مرگ تدریجی استکبار با شهادت حاج قاسم سلیمانی سرعت گرفت


مرگ تدریجی استکبار با شهادت حاج قاسم سلیمانی سرعت گرفت

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: حاج قاسم با حیاتش به اسلام و انقلاب خدمت زیادی کرد اما با شهادتش حیاتی بخشید بسیار بزرگ‌تر و این را دشمن، استکبار جهانی، عیادی و رژیم اشغال‌گر بداند از روز شهادت حاج قاسم مرگ تدریجی شما سرعت بیشتری یافته است .

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی روز چهارشنبه در مراسم یابود شهیدان محور مقاومت در حسینیه ثارالله کرمان گفت : حاج قاسم سلیمانی تو از شهادت هدف بزرگ‌تری داشتی غیر از اینکه دلتنگ یارانت احمد کاظمی، همدانی ،تهرانی مقدم و غیره شده بودی اما بعد از شهادتت فهمیدیم تو هدف دیگر داشتی تو می دانستی امروز وضعیت به گونه ای است که جز با شهادت تو چهار دهه مجاهدتت رمز جاودانگی پیدا می کند.

وی ادامه داد: تو به یقین رسیده بودی که مجاهدت در راه خدا، مقاومت و مجاهدت و اقدامات در راه خدا و نجات کشورهای دیگر جز با شهادتت میسر نمی شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: تو می دانستی جاودانگی جبهه مقاومت خون می خواهد تو می دانستی شهادتت وحدت امت اسلامی را به دنبال دارد و می دانستی شهادت تو شروع وارد کردن موشک های انقلابی بر سر آمریکایی ها است تو از شهادتت فقط رستگاری خود را دنبال نمی کردی و به این جمع بندی رسیده بودی که همانطور حیاتت خدمت به اسلام بود شهادتت هم خدمت به اسلام باشد.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی تصریح کرد: دیدید مردم چه کردند کی سراغ دارد کرمانی و ایرانی مانند روز و هفته گذشته درود خدا بر تو ای شهید سلام ما بر تو که به ما روح تازه و به جبهه انقلاب روح تازه بخشیدی و جبهه کفر را متزلزل کردی.

وی تاکید کرد: شهادت شهید قاسم سلیمانی را باید از چند زاویه دید و سه نکته را در مورد شهادت ایشان باید مورد توجه قرار داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: شهادت برای خود حاج قاسم رسیدن به نهایت آرزو بود.

حجت الاسلام حاجی صادقی اظهار داشت: اولین و بزرگترین خواسته برای خودش شهادت رسیدن به مقصد و اجابت دعا دستیابی به اوج افتخار و جاودانگی بود و او سردار سرداران است و رسیدن به مقصد یعنی لقا الله.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: شهادت سردار حاج قاسم برای ما و جبهه استکبار و مقاومت، شهادت ایشان گفتمان مقاومت و مکتب قاسم سلیانی را در جهان نهادینه کرد و مکتب ایستادگی در برابر ظلم را گسترش داد میلیون ها انسان را در مسیر تعالی و هدایت قرار داد شهادت او به مجاهدتهایش روح حاودانه بخشید و جبهه مقاومت را محکم کرد.

وی افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت را محکم کرد و نقطه آغاز فروپاشی جبهه استکبار شد.

حجت الاسلام حاجی صادقی افزود: امروز همزمان با زمانی که شهید سلیمانی را به شهادت رساندند و ملت را داغدار کردند همان لحظه اولین ضربات از ضربات پی در پی بر پیکر امریکا وارد شد و اولین گروه از سربازان امریکایی را با تابوت به سوی استکبار برگرداندند.

وی تاکید کرد: هیج آمریکایی در منطقه امتیت ندارد آقای ترامپ تو بیشترین ظلم را به خودت و تفنگدارانت کردی و حیثیت خودت را بردی دیگر شما امنیت نخواهید داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: همانطور که همسنگر حاج قاسم سید حسن نصرالله گفت تو تمام خودت و آدماهایت به اندازه کفش حاج قاسم سلیمانی نمی ارزید ما چی را بزنیم تلافی شود نه این تلافی نیست ما باید جبهه کفر و استکبار را و ظلم را برکنیم تا آرزوی قاسم سلیمانی را که فراهم کردن نهضت ظهور است به مقدمات نهضت ظهور را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: من با تمام وجود شهادت می دهم حاج قاسم با حیاتش و مجاهدت های بیش از چهل ساله اش و با شهادتش زمینه نهضت ظهور را بیش از پیش فراهم کرد.

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: دشمن بداند مگر با تهرانی مقدم که شهید کردید موشکی ما متوقف شد، موشکی ما الان هم توی سر شما می خورد الان هم بدانید حاج قاسم فقط خاک عراق و سوریه را نجات نداد، مردم بدانند کار بزرگ تر حاجی این بود که حاج قاسم هایی را در کشورهای دیگر و ایران تربیت کرد و امروز در جبهه حاج قاسم فراونند حاج قاسم ها.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: حاج قاسم انسان هایی را تربیت کرد که با الگو گیری از از او نگذارند هیج مستکبری خواب راحت و امنیت داشته باشد و کار حاج قاسم معجزه بود.

حجت الاسلام حاجی صادقی افزود: حاج قاسم هم دستورات رهبری را خوب می فهمید و هم در دستورات رهبری متعبد بود و می گفت چون در فلان موضوع نظر رهبری این است من جایز نمی دانم صحبت کردن را.

وی بیان کرد: دومین عاملی که حاج قاسم را حاج قاسم کرد اخلاص او بود او می خواست او را نببینند لذا غرق در عبودیت خدا بود و خدا او را بزرگ کرد بدانید هر کس دنبال نشان دادن خودش نبود، خدا بلد است او را به دنیا نشان داد و چه زیبا آن را به دنیا نشان داد.

وی ادامه داد: امروز کدام کلمه مقدس تر از حاج قاسم سلیمانی است لذا مردم برای حضور در مجلس او چه می کنند؟ این عزت را به خاطر اخلاص دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه حاج قاسم را خدا بزرگ کرد گفت: جامعیت مهمترین و سومین ویژگی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است همه شاگردان مکتب این شهید باید این ویژگی‌ها را بدانند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم در صحنه یک عبد ،عابد گریان و در میدان جهاد مرد شجاع قوی بود گفت: حاج قاسم نه معنویتش او را از سیاستش نه سیاستش او را از اخلاق و تقوا بازداشت.

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به خاطره خود با حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: این خاطره را کسانی که در آستانه انتخابات هستند و طرفداران همه جریان‌ها بدانید که حاج قاسم متعلق به همه این امت اسلامی بود.

وی ویژگی چهارم حاج قاسم را نگاه جامعه‌اش را به جهان اسلام عنوان کرد و افزود: حاج قاسم زمانی که سخن می گفت از عالم اسلام سخن می‌گفت و به همین دلیل هر کجا استکبار ورود پیدا می‌کرد حاج قاسم را مقابل خود می دید.

وی با بیان اینکه در جایی که می خواست با دشمنان صحبت و یا با کسانی مذاکره کند از یک موضع قوی به همراه منطق بالا استفاده می‌کرد تصریح کرد: در صحنه‌های مبارزه و جنگ مردانه ایستادگی می‌کرد و قدرت مدیریت او در صحنه های سخت یکی از ویژگی مهم او بود که مال روزهای سخت، بحرانی و قدرت تصمیم گیری های بزرگ داشت.

حجت الاسلام حاجی صادقی توانمندی تدبیر در صحنه را یکی دیگر از ویژگی بارز حاج قاسم سلیمانی برشمرد و گفت: ویژگی دیگر صراحت و قاطعیت از دفاع حق بود لذا هر جا حقی می دید دفاع می کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شاگردی حاج قاسم این است که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده کنیم زیرا او امر به معروف بود تصریح کرد: حاج قاسم اگر جایی منکر می دید به بی تفاوت عبور نمی کرد و او در دفاع از حق صراحت داشت چون برخی بصیرت دارند اما صراحت ، جرات و جسارت دفاع از حق را ندارند.

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه یکی از مطالبات حاج قاسم این بود در مقابل منکرات بی تفاوت نباشیم گفت: نگذاریم برخی از گناهان و منکرات در جامعه نهادینه وعادی شود و مردم احساس بی دردی کنند و این یک وظیفه است که شاگردان این مکتب باید به آن عمل کنند.

وی تکلیف گرایی را از دیگر ویژگی بارز این بزرگ مرد دانست و افزود: حاج قاسم می گفت باید در هر زمان و مکانی قرار دارید؛ تکلیف الهی را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ویژگی دیگر سردار سلیمانی را ساده زیستی عنوان کرد و گفت: او از قید و بند دنیا آزاد بود و آزاد شده بود اما دنیا را برای آخرت آباد می کرد او ضد دنیا نبود و دنیا را به استخدام در آورد نه آنکه به استخدام دنیا درآید.

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه روحیه شهادت طلبی، حسینی و انقلاب از دیگر ویژگی های حاج قاسم بود و ما در دنیای امروز به این ویژگی ها احتیاج داریم تصریح کرد: حاج قاسم مصداق آیات فروانی از قرآن بود حاج قاسم مصداق آیه کسانی بود که با ایمان و عمل صالح خدا خودش را برای بزرگ کردن او مامور کرد.

وی تأکید کرد: حاج قسم با حیاتش به اسلام و انقلاب خدمت زیادی کرد اما با شهادتش حیاتی بخشید بسیار برگ‌تر و این را دشمن، استکبار جهانی، عیادی و رژیم اشغال‌گر بداند از روز شهادت حاج قاسم مرگ تدریجی شما سرعت بیشتری یافته است و به عنوان تکلیف شرعی ریشه شما را خشک می کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بالاخره حاج قاسم سنگ دست بچه فلسطینی‌ها را به موشک تبدیل کرد خاطرنشان کرد: گریه های مردم داغدار در سوگ سردار مانند گریه های زینب کبری (س) از شدت مصیبت و کاخ ویران کنده است.

ستاندار اسبق کرمان و مسئولانی از کشور عراق حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج