سقوط هواپیمای اوکراینی نزدیک فرودگاه امام


سقوط هواپیمای اوکراینی نزدیک فرودگاه امام

یک فروند هواپیمای اوکراینی اندکی پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی فرودگاه امام خمینی، یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف دچار نقص فنی شد و در منطقه پرند سقوط کرد.

۱۰:۴۵ :: پیدا شدن هر دو جعبه سیاه هواپیما
به گزارش خبرنگار ما، علی القاصی، دادستان تهران در محل حادثه گفت: هر دو جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده در شاهد شهر شهریار پیدا شد.

۱۰:۴۴ :: انتقال اجساد سقوط هواپیما به پزشکی قانونی
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از انتقال اجساد سقوط هواپیما به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر مهدی فروزش افزود: در پی سقوط هواپیمای اوکراینی، تیم کارشناسی از پزشکی قانونی به محل سقوط اعزام شدند.
وی افزود: اجساد این حادثه بعد از جمع‌آوری به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران واقع در کهریزک منتقل می‌شود و به محض انتقال اجساد کار شناسایی و تعیین هویت آغاز خواهد شد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: سوله مدیریت بحران در مرکز کهریزک برای تحویل اجساد آماده شده است و تلاش می‌کنیم تا حد امکان در حداقل زمان و با دقت لازم کار شناسایی اجساد به انجام برسد و بخش آزمایشگاه سرولوژی و ژنتیک مرکز نیز در حالت آماده باش قرار دارد.

۱۰:۳۰ پرستار :: دو دانش آموخته دانشگاه شریف در میان کشته شدگان هواپیما
آقای دکتر هادی پرستار، مدیر کل روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: متأسفانه دو دانش آموخته دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف در میان کشته شدگان هواپیمای اوکراینی بودند.
وی افزود: این دو دانش آموخته در مقطع کارشناسی در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کردند و عازم کانادا بودند.
آقای پرستار تأکید کرد: در حال پیگیری اخبار جدید هستیم.

۱۰:۲۴ خبرنگار دلاوری :: بخشی از لاشه هواپیما
۱۰:۲۴ منبع آگاه :: مسافران دوتابعیتی، علت اختلاف آمار جان باختگان
یک منبع آگاه در فرودگاه امام خمینی گفت: علت اختلاف آمار ملیت مسافران پرواز سقوط کرده، مسافران دو تابعیتی هستند.
وی افزود: تعداد مسافران ۱۶۷ نفر و تعداد خدمه (کروی) پروازی ۹ نفر بوده است، اما اینکه چه تعداد از این مسافران ایرانی و چه تعداد اتباع خارج بوده اند بصورت دقیق مشخص نیست چراکه برخی از این مسافران دو تابعیتی بوده اند.
این منبع آگاه گفت: آمار اداره گذرنامه نیروی انتظامی با آمار مسافران شرکت هواپیمایی از نظر ملیت مشخص نیست و کارشناسان مشغول بررسی این موضوع هستند تا آمار دقیق آن مشخص شود.
وی افزود: مردم از گمانه زنی و توجه به شایعات خودداری کنند و اخبار را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

۹:۵۴ جعفرزاده :: ارتباط خلبان با برج مراقبت پس از پرواز قطع شد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تایید بروز نقص فنی در پرواز شرکت هواپیمایی اوکراین گفت: بلافاصله پس از بلند شدن (تیک آف) هواپیما از باند فرودگاه امام، ارتباط بی سیم این هواپیما با برج مراقبت قطع شد.
رضا جعفرزاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: این هواپیمای اوکراینی با ۱۶۷ مسافر و ۹ کادر پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه بامداد امروز فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران را به مقصد فرودگاه کی یف در اوکراین ترک کرد و شش دقیقه بعد در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی شهریار سقوط کرد.
وی افزود: این هواپیما حامل تعدادی زیادی از هموطنان ما و تعدادی مسافر از سایر ملیت‌ها بوده و ارزیابی‌های اولیه حاکی است همه مسافران این پرواز جان باخته اند.
به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، تیم‌های امدادی و ارزیاب و بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شده و مشغول بررسی میدانی و کشف شواهد برای بررسی علت حادثه سقوط هستند.
جعفرزاده افزود: کمیسیون بررسی سوانح هوایی هم اکنون مشغول بررسی علت حادثه است و بزودی علت اولیه بروز این حادثه از طریق این کمیسیون اعلام خواهد شد.
وی گفت: مردم اخبار را از طریق مجاری رسمی و خبرگزاری‌ها پیگیری کرده و به شایعات توجه نکنند.

۹:۲۳ جعفرزاده :: همه پرواز‌ها در زمان مقرر انجام می‌شود
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همه پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه‌های سراسر کشور در زمان خود انجام می‌شود و هیچ اخلال و تاخیری در پرواز‌ها وجود ندارد.
رضا جعفرزاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: به دنبال سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در اطراف تهران، هیچ اخلال و تاخیری در پرواز‌ها ایجاد نشده است و همه پرواز‌ها در زمان از قبل تعیین شده، انجام می‌شود.

۹:۱۹ اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی
سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی اطلاعیه صادر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری در این اطلاعیه آورده است: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت VR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ روز چهارشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶:۱۸ در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.
هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بوده و بررسی‌های اولیه حاکی از جان باختن تمام سرنشینان هواپیماست.
گروه‌های تجسس و نجات به محل سانحه اعزام شده اند و گروه بررسی سانحه مطابق استاندارد‌های جهانی تشکیل شده و فرایند جمع آوری اطلاعات و بررسی سانحه آغاز شده است.
بیشتر مسافران هواپیما، اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده اند و مسافرانی با سایر ملیت‌ها نیز در این پرواز حضور داشتند.
جزییات بیشتر و نتایج بررسی‌ها پس از گزارش گروه بررسی سانحه، اطلاع رسانی خواهد شد.

۹:۰۸ خبرنگار دلاوری :: محل سقوط هواپیمای اوکراینی

۹:۰۲ کولیوند :: همه مسافران هواپیمای اوکراینی جان باختند

رئیس اورژانس کشور گفت: بنده در صحنه حضور دارم و متاسفانه با توجه به سقوط هواپیمای اوکراینی، تمام مسافران جان باخته اند و کسی زنده نمانده است.
پیرحسین کولیوند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: اورژانس، اولین گروه حاضر در صحنه بوده است و ما در تلاش هستیم تا اجساد جان باختگان را جمع آوری کنیم.
وی اضافه کرد: مسافران این حادثه در حال حاضر قابل شناسایی نیستند و بدن‌های آنان متلاشی شده است.

۸:۵۸ خبرنگار دلاوری :: تلاش گسترده نیرو‌های امدادی

۸:۴۹ :: برخی اجساد مسافران هواپیما

۸:۴۰ :: تصاویر حضور امدادگران در محل حادثه
.photo_album_grid .photo_img_gride_item .photo_img_gride_item img @media (min-width: 1200px) .photo_no_marg_md } @media (max-width: 1200px)and (min-width: 980px) .photo_no_marg_md } @media (min-width: 767px) and (max-width: 980px) .photo_no_marg_sm } @media (min-width: 480px) and (max-width: 767px) .photo_no_marg_ms } @media (min-width: 320px)and (max-width: 480px) } @media (max-width: 320px) }
۸:۳۵ جعفرزاده :: ۱۶۷ مسافر و ۹ کادر پرواز / منتظر اعلام نظر کارشناسی هستیم
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: تعداد دقیق مسافران پرواز بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی به مقصد کی یف، ۱۶۷ نفر و تعداد خدمه ۹ نفر است.
جعفرزاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح امروز هواپیمایی مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از ترک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به مقصد کیف پایتخت اوکراین دچار سانحه شده و بین پرند و شهریار سقوط کرده است.
وی گفت: تیم کارشناسی به محل سقوط هواپیما به محل اعزام شدند تا نتیجه و چگونگی سانحه را مشخص کنند که ما نیز منتظر نتیجه بررسی‌های هستیم.
جعفرزاده افزود: تعداد مسافران این هواپیما ۱۶۷ نفر بود که به همراه ۹ خدمه پرواز همگی در این سانحه جان باختند.

۸:۳۵ کولیوند :: در حال جمع آوری اجساد هستیم
رئیس اورژانس کشور گفت: کسی از سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین زنده نمانده است و در حال جمع آوری اجساد هستیم.
آقای کولیوند در ارتباط زنده با شبکه خبر درباره سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین در حوالی فرودگاه امام خمینی افزود: بیشتر مسافران و خدمه پرواز جان باخته اند و کسی زنده نمانده است.
وی گفت: همه نیرو‌های امدادی و اورژانسی در صحنه حضور دارند و اکنون اجساد را در یک محل جمع آوری می‌کنیم تا با آمبولانس‌های پزشکی قانونی به پزشکی قانونی منتقل شود.


۸:۳۳ سلیمی :: قطعات هواپیمای مسافربری پراکنده شده است

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: خیلی بعید است که مسافری از سقوط هواپیمایی خطوط هوایی اوکراین زنده مانده باشد.
آقای سلیمی در ارتباط زنده با شبکه خبر درباره سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که در حوالی فرودگاه امام خمینی سقوط کرد، افزود: این هواپیما در یک منطقه وسیع سقوط کرده که قطعات آن پراکنده است و ما از صبح با همه دستگاه‌های امداد و نجات به منطقه اعزام کردیم، اما بعید است کسی از سقوط این هواپیما زنده مانده باشد و تمام ۱۶۷ مسافر آن بر اثر این سقوط فوت کرده اند.
وی گفت: ما اکنون از طریق بالگرد‌ها تردد می‌کنیم، چون مسیر تردد خودرو‌ها بسته شده و خواسته ما این است که مسیر‌های زمینی را هم برای تردد خودرو‌ها باز کنند.

۸:۳۲ :: محل سقوط هواپیمای اوکراینی

۸:۲۶ خبرنگار دلاوری :: هواپیما از بین رفته و اجساد به سختی قابل شناسایی هست
اعزام بالگرد به محل حادثه
نخستین تصاویر از محل حادثه

حجم آتش مانع از امدادرسانی می‌شود
رئیس اورژانس کشور در ارتباط زنده با شبکه خبر در خصوص وضع امدادرسانی در پی سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی گفت: حجم آتش مانع از امداد رسانی نیرو‌های اورژانس به سرنشینان هواپیمای مسافربری اوکراینی است و نیرو‌های آتش نشانی تلاش می‌کنند تا آتش را خاموش کنند.
آقای پیرحسین کولیوند افزود: تیم‌هایی به محل اعزام شدند، ولی شدت آتش آنقدر زیاد است که امکان امدادرسانی را سلب کرده است.
وی ادامه داد: هم اکنون نیرو‌های آتش نشانی در محل مستقر هستند و تلاش می‌کنند تا آتش را خاموش کنند.
آقای کولیوند تأکید کرد: حریق بسیار زیاد است و ۲۲ آمبولانس به محل اعزام شده اند.
وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سرنشینان هواپیما گفت: شمار زیادی از مسافران جان باخته اند و ممکن است بتوانیم تعدادی را نجات دهیم باید ببینیم شرایط حریق چگونه است.

۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه؛ تعداد مسافران هواپیمای اوکراینی
سخنگوی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: تعداد دقیق مسافران پرواز بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی به مقصد کی یف، ۱۶۷ و تعداد خدمه ۹ نفر بوده است.
آقای کاشانی افزود: در بین مسافران، تعدادی از هموطنان ایرانی هم وجود داشته‌اند که در حال استخراج دقیق تعداد این نفرات هستیم.
توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور درباره هواپیمای سقوط کرده
لحظه سقوط هواپیما

اعزام ۲۲ آمبولانس به محل سقوط هواپیمای اوکراینی

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.
آقای مجتبی خالدی ادامه داد: اخبار اولیه حاکی است این هواپیما که عازم کیف پایتخت اوکراین بوده است ۱۸۰ مسافر و خدمه داشته است.
آقای خالدی گفت: ۲۲ دستگاه آمبولانس اورژانس و ۲ اتوبوس آمبولانس به محل سقوط هواپیمای اوکراینی اعزام شده است، همچنین تیم‌های عملیات ویژه ستاد اورژانس به محل اعزام و به کلیه مراکز درمانی قم و تهران آماده باش داده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هواپیمایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور