مردم بوشهر از حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا قدردانی کردند


مردم بوشهر از حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا قدردانی کردند

بوشهر- ایرنا- مردم استان بوشهر که این روزها داغدار به شهادت رسیدن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستند، با شنیدن خبر آغاز عملیات انتقام‌ سخت و حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق، به خیابان‌ها آمدند و با طنین ندای الله اکبر از نیروهای هوا فضای سپاه تقدیر کردند.

مردم استان بوشهر همزمان با سراسر کشور با پخش گل و شیرینی در خیابان‌ها و به راه افتادن کاروان‌های موتو سواران و خودروها و در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی این حمله را اقدام و پاسخی مناسب به جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و یارانش عنوان کردند.

آنان همچنین با در دست داشتن تصاویری از شهید سپهبد قاسم سلیمانی عملیات انتقام‌جویانه سپاه پاسداران را تایید و گامی برای انتقام خون آن شهید بزرگوار دانستند و از این اقدام سپاه پاسداران دفاع کردند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده‌است و انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده‌است.

پایگاه هوایی عین‌الاسد (به فارسی به معنای چشم شیر)، پایگاهی است که اصلی‌ترین بخش حمله موشکی بامداد روز ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ مصادف با هفت ژانویه ۲۰۲۰ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتقام خون حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش، نسبت به این پایگاه صورت گرفت.

این پایگاه از نظر جغرافیایی در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار، در شهرستانی به نام هیت و در ۸ کیلومتری روستایی به نام خان‌البغدادی است.

این پایگاه یکی از پنج پایگاه بزرگی بود که عراق به عنوان درس عبرتی از جنگ بین اعراب و اسرائیل، از سال ۱۹۷۵ برای ساختن آن برنامه‌ریزی کرد و گفته شده که در سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۰ توسط کمپانی‌های دولتی یوگسلاو و با هزینه‌ای معادل ۲۸۰ میلیون دلار آمریکا برای این کشور ساخته شده است. نام این پایگاه در آن زمان، القادسیه بود که به یاد نبرد معروف اعراب و ایرانیان به این نام گذاشته شده بود. بعد از آن برای مدتی این پایگاه به عنوان Objective Webster شناخته شد و حالا عین الاسد نام دارد.

عین الاسد، بزرگ‌ترین پایگاه فعلی نیروهای آمریکایی در عراق است که مساحت آن به اندازه منطقه سبز بغداد یعنی حدودا ۱۰ کیلومتر مربع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار