس به مسجد شهر «برنو» در جنوب شرق کشور «چک» حمله کرده و عبارات ضد اسلامی را بر دیوارهای آن نوشتند.

افراد ناشناس روی دیوارهای این مسجد نوشتند: «اسلام را در چک منتشر نکنید، وگرنه شما را خواهیم کشت».

یک منبع آگاه که نامش ذکر نشده است به نقل از پلیس چک گفت: نیروهای امنیتی تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده اند تا افراد خرابکار را به سزای عملشان برسانیم.

مرکزاسلامی چک گفت: آنچه در این مسجد رخ داد، تهدیدی مستقیم به شمار می رود و باید برای مقابله با تمامی این حملات برخورد شود.

مسجد برنو، تنها مسجدی در این شهر است که بارها مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته است.

پیش از این، افراد نانشاس به مسجد برنو حمله کرده و شیشه های آن را شکستند و عبارات ضد اسلامی روی دیوار ساختمان مسجد نوشتند.

در سال 2016 میلادی نیز کیفی حاوی سر خوک در کنار مسجد قرار دادند و صد نفر از مخالفان اسلام مقابل مسجد تظاهرات کردند و شعارهای ضد اسلامی دادند.

اعتراضات ضد مسجد در شهر برنو پیش از ساخت آن در سال 1998 میلادی آغاز شد و برخی از ساکنان نیز به ساخت مناره برای این مسجد اعتراض کردند و با فشار ساکنان، مسوولان از ساخت مناره جلوگیری کردند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت