شاهرود هم «مُلک سلیمان» شد/ صدای سخن عشق بر بلندای شاهوار


شاهرود هم «مُلک سلیمان» شد/ صدای سخن عشق بر بلندای شاهوار

شاهرود - آئین گرامیداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور پرشور و حماسه‌ساز مردم شاهرود، دیار هزار شهید دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و دیار عارفان نامی برگزار شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – محمدحسین عابدی: شاهرود روزهایی که در خاطر مردم مانده، زیاد داشته است. ۲۳ بهمن ۶۵ پس از حضور شهدای والفجر ۸، ششم فروردین ۶۱ بعد از آوردن پیکر شهدای فتح المبین، ششم و هفتم تیرماه ۶۷ انتقال پیکر شهیدان مرصاد، تشییع باشکوه شهید قزوینی و غلامحسین بسطامی، شهیدان مدافع حرمی چون حسین تابسته، شهدای تازه تفحص و روزهایی که هرکدامشان مجالی برای قطره اشکی از سر شوق و دلدادگی بودند اما با اختلاف امروز، سه‌شنبه هفدهم دی‌ماه ۹۸ برای مردم شاهرود دیار معلمان دین و اخلاق کمی متفاوت است.

بعد از سه روز سرد که نفس در مِنخَرین آدم گیر می‌کرد، آفتاب، بالاخره بر پیکر شهر رنگ می‌پاشد. هرچند کم‌رنگ و آبرنگی اما همین هم غنیمت است. برای مردم اما هوا آخرین چیزی است که اهمیت دارد. از گوشه و کنار آمده‌اند و تصاویر سردار شهید سلیمانی را همه‌جا نصب‌کرده‌اند.

هیئت‌های عزاداری به راه می‌افتند

از روز گذشته محدودیت‌های ترافیکی از سوی پلیس اعلام‌شده و مسیرهای منتهی به میدان امام، فلکه و درنهایت مدرسه قلعه خالی از خودرو هستند. شاهرودی‌ها پیاده به سمت میدان امام (ره) می‌آیند برخی‌شان هم از ساعتی قبل به مدرسه قلعه رفته‌اند.

با دیدن هیئت‌های عزاداری و سنج و دمام، علم و کتل عزاداری، از صبح مدام این بیت شعر حافظ در ذهن انسان پیچ‌وتاب می‌خورد که با تلمیح زیبا و ظریفی می‌گوید «حافظ از دولت عشق تو سلیمانی شد؛ یعنی از وصل تو اَش نیست به‌جز باد به دست» سخن از یاری که رفت و آن‌قدر بزرگ بود که روز رفتنش را حتی «روز جهانی مقاومت» نام‌گذاری کردند. روزی که پیام ملت ایران به ترامپ مخابره شد آن‌هم با سه فوریت!

هیئت‌های عزاداری از مسجد غربا شروع به حرکت کرده‌اند در ساعت گل غوغایی است. طبال ها بر کوس عزا می‌کوبند. با هُرّه کوبه‌اش، بندبند دل آدم تکان می‌خورد. جوانانی بر سینه می‌زنند که اصلاً زمان دلاوری‌های حاج قاسم به دنیا هم نیامده‌اند و این نشان می‌دهد که قامت حاج قاسم چقدر بلند است شاید به بلندای تاریخ معاصر انقلاب اسلامی.

شاهرود هم «مُلک سلیمان» شد/ صدای سخن عشق بر بلندای شاهوار

سیل اشک و آه به فلکه جمهوری می‌رسد

هم‌زمان با این تجمع، در کرمان آئین به خاک‌سپاری سردار اسلام یا آن‌طور که خودش می‌خواست سرباز اسلام، برقرار است. او که در سخنرانی گفته بود بر سر مزارم اعلام کنید که آیا انسان خوبی بوده‌ام؟ وقتی این موضوع پشت میکروفون آن‌هم هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن‌سوتر، در مرکز شهر شاهرود بیان می‌شود، یک‌باره ولوله‌ای در میان جمعیت فزونی می‌گیرد اشک راه می‌گیرد از گونه به سمت چانه … «نشان شد سخنم تا تو قبولش کردی؛ آری آری سخن عشق نشانی دارد»

دلربایی‌های حاج قاسم انگار تازه شروع‌شده است، او انگار در همه ذرات هوا وجود دارد، امروز گویی زیباتر شده است. تصاویرش بر دست همه جوانان است. در کمتر تصویری لبخند به لب ندارد … اگر می‌شد با عکس سخن گفت این جمعیت شاهرودی، همه یک‌صدا می‌گفتند «خم ابروی تو در صنعت تیراندازی. برده از دست هم آن‌کس که کمانی دارد»

مدرسه قلعه با حماسه‌آفرینی بیگانه نیست

شاهرود امروز ملک سلیمان شده است. حاکم دل‌ها انگار تا مدرسه قلعه بر دوش مردم تشییع می‌شود. حال و هوای خاصی بر همه‌جا حاکم است و نوای نوحه معروف «ای اهل حرم میرو علمدار نیامد علمدار نیامد علمدار نیامد …» بر همه‌جا طنین‌افکن شده است. «جان فدای دهنش باد که در باغ نظر، چمن‌آرای جهان خوش‌تر از این غنچه نَبَست» هر چه می‌کوشم اشعار حافظ را از ذهنم بیرون کنم نمی‌توانم. امروز چه خوش می‌نشینند روی این تصاویر… آن‌هم در اینجا در ملک سلیمان! دیار شاهوار.

جمعیت که به مدرسه قلعه نزدیک می‌شود. تقریباً مسجد، مملو از جمعیت است. حیرت از اینکه شاهرود این‌همه دلداده دارد! و شگفت از اینکه بقیه جمعیت قرار است کجا جای‌گیرند؟ مدرسه قلعه از زمان مبارزات انقلابی و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در هفتم بهمن‌ماه ۵۷ و تدارکات جنگ از سال ۵۹ و مرصاد و مبارزه با منافقان و کمیته انقلاب و ساماندهی مراسم، راهپیمایی‌ها و انتخابات پرشور تاکنون، حماسه زیاد به خود دیده اما امروز روزی تاریخی است. روزی که تا مدت‌ها در یادها می‌ماند.

پیر و جوان، زن و مرد همه دلداده‌ها، امروز اینجا هستند. آن‌هم در رثای کسی که از چشمه عشق وضو ساخت و لباس پروانگی بر تنش نشست. سردار اسلام، سرباز اسلام … سردار دل‌ها، حاج قاسم؛ جای خانواده‌اش خالی است که ببینند شاهرودی‌ها چه سنگ تمامی گذاشته‌اند برای حاج قاسمشان. شاهرود، دیار هزار شهید. شاهرودی‌های دیار مرصاد و والفجر عاشقی و خیبر و رمضان و بدر و فتح المبین…

شاهرود هم «مُلک سلیمان» شد/ صدای سخن عشق بر بلندای شاهوار

مردم قدرشناس و ولایتمدار هستند

نزدیک مدرسه قلعه اما فرصتی دست می‌دهد تا با چند مسئول نیز گفتگویی کنیم حجت‌الاسلام عباس امینی امام‌جمعه شاهرود اما ضمن گرامی داشت یاد شهید سلیمانی، از مردم این شهر بابت حضور پرشورشان در مراسم قدردانی می‌کند و می‌گوید: مردم شاهرود بار دیگر نشان دادند که قدردان و ولایت مدار هستند.

وی می‌گوید: سلیمانی مرد بزرگی بود که آرزوی شهادت درراه خدا را داشت و چه عظمتی بالاتر از اینکه شهادت را به‌گونه‌ای در آغوش گرفت که ملت ایران بزرگ‌ترین تشییع پیکر را برای او خلق کردند و این اوج قدرشناسی ملت ایران است.

خون شهید جریان ساز است

حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه خون شهیدان جریان ساز است، می‌گوید: همان‌طور که جهان مشاهده کرد حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهیدان مقاومت درواقع عزتمندی است که براثر همان جریان سازی خون شهدا ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود شریعتمدار تهرانی از اساتید دانشگاه شهرستان شاهرود نیز می‌گوید: شهادت عزتی بزرگ و بسیار عظیم است که خداوند نصیب هرکسی نمی‌کند.

وی می‌افزاید: روز گذشته اشک‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز شهید سلیمانی یادآور عظمت و بزرگی بود که این مرد گران‌سنگ با خون خویش، برای خود ایجاد کرد لذا باید از مردم برای حضور در مراسم گرامی داشت او قدردانی کرد.

شاهرود هم «مُلک سلیمان» شد/ صدای سخن عشق بر بلندای شاهوار

گوش‌به‌فرمان رهبری هستیم

فرصت تنگ است، از داخل صدای مرگ بر آمریکا می‌آید. آن‌هم باصلابتی که چون موج انفجار همه‌جا را به لرزه می‌اندازد به‌خصوص دل آمریکایی‌ها و ساکنان کاخ سفید را. برخی آن‌قدر محکم فریاد می‌زنند که گویا می‌خواهند صدایشان تا آمریکا برسد. مردم در صف‌های طولانی نشسته‌اند و عکس‌های حاج قاسم را در دست دارند. کسی کف دست خودش نوشته انتقام والسلام … جوان است نامش محمد عامری است و می‌گوید: تابع رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم هرچه ایشان بگوید همان را انجام می‌دهیم اما باید بگوییم که ما آماده شهادت و انتقام سخت هستیم.

این جوان می‌گوید: حاج قاسم برای همه یک اسطوره بود، یک پدر، یک نماد برای مبارزه با استکبار گران و تکفیری‌ها، یک مبارز که خاورمیانه را از چنگال داعش نجات داد، درنتیجه حاج قاسم فقط متعلق به ما مردم ایران نیست بلکه ایشان متعلق به همه دنیا است. دنیایی که عاری از استکبار گران باید باشد.

یحیایی دیگر شهروند شاهرودی نیز بابیان اینکه سردار سلیمانی اسوه مقاومت بود، گفت: آمریکایی‌ها به‌واسطه اینکه سردار سلیمانی تمام نقشه‌هایشان را نقش بر آب کرده بود، ایشان را ترور کردند و این امر سبب شد تا مردم ما انتقام سختی از آنان بگیرند. انتقامی که آمریکا فکرش را نمی‌کند.

وی افزود: یکی از اظهارنظرهای جالب از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی و حتی فرمانده سپاه استان سمنان شد که آمریکا فکر نکند انتقام ما فقط زدن یک پایگاه آن‌ها با موشک است بلکه انتقام ملت ایران گسترده خواهد بود و باید آمریکا و متحدانش عواقب این ترور ناجوانمردانه را بپذیرند.

سردار مثل پدر برای ما بود

سید علی میر کریمی عضو یکی از هیئت‌های عزاداری شاهرود نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: سردار سلیمانی برای همه ما مانند یک پدر بود. من خودم پدرم را ازدست‌داده‌ام و می‌دانم حرف آن دختر فرزند شهید که گفت ما امروز دوباره یتیم شدیم به چه معنی است.

وی می‌گوید: قاسم سلیمانی نامی به بلندای مقاومت در برابر همه استکبار گران عالم بود او اسطوره‌ای بود که با شهادتش نیز توانست به اسلام خدمت کند و ما شاهد هستیم که ملت ایران، عراق، سوریه، پاکستان، افغانستان، لبنان و حتی یمن برای مراسم شهادت او چه سنگ تمامی گذاشتند و این نشان می‌دهد که کار استکبار گرانی چون آمریکا دیگر تمام است.

این شهروند شاهرودی می‌گوید: آمریکا چاره‌ای جز ترک منطقه و پذیرش شکست مفتضحانه خود ندارد لذا باید منتظر بود و برای خروج آمریکا از منطقه لحظه‌شماری کرد. آمریکا امروز جنگی را آغاز کرد که ما آن را به پایان می‌رسانیم و محور این نبرد هم شکست آمریکا توسط جبهه مقاومت از یمن تا لبنان خواهد بود.

حسین بشیری یک بسیجی شاهرودی که لباس رزم نیز بر تن دارد به خبرنگار مهر، می‌گوید: ترامپ با این اقدام خودش، درواقع قبر آمریکایی‌ها را در منطقه کند چراکه دیگر از امروز آب خوش از گلوی هیچ‌کدامشان پایین نمی‌رود. تفاوت ما با آنان این است که ما بر سر عقیده می‌جنگیم و آن‌ها مشتی مزدور استخدام کرده‌اند که با یک الله‌اکبر، همگی فرار را برقرار ترجیح می‌دهند.

شاهرود هم «مُلک سلیمان» شد/ صدای سخن عشق بر بلندای شاهوار

تشییع از کربلا تا کرمان

مداحی و مدیحه‌سرایی که آغاز می‌شود مردم می‌گریند و بر سر و سینه می‌زنند. مداح بار دیگر تأکید می‌کند که سردار سلیمانی وصیت کرده بود که برایش حلالیت بطلبیم و آنجا است که مدرسه قلعه یک‌صدا الله‌اکبر می‌شود.

اکبر نظری همچنین به قول خودش دل‌ها را به سمت دشت کربلا هم می‌برد. جایی که قاسم سلیمانی همین روزهای پیش آنجا بود با یارانش … بر دوش مردم قدرشناس عراق. کربلا؛ آنجا که آرزو داشت مولایش را ببیند.

وی با همان زبان ساده می‌گوید: میدانی چرا می‌گوئیم سردار عزتمند است؟ چه کسی را سراغ دارید که پیکرش از کربلا تا قم و مشهد و جمکران، بر دوش مردم تشییع شود؟ این مگر جز عزتمندی است؟ مردم می‌گریند شاید در دل آرزوی چنین تشییع‌جنازه‌ای رادارند. تشییعی که روز گذشته از سوی برخی مراجع رسمی اعلام شد فقط در تهران بالغ بر هفت میلیون نفر را به خیابان‌ها آورده است و امروز هم دل دادگان در کرمان او را تا آرامگاه ابدی همراه می‌کنند.

مراسم رنگ و بوی شهادت‌طلبی می‌گیرد

شعارهای مردم خبر از خواست انتقام و شهادت‌طلبی می‌دهد. همه یک‌صدا «ما همه سرباز توییم خامنه‌ای گوش‌به‌فرمان توییم خامنه‌ای» سر می‌دهند، جمعیت می‌گوید «آماده شهادتیم» … گوشه‌ای یک پرچم قرمز به اهتزاز درآمده است برخی پلاکاردهایی همراه دارند که روی آن نوشته‌شده انتقام… «برجام یعنی برنامه جامع انتقام…»

مردم شاهرود آمده‌اند تا بار دیگر حماسه خلق کنند. الحق که سنگ تمام گذاشتند برای سرداری که فرمانده دل‌ها بود سرداری که دل‌های همه را فتح کرد سرداری که به قول آن عکسی که این روزها در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود، هرگز از او عکسی وجود ندارد که پشت میز نشسته باشد. سرداری که جهادگر بود. سرداری که نمونه و اسوه جهاد بود و چه خالی است امروز جایش.

شاهرود هم «مُلک سلیمان» شد/ صدای سخن عشق بر بلندای شاهوار

سردار قرار بود در جمع مردم شاهرود باشد

کسی پشت میکروفون از خاطره سرهنگ حسین پور هم‌رزم شهید سلیمانی یاد می‌کند و می‌گوید قرار بود قاسم سلیمانی به همین زودی‌ها به شاهرود بیاید و برای مردم این شهرستان سخنرانی کند چراکه من (حسین پور) ارادت شاهرودی‌ها را به وی انتقال داده بودم و از او خواستم تا در اولین فرصت به شاهرود بیاید و برای مردم در همین مدرسه قلعه سخنرانی کند. مردم می‌گریند که چرا نصیبشان نشد این بخت.

وقت اذان است. اعلام می‌کنند که نماز جماعت اینجا برقرار است کم‌کم باید آماده شد تا نماز ظهر را خواند … هم‌زمان از کرمان خبر می‌رسد که مردم آنجا هم سنگ تمام گذاشتند. حتی ازدحام عاشقان آن‌قدر زیاد بوده که حادثه‌ای نیز رخ‌داده است.

این‌همه عظمت از کجا می‌آید؟ خوشا به سعادت کسی که این‌چنین پیکرش را تا خانه ابدی همراهی می‌کنند. با عزتمندی و افتخار… مرگ شیرین درراه خدا. در خبرها آمده بود که سردار قرار است با ابایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی با آن نماز شب می‌خوانند دفن شود و چه سعادتی از آن بالاتر… خوشا به حال آنان که رفتند و افسوس برای ما که ماندیم.


خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – محمدحسین عابدی: شاهرود روزهایی که در خاطر مردم مانده، زیاد داشته است. ۲۳ بهمن ۶۵ پس از حضور شهدای والفجر ۸، ششم فروردین ۶۱ بعد از آوردن پیکر شهدای فتح المبین، ششم و هفتم تیرماه ۶۷ انتقال پیکر شهیدان مرصاد، تشییع باشکوه شهید قزوینی و غلامحسین بسطامی، شهیدان مدافع حرمی چون حسین تابسته، شهدای تازه تفحص و روزهایی که هرکدامشان مجالی برای قطره اشکی از سر شوق و دلدادگی بودند اما با اختلاف امروز، سه‌شنبه هفدهم دی‌ماه ۹۸ برای مردم شاهرود دیار معلمان دین و اخلاق کمی متفاوت است.

بعد از سه روز سرد که نفس در مِنخَرین آدم گیر می‌کرد، آفتاب، بالاخره بر پیکر شهر رنگ می‌پاشد. هرچند کم‌رنگ و آبرنگی اما همین هم غنیمت است. برای مردم اما هوا آخرین چیزی است که اهمیت دارد. از گوشه و کنار آمده‌اند و تصاویر سردار شهید سلیمانی را همه‌جا نصب‌کرده‌اند.

هیئت‌های عزاداری به راه می‌افتند

از روز گذشته محدودیت‌های ترافیکی از سوی پلیس اعلام‌شده و مسیرهای منتهی به میدان امام، فلکه و درنهایت مدرسه قلعه خالی از خودرو هستند. شاهرودی‌ها پیاده به سمت میدان امام (ره) می‌آیند برخی‌شان هم از ساعتی قبل به مدرسه قلعه رفته‌اند.

با دیدن هیئت‌های عزاداری و سنج و دمام، علم و کتل عزاداری، از صبح مدام این بیت شعر حافظ در ذهن انسان پیچ‌وتاب می‌خورد که با تلمیح زیبا و ظریفی می‌گوید «حافظ از دولت عشق تو سلیمانی شد؛ یعنی از وصل تو اَش نیست به‌جز باد به دست» سخن از یاری که رفت و آن‌قدر بزرگ بود که روز رفتنش را حتی «روز جهانی مقاومت» نام‌گذاری کردند. روزی که پیام ملت ایران به ترامپ مخابره شد آن‌هم با سه فوریت!

هیئت‌های عزاداری از مسجد غربا شروع به حرکت کرده‌اند در ساعت گل غوغایی است. طبال ها بر کوس عزا می‌کوبند. با هُرّه کوبه‌اش، بندبند دل آدم تکان می‌خورد. جوانانی بر سینه می‌زنند که اصلاً زمان دلاوری‌های حاج قاسم به دنیا هم نیامده‌اند و این نشان می‌دهد که قامت حاج قاسم چقدر بلند است شاید به بلندای تاریخ معاصر انقلاب اسلامی.

شاهرود هم «مُلک سلیمان» شد/ صدای سخن عشق بر بلندای شاهوار

سیل اشک و آه به فلکه جمهوری می‌رسد

هم‌زمان با این تجمع، در کرمان آئین به خاک‌سپاری سردار اسلام یا آن‌طور که خودش می‌خواست سرباز اسلام، برقرار است. او که در سخنرانی گفته بود بر سر مزارم اعلام کنید که آیا انسان خوبی بوده‌ام؟ وقتی این موضوع پشت میکروفون آن‌هم هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن‌سوتر، در مرکز شهر شاهرود بیان می‌شود، یک‌باره ولوله‌ای در میان جمعیت فزونی می‌گیرد اشک راه می‌گیرد از گونه به سمت چانه … «نشان شد سخنم تا تو قبولش کردی؛ آری آری سخن عشق نشانی دارد»

دلربایی‌های حاج قاسم انگار تازه شروع‌شده است، او انگار در همه ذرات هوا وجود دارد، امروز گویی زیباتر شده است. تصاویرش بر دست همه جوانان است. در کمتر تصویری لبخند به لب ندارد … اگر می‌شد با عکس سخن گفت این جمعیت شاهرودی، همه یک‌صدا می‌گفتند «خم ابروی تو در صنعت تیراندازی. برده از دست هم آن‌کس که کمانی دارد»

مدرسه قلعه با حماسه‌آفرینی بیگانه نیست

شاهرود امروز ملک سلیمان شده است. حاکم دل‌ها انگار تا مدرسه قلعه بر دوش مردم تشییع می‌شود. حال و هوای خاصی بر همه‌جا حاکم است و نوای نوحه معروف «ای اهل حرم میرو علمدار نیامد علمدار نیامد علمدار نیامد …» بر همه‌جا طنین‌افکن شده است. «جان فدای دهنش باد که در باغ نظر، چمن‌آرای جهان خوش‌تر از این غنچه نَبَست» هر چه می‌کوشم اشعار حافظ را از ذهنم بیرون کنم نمی‌توانم. امروز چه خوش می‌نشینند روی این تصاویر… آن‌هم در اینجا در ملک سلیمان! دیار شاهوار.

جمعیت که به مدرسه قلعه نزدیک می‌شود. تقریباً مسجد، مملو از جمعیت است. حیرت از اینکه شاهرود این‌همه دلداده دارد! و شگفت از اینکه بقیه جمعیت قرار است کجا جای‌گیرند؟ مدرسه قلعه از زمان مبارزات انقلابی و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در هفتم بهمن‌ماه ۵۷ و تدارکات جنگ از سال ۵۹ و مرصاد و مبارزه با منافقان و کمیته انقلاب و ساماندهی مراسم، راهپیمایی‌ها و انتخابات پرشور تاکنون، حماسه زیاد به خود دیده اما امروز روزی تاریخی است. روزی که تا مدت‌ها در یادها می‌ماند.

پیر و جوان، زن و مرد همه دلداده‌ها، امروز اینجا هستند. آن‌هم در رثای کسی که از چشمه عشق وضو ساخت و لباس پروانگی بر تنش نشست. سردار اسلام، سرباز اسلام … سردار دل‌ها، حاج قاسم؛ جای خانواده‌اش خالی است که ببینند شاهرودی‌ها چه سنگ تمامی گذاشته‌اند برای حاج قاسمشان. شاهرود، دیار هزار شهید. شاهرودی‌های دیار مرصاد و والفجر عاشقی و خیبر و رمضان و بدر و فتح المبین…

شاهرود هم «مُلک سلیمان» شد/ صدای سخن عشق بر بلندای شاهوار

مردم قدرشناس و ولایتمدار هستند

نزدیک مدرسه قلعه اما فرصتی دست می‌دهد تا با چند مسئول نیز گفتگویی کنیم حجت‌الاسلام عباس امینی امام‌جمعه شاهرود اما ضمن گرامی داشت یاد شهید سلیمانی، از مردم این شهر بابت حضور پرشورشان در مراسم قدردانی می‌کند و می‌گوید: مردم شاهرود بار دیگر نشان دادند که قدردان و ولایت مدار هستند.

وی می‌گوید: سلیمانی مرد بزرگی بود که آرزوی شهادت درراه خدا را داشت و چه عظمتی بالاتر از اینکه شهادت را به‌گونه‌ای در آغوش گرفت که ملت ایران بزرگ‌ترین تشییع پیکر را برای او خلق کردند و این اوج قدرشناسی ملت ایران است.

خون شهید جریان ساز است

حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه خون شهیدان جریان ساز است، می‌گوید: همان‌طور که جهان مشاهده کرد حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهیدان مقاومت درواقع عزتمندی است که براثر همان جریان سازی خون شهدا ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود شریعتمدار تهرانی از اساتید دانشگاه شهرستان شاهرود نیز می‌گوید: شهادت عزتی بزرگ و بسیار عظیم است که خداوند نصیب هرکسی نمی‌کند.

وی می‌افزاید: روز گذشته اشک‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز شهید سلیمانی یادآور عظمت و بزرگی بود که این مرد گران‌سنگ با خون خویش، برای خود ایجاد کرد لذا باید از مردم برای حضور در مراسم گرامی داشت او قدردانی کرد.

شاهرود هم «مُلک سلیمان» شد/ صدای سخن عشق بر بلندای شاهوار

گوش‌به‌فرمان رهبری هستیم

فرصت تنگ است، از داخل صدای مرگ بر آمریکا می‌آید. آن‌هم باصلابتی که چون موج انفجار همه‌جا را به لرزه می‌اندازد به‌خصوص دل آمریکایی‌ها و ساکنان کاخ سفید را. برخی آن‌قدر محکم فریاد می‌زنند که گویا می‌خواهند صدایشان تا آمریکا برسد. مردم در صف‌های طولانی نشسته‌اند و عکس‌های حاج قاسم را در دست دارند. کسی کف دست خودش نوشته انتقام والسلام … جوان است نامش محمد عامری است و می‌گوید: تابع رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم هرچه ایشان بگوید همان را انجام می‌دهیم اما باید بگوییم که ما آماده شهادت و انتقام سخت هستیم.

این جوان می‌گوید: حاج قاسم برای همه یک اسطوره بود، یک پدر، یک نماد برای مبارزه با استکبار گران و تکفیری‌ها، یک مبارز که خاورمیانه را از چنگال داعش نجات داد، درنتیجه حاج قاسم فقط متعلق به ما مردم ایران نیست بلکه ایشان متعلق به همه دنیا است. دنیایی که عاری از استکبار گران باید باشد.

یحیایی دیگر شهروند شاهرودی نیز بابیان اینکه سردار سلیمانی اسوه مقاومت بود، گفت: آمریکایی‌ها به‌واسطه اینکه سردار سلیمانی تمام نقشه‌هایشان را نقش بر آب کرده بود، ایشان را ترور کردند و این امر سبب شد تا مردم ما انتقام سختی از آنان بگیرند. انتقامی که آمریکا فکرش را نمی‌کند.

وی افزود: یکی از اظهارنظرهای جالب از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی و حتی فرمانده سپاه استان سمنان شد که آمریکا فکر نکند انتقام ما فقط زدن یک پایگاه آن‌ها با موشک است بلکه انتقام ملت ایران گسترده خواهد بود و باید آمریکا و متحدانش عواقب این ترور ناجوانمردانه را بپذیرند.

سردار مثل پدر برای ما بود

سید علی میر کریمی عضو یکی از هیئت‌های عزاداری شاهرود نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: سردار سلیمانی برای همه ما مانند یک پدر بود. من خودم پدرم را ازدست‌داده‌ام و می‌دانم حرف آن دختر فرزند شهید که گفت ما امروز دوباره یتیم شدیم به چه معنی است.

وی می‌گوید: قاسم سلیمانی نامی به بلندای مقاومت در برابر همه استکبار گران عالم بود او اسطوره‌ای بود که با شهادتش نیز توانست به اسلام خدمت کند و ما شاهد هستیم که ملت ایران، عراق، سوریه، پاکستان، افغانستان، لبنان و حتی یمن برای مراسم شهادت او چه سنگ تمامی گذاشتند و این نشان می‌دهد که کار استکبار گرانی چون آمریکا دیگر تمام است.

این شهروند شاهرودی می‌گوید: آمریکا چاره‌ای جز ترک منطقه و پذیرش شکست مفتضحانه خود ندارد لذا باید منتظر بود و برای خروج آمریکا از منطقه لحظه‌شماری کرد. آمریکا امروز جنگی را آغاز کرد که ما آن را به پایان می‌رسانیم و محور این نبرد هم شکست آمریکا توسط جبهه مقاومت از یمن تا لبنان خواهد بود.

حسین بشیری یک بسیجی شاهرودی که لباس رزم نیز بر تن دارد به خبرنگار مهر، می‌گوید: ترامپ با این اقدام خودش، درواقع قبر آمریکایی‌ها را در منطقه کند چراکه دیگر از امروز آب خوش از گلوی هیچ‌کدامشان پایین نمی‌رود. تفاوت ما با آنان این است که ما بر سر عقیده می‌جنگیم و آن‌ها مشتی مزدور استخدام کرده‌اند که با یک الله‌اکبر، همگی فرار را برقرار ترجیح می‌دهند.

شاهرود هم «مُلک سلیمان» شد/ صدای سخن عشق بر بلندای شاهوار

تشییع از کربلا تا کرمان

مداحی و مدیحه‌سرایی که آغاز می‌شود مردم می‌گریند و بر سر و سینه می‌زنند. مداح بار دیگر تأکید می‌کند که سردار سلیمانی وصیت کرده بود که برایش حلالیت بطلبیم و آنجا است که مدرسه قلعه یک‌صدا الله‌اکبر می‌شود.

اکبر نظری همچنین به قول خودش دل‌ها را به سمت دشت کربلا هم می‌برد. جایی که قاسم سلیمانی همین روزهای پیش آنجا بود با یارانش … بر دوش مردم قدرشناس عراق. کربلا؛ آنجا که آرزو داشت مولایش را ببیند.

وی با همان زبان ساده می‌گوید: میدانی چرا می‌گوئیم سردار عزتمند است؟ چه کسی را سراغ دارید که پیکرش از کربلا تا قم و مشهد و جمکران، بر دوش مردم تشییع شود؟ این مگر جز عزتمندی است؟ مردم می‌گریند شاید در دل آرزوی چنین تشییع‌جنازه‌ای رادارند. تشییعی که روز گذشته از سوی برخی مراجع رسمی اعلام شد فقط در تهران بالغ بر هفت میلیون نفر را به خیابان‌ها آورده است و امروز هم دل دادگان در کرمان او را تا آرامگاه ابدی همراه می‌کنند.

مراسم رنگ و بوی شهادت‌طلبی می‌گیرد

شعارهای مردم خبر از خواست انتقام و شهادت‌طلبی می‌دهد. همه یک‌صدا «ما همه سرباز توییم خامنه‌ای گوش‌به‌فرمان توییم خامنه‌ای» سر می‌دهند، جمعیت می‌گوید «آماده شهادتیم» … گوشه‌ای یک پرچم قرمز به اهتزاز درآمده است برخی پلاکاردهایی همراه دارند که روی آن نوشته‌شده انتقام… «برجام یعنی برنامه جامع انتقام…»

مردم شاهرود آمده‌اند تا بار دیگر حماسه خلق کنند. الحق که سنگ تمام گذاشتند برای سرداری که فرمانده دل‌ها بود سرداری که دل‌های همه را فتح کرد سرداری که به قول آن عکسی که این روزها در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود، هرگز از او عکسی وجود ندارد که پشت میز نشسته باشد. سرداری که جهادگر بود. سرداری که نمونه و اسوه جهاد بود و چه خالی است امروز جایش.

شاهرود هم «مُلک سلیمان» شد/ صدای سخن عشق بر بلندای شاهوار

سردار قرار بود در جمع مردم شاهرود باشد

کسی پشت میکروفون از خاطره سرهنگ حسین پور هم‌رزم شهید سلیمانی یاد می‌کند و می‌گوید قرار بود قاسم سلیمانی به همین زودی‌ها به شاهرود بیاید و برای مردم این شهرستان سخنرانی کند چراکه من (حسین پور) ارادت شاهرودی‌ها را به وی انتقال داده بودم و از او خواستم تا در اولین فرصت به شاهرود بیاید و برای مردم در همین مدرسه قلعه سخنرانی کند. مردم می‌گریند که چرا نصیبشان نشد این بخت.

وقت اذان است. اعلام می‌کنند که نماز جماعت اینجا برقرار است کم‌کم باید آماده شد تا نماز ظهر را خواند … هم‌زمان از کرمان خبر می‌رسد که مردم آنجا هم سنگ تمام گذاشتند. حتی ازدحام عاشقان آن‌قدر زیاد بوده که حادثه‌ای نیز رخ‌داده است.

این‌همه عظمت از کجا می‌آید؟ خوشا به سعادت کسی که این‌چنین پیکرش را تا خانه ابدی همراهی می‌کنند. با عزتمندی و افتخار… مرگ شیرین درراه خدا. در خبرها آمده بود که سردار قرار است با ابایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی با آن نماز شب می‌خوانند دفن شود و چه سعادتی از آن بالاتر… خوشا به حال آنان که رفتند و افسوس برای ما که ماندیم.

کد خبر 4819357

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر