دغدغه دکتر امینی فرد حل مشکلات سیستان و بلوچستان بود


دغدغه دکتر امینی فرد حل مشکلات سیستان و بلوچستان بود

زاهدان- ایرنا- نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم دکتر محمد نعیم امینی فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی فردی نخبه و علمی بود که دغدغه فراوانی برای حل مشکلات مردم سیستان و بلوچستان داشت.

دکتر حسینعلی شهریاری روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر امینی فرد در ایرانشهر اظهار داشت: مرحوم دکتر امینی فرد فقط متعلق به حوزه انتخابیه خود نبود بلکه دغدغه آن حل مشکلات سیستان و بلوچستان و کشور بود.

وی با اشاره به ویژگی اخلاقی و علمی نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: وی فردی صبور و دلسوز بود که برای منطقه زحمات زیادی کشید و به مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان به عنوان رییس این مجمع وزن داده بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایشان انسان شایسته و منطقی بود که شبانه‌روز وقت خود را برای حل مشکلات مردم گذاشته بود.

وی بیان کرد: مرحوم امینی فرد برای تشییع جنازه سردار سلیمانی می‌خواست در تهران حضور داشته باشد که متاسفانه این حادثه رخ داد.

شهریاری همچنین به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب به پایگاه آمریکا در عراق اشاره کرد و افزود: رهبرمعظم انقلاب خود بر این حمله نظارت داشتند و جواب کوبنده‌ای به آمریکای جنایتکار دادند.

نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه فقدان دکتر امینی فرد برای همه ما سنگین است گفت: شیوه مدیریتی و نگاه دکتر امینی فرد بالا بود و تلاش‌های زیادی برای توسعه سیستان و بلوچستان بویژه حوزه انتخابیه ایرانشهر انجام دادند.

احمدعلی کیخا درایت، روشنفکری، تلاش و تواضع را از خصوصیات بارز مرحوم دکتر امینی فرد دانست و افزود: همه ما داغدار از دست دادن چنین مرد پرتلاش و متواضع هستیم

ابوذر کوثری فرماندار ایرانشهر نیز با بیان اینکه مرحوم دکتر امینی فرد خدمات زیادی انجام داد و همیشه پیگیر مسائل و مشکلات مردم منطقه بود گفت: نگاه دکتر امینی فرد فراتر از استان بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و برادر این مرحوم اظهار داشت: همه‌ی ما خدمت‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و خدمت به مردم را افتخار خودمان می‌دانیم.

دکتر مهران امینی فرد همچنین با تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی تصریح کرد: سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان سردار دل‌ها برای اقتدار و امنیت کشور تلاش کرد و امروز مردم قدر شناس خدمات ارزنده‌ی این شهید والا مقام هستند.

خودروی سوزوکی دکتر امینی‌فرد ۱۵ دی ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه ظهر در کیلومتر ۴۵ محور زاهدان - خاش محدوده جون آباد با یک دستگاه پراید تصادف کرد.

در این حادثه به دلیل شدت تصادف علاوه بر محمدنعیم امینی‌فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی راننده وی به همراه راننده پراید نیز جان خود را از دست دادند.

محمدنعیم امینی‌فرد در سال ۱۳۴۶ در شهر "بمپور" از توابع شهرستان "ایرانشهر" در جنوب استان "سیستان و بلوچستان" به دنیا آمد. وی پس از سپری کردن تحصیلات مقدماتی و متوسطه در شهرستان های "بمپور و ایرانشهر" موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. سپس با شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۶۴، در رشته "پزشکی عمومی" دانشگاه شهید بهشتی تهران پذیرفته و پس از چندی دانش آموخته شد. دکتر امینی فرد هم چنین مدرک تخصصی چشم پزشکی و مدرک فوق تخصصی قرنیه را از این دانشگاه اخذ کرد.

از جمله سوابق دکتر امینی فرد می توان به ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان "ایرانشهر"، عضویت در هیئت مدیره نظام پزشکی ایرانشهر، عضویت در هیئت علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ریاست بخش بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان اشاره کرد.۷ اسفند سال ۱۳۹۴، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ در این دوره دکتر محمد نعیم امینی فرد در همان مرحله اول، به عنوان نماینده مردم شهرستان های "ایرانشهر، سرباز، دلگان و فنوج" از توابع استان "سیستان و بلوچستان" به خانه ملت راه یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد