آبهای تنگه هرمز مواج است


آبهای تنگه هرمز مواج است

بندرعباس- ایرنا- معاون اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: تنگه هرمز تا ساعت ظهر امروز چهارشنبه مواج است که توصیه می‌شود شناورهای سبک از رفتن به دریا خودداری کنند.

کیانوش عارفی روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: همچنین دراین مدت تمهیدات لازم جهت رفت وآمد شناورهای مسافربری به سمت جزیره‌های قشم و هرمز نیز صورت گیرد.

وی بیان داشت: تا ساعت ظهر امروز چهارشنبه با تاثیرزبانه‌های سامانه پرفشار، در محدوده تنگه هرمز، مناطق شرقی و مرکزی هرمزگان افزایش باد شمال شرقی (باد نعشی) تداوم خواهدداشت.

معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: از ساعت بعد از ظهرچهارشنبه با کاهش سرعت باد و تلاطم دریا، شرایط دریایی در استان رو به بهبودی خواهدرفت.

عارفی یادآورشد: از روز پنجشنبه هفته جاری نیز با تاثیر و نزدیکی سامانه کم فشار به هرمزگان بتدریج افزایش ابرناکی و افزایش باد جنوب شرقی پیش بینی می‌شود و در برخی نقاط شرقی و غربی استان بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی گفت: از لحاظ دمایی نیز از روز پنجشنبه بتدریج با افزایش رطوبت نسبی در هرمزگان، افزایش نسبی دمای کمینه پیش بینی می‌شود .

این کارشناس هواشناسی هرمزگان ادامه داد: روز جمعه سامانه فعال بارشی روی بیشتر نقاط استان تاثیرگذار خواهد بود و درساعت ظهر جمعه هفته جاری تا صبح شنبه هفته آینده گسترده‌تر وفعال‌تر خواهدشد و شاهد بارش‌های قابل ملاحظه همراه با آب گرفتگی در بیشتر نقاط استان از جمله مناطق شرقی، مرکزی و مناطق دریایی خواهیم بود.

وی گفت: توصیه می‌شود باتوجه به ناپایداری جوی و دریایی قابل ملاحظه در روز جمعه آمادگی‌های لازم صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری