ادامه روند افزایشی نرخ بیکاری در یزد/ نرخ بیکاری به 13.4 درصد رسید


ادامه روند افزایشی نرخ بیکاری در یزد/ نرخ بیکاری به 13.4 درصد رسید

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار کشور نرخ بیکاری استان یزد در پاییز امسال 13.4 درصد اعلام شده است که نسبت به پاییز سال قبل که 12.9 درصد بوده 0.5 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار کشور نرخ بیکاری استان یزد در پاییز امسال 13.4 درصد اعلام شده است که نسبت به پاییز سال قبل که 12.9 درصد بوده 0.5 درصد افزایش داشته است.

بررسی وضعیت بازارکار در استان یزد حاکی از ادامه روند نگران کننده بیکاری در این استان صنعتی است به طوری که استان یزد که سال گذشته دهمین استان بیکار کشور بود با ادامه این روند در پاییز امسال ششمین استان با بیشترین نرخ بیکاری در کشور است؛ افزایش نرخ بیکاری در استان یزد درحالی است که نرخ بیکاری کل کشور در این فصل با کاهش 2.1 درصدی به 10.6 درصد رسیده است.

ادامه روند افزایشی نرخ بیکاری در یزد/ نرخ بیکاری به 13.4 درصد رسید

بر اساس این گزارش نرخ مشارکت اقتصادی یزدی ها در پاییز امسال 46.1 درصد اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.3 درصد افزایش یافته است.

همچنین بیشترین نرخ بیکاری به ترتیب در استان کرمانشاه با ۱۸.۴ درصد، استان چهارمحال بختیاری با ۱۷.۱ درصد و استان البرز با ۱۶.۱ درصد است و استان های سمنان با 6.7 درصد و استان مرکزی با 7.1 درصد و استان همدان با 7.4 درصد به ترتیب کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارا هستند.

روند نرخ بیکاری در استان های مختلف کشور حاکی از آن است که نرخ بیکاری در 18 استان روند کاهش داشته و در 13 استان نیز از جمله استان یزد نرخ بیکاری افزایش یافته است.

ادامه روند افزایشی نرخ بیکاری در یزد/ نرخ بیکاری به 13.4 درصد رسید

بیشترین کاهش نرخ بیکاری مربوط به استان سیستان و بلوچستان بود که از 15.7 درصد نرخ بیکاری در پاییز سال گذشته به 12.1 درصد در پاییز امسال کاهش یافت و در مقابل نرخ بیکاری استان هرمزگان که در پاییز سال گذشته 10.3 درصد بود با افزایش بیش از سه درصد به 13.5 رسیده است.

در پاییز امسال نرخ بیکاری در 13 استان کشور تک رقمی شد که از این تعداد پنج استان شامل استان های گلستان، بوشهر، ایلام، خراسان شمالی و تهران در پاییز سال گذشته نرخ های بیکاری دورقمی را ثبت کرده بودند و در مقابل 18 استان نیز در این فصل نرخ بیکاری دورقمی را تجربه کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر