میان‌بر ایرانیان برای انتقام سخت از اینستاگرام! +عکس


میان‌بر ایرانیان برای انتقام سخت از اینستاگرام! +عکس

در پی حذف پست‌های اینستاگرام ایرانیان درباره شهادت حاج قاسم سلیمانی، صفحه شخصی رئیس جمهور آمریکا و خانواده اش از تصاویر پرچم ایران لبریز شد.

میان‌بر ایرانیان برای انتقام سخت از اینستاگرام! +عکس

«پست شما به دلیل مغایرت با قوانین و مقررات برنامه اینستاگرام، پاک شد.»

این جمله‌ای است که از روز جمعه تاکنون اغلب ایرانیان بار‌ها با آن مواجه شده‌اند. جمله‌ای که اپلیکیشن اینستاگرام در روز‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری از آن برای کاربران ایرانی استفاده کرده و با پوزخند تمسخرآمیز مردم ایران روبرو شده است.

از زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی به دست مزدوران آمریکایی و به جوش آمدن خون مردم کشور، شبکه اجتماعی اینستاگرام از تصاویر این سردار غیور و خون خواهی مردم از کسانی که دستشان به خون حاج قاسم آلوده بود، لبریز شد.

انتشار عکس‌های سردار شهید و هشتگ «انتقام سخت» به تدریج که نه بلکه با سرعت نور در حال افزایش بود که ناگهان ترس و نگرانی از خشم مردم ایران، به جان اتاق فکر گردانندگان اینستاگرام افتاد.

ترس مدیران این برنامه از به کار بردن حتی نام سردار دل‌ها در فضای مجازی، کم کم دستان پشت پرده‌ی این برنامه را به سمت فشردن دکمه‌ی دیلیت اکانت یا حذف پست‌های ایرانیان برد.

قریب به ۵ روز است که این شیوه مقابله اینستاگرام در برابر خشم مردم کشور نسبت به ترور شهید قاسم سلیمانی ادامه پیدا کرده و طی این روز‌ها اغلب پست‌ها و استوری‌های مربوط به این سردار والا مقام حذف و حتی اکانت‌های بسیاری از کاربران نیز به طور کلی از سوی این اپلیکیشن پاک شده است.

اتفاقی که محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات کشور نیز نسبت به آن اعتراض کرد و مدیران این برنامه نیز اعلام کردند که به دلیل تبعیت از تحریم‌های آمریکا، پست‌های ایرانیان درباره شهید سلیمانی و انتقام سخت را حذف خواهند کرد.

وقتی اینستاگرام ترامپ‌ها ایرانی شد!

اما باوجود تمام دست و پا زدن‌های این اپلیکیشن برای خاموش کردن آتش خونخواهی ایرانیان، مردم کشور از پا نشستند و به اصطلاح روی اینستاگرام و اتاق فکر بی فکرش را کم کردند.

یک شنبه شب بود که حوالی ساعت ۹ بامداد، ایرانیان فعال در فضای مجازی به صورت یک دست، تصویری از پرچم ایران را در اینستاگرام خود منتشر و دونالد، ایوانکا و ملانیا ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دختر و همسر وی را نیز بر روی پست خود تگ کردند.

اتفاقی که برای مدیران این برنامه غیر منتظره بود و انتظار چنین واکنش و اتحادی از مردم ایران را نداشتند.

در ادامه این ماجرا، پیج سه نفر از مهم‌ترین افراد ایالت متحده آمریکا از تصویر پرچم ایران و پیام «انتقام سخت» لبریز شد و رویدادی متفاوت در این اپلیکیشن رخ داد.

حیرت گردانندگان این برنامه مجازی تا حوالی دیروز نیز ادامه داشت و به نظر می‌رسد خشم ترامپ نسبت به انتشار میلیون‌ها تصویر از پرچم ایران در صفحه‌اش برانگیخته شد.

به طوری که از روز گذشته تمامی تصاویر ایرانی منتشر شده در صفحه‌ی وی پاک شد تا دونالد ترامپ مجبور به تماشای روزانه‌ی خون خواهی مردم ایران از آمریکا نباشد.

هرچند که عکس‌های پرچم ایران و حاج قاسم همچنان در صفحه ایوانکا و ملانیا ترامپ باقی است، اما ترس صاحبان غربی این برنامه حتی از گسترش تصاویر سردار بزرگ ایرانی، حکایت از آن دارد که احتمالاً این پست‌ها در روز‌های آینده از پیج دختر و همسر ترامپ نیز حذف خواهد شد.

مسدود کردن راه رسیدن صدای اندوه مردم ایران به جهانیان آن هم توسط مدیران گوش به فرمان آمریکا، تنها چهره ضعیف غرب و سردمداران غربی را نشان داد.

چهره‌ای که تا پیش از تلاش می‌شد در لباس قدرت پوشالی آمریکایی خود نمایی کند، اما با مقابله فضای مجازی با گسترش نام سردار سلیمانی، لباس نخ نمای قدرت آمریکا برای همگان مشخص شد.

ایستادن یک اپلیکیشن مجازی نظیر اینستاگرام در برابر خشم ملت ایران، نه تنها مردم را از نشان دادن تصویر ضعیف غرب منصرف نخواهد کرد بلکه قوتی مضاعف برای اتحاد ایرانیان حتی در سطح فضای مجازی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان