خاطرات بادیه؛ روایتی از حضور سردار سلیمانی در مبارزه با داعش


خاطرات بادیه؛ روایتی از حضور سردار سلیمانی در مبارزه با داعش

تهران- ایرنا- مستند «خاطرات بادیه» که روایتی از حضور شهید حاج قاسم سلیمانی در میان رزمندگان تیپ فاطمیون و میادین مبارزه با داعش است، امشب از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

در این مستند یک ساعته، انسان‌های عادی‌ را می‌بینیم که با انتخابی خاص در یک موقعیت ویژه، تبدیل به یک قهرمان می‌شوند. این مستند از زبان فردی روایت می شود که تا به حال جنگ را ندیده و همه چیز برایش جالب است و برای همین سوژه‌ها را دنبال می‌کند و دوست دارد با هر کسی زندگی کند، او را درک کند و برای همین است که این چیزها را می‌تواند ببیند و آنها را ثبت کند.

عوامل تولید این مستند عبارتند از: تهیه کننده مرتضی شعبانی، تصویربرداران سجاد بخشی، احمد عبدالرحیمی، محمد صدری و مصطفی احمدی، نویسنده مهدی نعمت الهی، طه امیری، تدوین ساسان فلاح فر، سجاد پرهیزکاری، گوینده متن محمد باقر مفیدی کیا، موسیقی احسان غلام نژاد، طراحی و ترکیب صدا محمدحسین ابراهیمی.

مستند خاطرات بادیه به کارگردانی ساسان فلاح فر امشب ۱۷ دی پس از بخش خبری ساعت ۲۱ از شبکه یک سیما پخش می شود.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه (۱۳ دی) به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود. در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

آیین‌ تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش شنبه (۱۴ دی) در شهرهای کاظمین، کربلای معلی و نجف اشرف و روز شنبه (۱۵ دی) پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران در استان خوزستان و مشهد مقدس و دوشنبه (۱۶ دی) در تهران برگزار شد، پیکر سپهبد قاسم سلیمانی امروز سه شنبه (۱۷ دی) در کرمان محل تولدش به خاک سپرده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من