هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان رشت انتخاب شدند


هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان رشت انتخاب شدند

رشت - ایرنا- جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهرستان رشت عصر امروز سه شنبه، با دستور جلسه تعیین و انتخاب هیات رئیسه این شورا، با حضور فریبرز سعیدی کیا معاون سیاسی فرماندار رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان رشت که با حضور ۱۲ عضو شورا و با یک ساعت و ۲۰ دقیقه تاخیر برگزار شد، ابراهیم اخوان تنها کاندیدای ریاست شورای اسلامی شهرستان رشت با ۱۲ رای به عنوان رئیس انتخاب شد.

رحیم پور طالمی با ۱۲ رای به عنوان نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت انتخاب شد، رضا پرندان با ۱۲ رای به عنوان سخنگو، مجتبی عزیز صفت با هشت رای و احمد رحمانی با ۱۲ رای به عنوان منشیان شورای اسلامی شهرستان رشت انتخاب و معرفی شدند.

حامد عبداللهی یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان رشت قبل از رای گیری انتخابات هیات رئیسه این شورا گفت: هنگامی که وارد شورای اسلامی شهرستان رشت شدم احساس کردم ، شورا می تواند دوستان خوبی را به دوستانم اضافه کند، اما متاسفانه به هر دلیلی اتفاقاتی که در سال دوم فعالیت شورا روی داد، فضا را به سمت و سویی برد که دوستی ها کمرنگ تر شد.

وی با بیان این که قطعا در این مورد همه ما دخیل هستیم و کوتاهی هایی داشتیم، اظهار داشت: باید کدورت ها و دلخوری ها را تمام کنیم، مردم از ما انتظار دارند.

وی ضمن تسلیت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: برای سردار سلیمانی پروفایل می گذاریم، سیاه می پوشیم و عزاداری می کنیم اما آنچه مهم است این که راهش را ادامه دهیم و به آن پایبند باشیم.

در این مراسم یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان رشت به منظور گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مداحی کرد.

شورای اسلامی شهرستان رشت از منتخبان شورای اسلامی شش بخش و هشت شهر تشکیل شده است، این شورا ۱۴ عضو دارد که برای برگزاری جلسه ها و به حد نصاب رسیدن بایستی حتما ۱۰ نفر حضور داشته باشند اما عصر امروز هفت نفر از اعضای شورای شهرستان رشت حاضر بودند.

ارائه پیشنهادات لازم در زمینه توسعه اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی شهرستان به دستگاه های اجرایی ذیربط و کمیته برنامه ریزی شهرستان و شورای استان، نظارت بر حسن اجرای تصمیمات شورای اسلامی شهرستان، هماهنگی و رسیدگی به مسائل و حل و فصل مشکلات فی ما بین شوراهای شهر و بخش در مواردی که قابل پی گیری قضایی نیست از جمله وظایف شورای اسلامی شهرستان رشت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند