درمان دردهای مفصلی با زهر زنبور عسل


درمان دردهای مفصلی با زهر زنبور عسل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: هر گرم ژل رویال زنبور عسل اگر به صورت مستقیم خریداری شود به قیت چهار هزار تومان به فروش می‌رسد و هر کیلو از آن هم چهار میلیون تومان قیمت دارد.

مجتبی تقی زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس سرشماری امسال زنبورستان‌های البرز، ۶۹ هزار و ۹۰۹ کلنی کندوی مدرن زنبور عسل در استان وجود دارد.

وی با اشاره به میزان تولید سالانه عسل در استان ادامه داد: میزان تولید عسل کندوهای موجود استان ۳۵۲ هزار و ۶۴۲ کیلوگرم است.

این مسئول اضافه کرد: به جز عسل به عنوان محصول اصلی کندوهای موجود، تولید محصولات جانبی زنبور عسل مثل ژل رویال هم طی سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: امسال ۱۴۶ کیلوگرم ژل رویال در استان تولید شده که هر گرم از آن اگر به صورت مستقیم خریداری شود به قیت چهار هزار تومان به فروش می‌رسد و هر کیلو از آن هم چهار میلیون تومان قیمت دارد.

وی اظهار کرد: فروش ژل رویال در مقایسه با عسل برای بهره برداران صرفه اقتصادی بیشتری دارد که همین امر انگیزه برخی برای زنبورداری را افزایش داده است.

تقی زاده تصریح کرد: امسال شش هزار و ۳۴۹ کیلوگرم گرده گل، ۹ هزار و ۴۶۵ کیلوگرم موم و هزار و شش گرم بره موم در استان تولید شده است.

وی با توضیح در خصوص بره موم گفت: بره موم طبیعی که به نام چسب زنبور عسل هم شناخته می شود، نوعی صمغ سخت و شکننده است که در صورت گرم شدن، بسیار چسبنده و مومی شکل می‌شود.

وی اضافه کرد: بره موم توسط زنبورها و با استفاده از بخش هایی از گیاهان و شیره آنها ساخته می شود.

وی با بیان اینکه به دنبال استخراج زهر زنبور عسل به عنوان یکی دیگر از منابع درآمدزایی زنبورداران هستیم، توضیح داد: برخی افراد به نیش زنبور عسل حساسیت دارند و در صورت گزیده شدن توسط زنبور آسیب جدی می بینند. البته ۹۹.۵ درصد افراد هیچ حساسیتی به زهر زنبور عسل ندارند.

وی اضافه کرد: با استفاده از زهر زنبور عسل ماده‌ای تولید می‌شود که با مصرف آن حساسیت فردی که دچار زنبور گزیدگی شده به حداقل می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: زهر زنبور عسل خواص درمانی دارد و می‌توان از آن برای درمان برخی بیماری‌ها از جمله دردهای مفصلی استفاده کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس