«رونالدو بازیِ» صلاح در مراسم بهترین بازیکن سال آفریقا


«رونالدو بازیِ» صلاح در مراسم بهترین بازیکن سال آفریقا

تهران- ایرنا- «سادیو مانه» بالاتر از «محمد صلاح» عنوان بازیکن سال 2019 آفریقا را از آن خود کرد و مرد مصری که در 2 سال گذشته این عنوان را از آن خود کرده بود، تصمیم گرفت تا در این مراسم شرکت نکند و به نوعی اهالی فوتبال را به یاد غیب «کریستانو رونالدو» در مراسم توپ طلای سال بیاندازد.

مانه ۲۷ ساله جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا را به مدال قهرمانی خود به همراه لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا و همچنی مدال نقره‌ای که به همراه تیم ملی سنگال در جام ملت‌های آفریقا به گردن آویخت، اضافه کرد و پس از «الحاجی دیوف» که در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ این عنوان را به دست آورده بود، به دومین بازیکن سنگالی فاتح این عنوان بدل شد.

مانه در حالی جایزه بهترین بازیکن سال را در آغوش گرفت که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ پشت سر صلاح در جایگاه دوم قرار گرفته و در سال ۲۰۱۶ نیز کار را در رده سوم به پایان رسانده بود.

مرد سنگالی با کسب اکثریت آراء سرمربیان، مدیران فنی و کاپیتان‌های تیم‌های ملی قاره آفریقا موفق به فتح این عنوان شد و در نتیجه ستاره مصری لیورپول را از ملحق شدن به جمع آفریقایی‌هایی که سه بار این جایزه را به خود اختصاص داده بودند، ناکام گذاشت.

«رونالدو بازیِ» صلاح در مراسم بهترین بازیکن سال آفریقا

صلاح که به نظر ار نتیجه نهایی رای گیری آگاه بود، تصمیم گرفت تا در مراسم که در غردقه مصر برگزار شد، شرکت نکرده و تمرینات خود با قرمزهای آنفیلد را ترجیح دهد.

البته گمانه زنی‌ها در روزهای اخیر حاکی از آن بود که غیبت صلاح به اختلافات موجود مابین وی و فدراسیون فوتبال مصر ارتباط داشته است.

صلاح با انتشار پستی اینستاگرامی ضمن تبریک به هم تیمی خود با انتشار تصویری از دخترش نوشت: و جایزه بهترین فدراسیون تعلق می‌گیرد به ....»

«رونالدو بازیِ» صلاح در مراسم بهترین بازیکن سال آفریقا

این نقطه چین ها به احتمال زیاد به اهدای جایزه بهترین فدراسیون سال به فدراسیون فوتبال مصر اشاره دارد.

«اشرف حکیمی» ستاره ۲۱ ساله مراکشی که به طور قرضی از رئال به بورسیا دورتموند ملحق شده است، عنوان بهترین بازیکن جوان سال را از آن خود کرد و «راض محرز» و «پیر امریک اوبامیانگ» به طور مشترک با مانه و صلاح در تیم منتخب سال قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا