طرح یاریگران زندگی در 68 مدرسه بروجرد اجرا می‎شود


طرح یاریگران زندگی در 68 مدرسه بروجرد اجرا می‎شود

بروجرد - ایرنا - مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: طرح یاریگران زندگی در 15 مدرسه ابتدایی،27 مدرسه متوسطه اول و 26 مدرسه متوسطه دوم اجرا می‎شود.

محمد مهرافزون روز سه شنبه در نشست طرح یاریگران سالن کنفرانس دبستان حافظی ۲ افزود: این طرح در سه سطح آگاه سازی، ترویج فرهنگ و پیشگیری و شناسایی در مدارس بروجرد اجرا می شود.

وی اظهارداشت: مدارس مجری طرحی که انتخاب شده اند بیشتر در معرض خطر و آسیب های اجتماعی مواد مخدر هستند و هدف از اجرای این طرح توانمندسازی دانشآموزان و اولیا در جهت جلوگیری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: مبارزه با آسیب های اجتماعی و مواد مخدر عزم ملی و محلی می طلبد و همه دستگاه های اجرایی برای ریشه کن کردن و کاهش مواد مخدر باید همت و تلاش کنند.

مهر افزون اضافه کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی نقش بسزایی در اقدامات پیشگیرانه در راستای به وجود آمدن آسیب های اجتماعی و مواد مخدر دارد.

وی ادامه داد: یاریگران زندگی بستری مناسب برای شناسایی و پیشگیری مواد مخدر است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: در طرح یاریگران زندگی معلمان، مربیان، دانش آموزان و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت با تولید فکر نقش اساسی در شناسایی و کاهش مواد مخدر دارند و همچنین برای اجرای این طرح باید از کارشناسان، مشاوران، نیروی انتظامی و مددکاران آسیب های اجتماعی و مواد مخدر استفاده می شود.

مهرافزون با اشاره به اینکه‌ تشکل های دانشآموزی، بسیج و شورای دانش آموزی و پیشگامان نقش مهمی در شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی دارند، افزود: امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم این طرح را در تمام مدارس شهر و روستا بروجرد اجرا نماییم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید